וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שב לתקוף את נתניהו: "להציל את ישראל מממשלתה"

בטור דעה שפורסם ב"ניו יורק טיימס" שב מי שכיהן כשר הביטחון תחת נתניהו למתוח ביקורת נגד ממשלתו הנוכחית. "ביטחונה וזהותה של המדינה מאוימים כעת בידי הגחמות של חברי הממשלה", טען. בהמשך טען כי נתניהו "מזלזל בשלטון החוק" במסגרת חקירותיו

אהוד ברק לראיון אישי אחד על אחד עם יעקב אילון באולפן וואלה ניוז. ראובן קסטרו
תקף שוב את נתניהו. אהוד ברק/ראובן קסטרו

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק שב ותוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפעם על רקע התנהלותה המדינית של הממשלה. בטור שפורסם הבוקר (שבת) ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת "עלינו להציל את ישראל ממשלתה", מתח ברק ביקורת על התנהלות הממשלה במישור המדיני וכן על מה שכינה "זלזול בשלטון החוק". "חרף ההישגים של מדינית ישראל בשבעת העשורים בהם היא קיימת, ביטחונה, זהותה ועתידה מאוימים כעת בידי הגחמות והאשליות של ממשלתו של נתניהו", אמר ברק.

"בשלוש שנות קיומה, הממשלה נוהגת באי רציונליות ואף במשיחיות", טען ברק, שאף כיהן בעבר כשר ביטחון בממשלתו. "עכשיו ברור יותר לאן הוא הולך: סיפוח איטי של הגדה המערבית שמטרתו למנוע הפרדה קבועה מהפלסטינים. "פתרון המדינה האחת" שהממשלה מובילה את ישראל אליו אינו פתרון כלל. זה יהפוך בהכרח את ישראל למדינה שאינה יהודית או לא דמוקרטית, ואולי אף לא אחת מהן, שקועה באלימות מתמדת. זוהי סכנה קיומית לפרויקט הציוני כולו".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק
הסופרת נאוה סמל הלכה לעולמה ממחלת הסרטן בגיל 63
עסקאות אסורות עם איראן: סוחר הזהב הטורקי שמסבך את ארודאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לביקור דיפלומטי באפריקה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"זלזול מתמיד בשלטון החוק". ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ברק, שמרבה לאחרונה לעשות שימוש ברשתות החברתיות כדי למתוח ביקורת נגד נתניהו וממשלתו, הוסיף: "הממשלה מבינה כי ביצוע תכניתה של מדינה אחת חייב להיות כרוך בצעדים ובפרקטיקות המתנגשות בהכרח עם המשפט הישראלי והבינלאומי - ולכן הכריזה מלחמה על בית המשפט העליון, העיתונות החופשית והחברה האזרחית, וכן את הקוד האתי של צה"ל".

בהמשך, ברק טוען כי עבודת החקיקה של הממשלה נועדה לסייע לנתניהו בהתמודדות עם חקירותיו. "הזלזול הזה בשלטון החוק חודר גם להיבטים אחרים של פעילות הממשלה", טען. "זה עוזר להגן על ראש הממשלה, משפחתו ועוזריו מחקירות שחיתות. מפלגת הליכוד של מר נתניהו הציגה לאחרונה חקיקה שתאסור במפורש על המשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום בתום החקירה. כדי להבהיר כל שאלה לגבי כוונותיו, החוק יחול גם על נושאים שעדיין מטופלים, כמו גם ענייניו של ראש הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"חותרת תחת הקונצנזוס הישראלי"

ברק אף האשים את נתניהו בכך שנטייתו לשימור עצמי מובילה לכניעה למפלגות החרדיות בנושאי דת ומדינה, באופן שפוגע ביחסים עם יהדות ארצות הברית, תוך שהוא מתייחס למשבר הקמת רחבת התפילה בכותל המערבי. לאחר מכן הוא דיבר על הסכמות רחבות בציבור בנוגע לביטחון ישראל, אחדותה, ועקרונות מגילת העצמאות. אולם לדבריו - כי הממשלה מפרה אותן.

הפגנה נגד נשים וארגוני רפורמים במהלך תפילת ראש חודש של נשות הכותל, הכותל המערבי. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
"משבר מול יהדות התפוצות". תפילת רפורמים בכותל/נועם מושקוביץ

"הקואליציה של מר נתניהו טוענת לתמיכה בשלושת עמודי התווך של הקונצנזוס הישראלי, אבל האמת היא שהיא חותרת תחת כל השלושה", טען. "ראש הממשלה מחליש את ביטחוננו ולא מחזק אותו. הוא מעדיף את ישראל השלמה עם רוב ערבי. הוא מקדש את ארץ ישראל לפני עם ישראל והוא משחית באופן שיטתי את הדמוקרטיה הישראלית ואת נורמות השלטון".

ברק חתם את דבריו: "במסגרת האג'נדה הזאת הפיץ נתניהו חדשות מזויפות ועובדות אלטרנטיביות הרבה לפני שהמונחים האלה זכו לתהודה באנגלית. ממשלתו מעמידה בסכנה את עתידה של ישראל, תוך שהיא מחלקת אותנו ומסיתה אותנו זה מזה ומבישה את אלה שמחוץ לישראל, שבאמת דואגים לה. זה חייב להיעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully