וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים בגרו, האופוזיציה נעלמה: בין מחאת 2011 ל"צעדת הבושה"

3.12.2017 / 8:15

בעוד רבבות צעדו בשדרות רוטשילד, לא ניתן היה להימנע מההשוואה למחאה שבמסגרתה הוקמו אלפי אוהלים על אותן המדשאות. אז היו אלה רווקים צעירים, אמש היו אלה מבוגרים שתמהו על היעלמות נציגי האופוזיציה: "ותודה לביטן ואמסלם שחצו את הגבול והוציאו אותנו מהבית"

צילום: ללא קרדיט

לא ניתן היה להימנע מהשוואה של המחאה בתל אביב אתמול (שבת) נגד השחיתות, ליציאה ההמונית לרחובות בעת המחאה החברתית של שנת 2011. לאחר שבועות ארוכים שבהם הפגינו בכל שבוע בין עשרות לאלפי בני אדם מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, החליט המארגנים להעתיק את המחאה אל תל אביב - אל שדרות רוטשילד, שם הוקמו האוהלים הראשונים בקיץ 2011.

אף אחד לא ציפה לרמת היענות שכזו: לא יניב, לא התקשורת וגם לא המשטרה. שדרות רוטשילד נחסמו לתנועה לכל אורכן וכן חלק מרחוב אלנבי המרכזי. הקהל הצטופף בין המסעדות ובתי הקפה, מנסה להקשיב לדברי הנואמים שהגיעו למקום עם ציוד הגברה שלא תאם את גודל האירוע. בין הנואמים היו ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד ואלוף במיל' עמירם לוין. בלטו בחסרונם אנשי האופוזיציה, ובהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר העבודה אבי גבאי, שהתבטאו נחרצות נגד חוק ההמלצות והיו אמורים במידה רבה להוביל את המחאה.

מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

אולי מיקומה של ההפגנה או העיתוי שבו התקיימה, בצל הסערה שעורר "חוק ההמלצות" וההתנהלות של חברי הכנסת מהליכוד דוד אמסלם ודוד ביטן, הם שהובילו עשרות אלפי אנשים לצאת לרחובות. היו שדיברו על חזרתה של המחאה החברתית, אף שמאפייני הקהל שהפגין אמש היו שונים מאלו שהתקהלו באוהלים בשדרות רוטשילד: אם לפני כמה שנים הרוב הבולט שהפגין בשדרה הורכב מרווקים או מזוגות צעירים, הרי שלמחאה אמש הגיע קהל שרובו בגילאי 50 ומעלה, זוגות ובעלי משפחות במעמד הביניים, שהגיעו, לדבריהם, כדי לדאוג לעתיד ילדיהם.

אלדד יניב הודיע כי לא מדובר בהפגנה חד פעמית וציין כי כבר בשבוע הבא צפויה להתקיים הפגנה נוספת בתל אביב. בתום ההפגנה אמר כי "הקהל התחייב להגיע במשך כל החורף, בכל מוצאי שבת. כיכר רבין תהיה מלאה. אנחנו לא ממומנים, נמסור את הפרטים ברשתות החברתיות ולא נרפה עד שנתניהו יילך הביתה".

עוד באותו נושא

"הקיסר לקיסריה": עשרות אלפים ב"צעדת הבושה" נגד חוק ההמלצות

לכתבה המלאה
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ללא, מערכת וואלה! NEWS
"נגיע בכל שבת", ההפגנה אתמול בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא

דורון, בן 66 מתל אביב, הגיע להפגנה יחד עם עוד כמה זוגות חברים. לדבריו, המחאה עדיין חסרת כוח שיוביל לשינוי אמיתי בשטח: "נראה לי שלא יקרה כלום אם ההפגנות לא יעלו שלב. נגיע לפה בכל שבת. צריך לומר תודה לאמסלם וביטן שעברו את הגבול וגרמו לנו לצאת מהבית", אמר והוסיף כי עדיין חסרה נוכחות של אוכלוסיות אחרות, "כמו חובשי כיפות וצעירים שהמאבק הזה הוא גם שלהם".

אריק, בן 57 מהוד השרון, הגיע גם הוא בעקבות חוק ההמלצות. "מעבירים פה חוקים שהם חוקי שפל אנטי דמוקרטיים. אף אחד לא יסתום לנו את הפה, החוק הבזוי הזה לא יעבור. אני אגיע גם בשבוע הבא, ובמשך כל החורף אם צריך, בגשם ובקור. לא נפסיק עד שראש הממשלה יסיים את תפקידו", אמר.

מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017/ראובן קסטרו
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017/ראובן קסטרו
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. נירית ירון (מתוך טוויטר), מערכת וואלה! NEWS
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, נירית ירון (מתוך טוויטר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully