וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לטראמפ: הסנאט אישר את רפורמת המס של הנשיא

2.12.2017 / 11:00

הרפורמה צפויה להביא להפחתת מסים לכל שכבות האוכלוסייה, אך על פי הערכות היא תגדיל את הגרעון ביותר מטריליון דולר בעשור הקרוב. זהו ההישג הגדול ביותר לממשלו של טראמפ מאז נכנס לתפקיד

אתר רשמי

הסנאט האמריקני אישר היום (שבת) את רפורמת המס שאותה קידם הנשיא דונלד טראמפ בחודשים האחרונים. מדובר בהישג הגדול ביותר לממשלו של טראמפ מאז נכנס לתפקיד, לאחר שניסיונות אחרים להעביר מהלכים גדולים בסנאט דוגמת ביטול רפורמת הבריאות אובמה קר לא צלחו את הקונגרס. הרפורמה צפויה להביא להפחתת מסים לכל שכבות האוכלוסייה, ועל פי הערכות רשמיות בארצות הברית, היא צפויה להגדיל את הגרעון הממשלתי בסכום אסטרונומי של יותר מטריליון דולר בעשר השנים הבאות.

החוק עדיין לא אושר סופית, וכעת הסנאט צריך למזג אותו עם החוק שאושר בחודש שעבר בבית הנבחרים. טראמפ מקווה לאשר עד סוף השנה את רפורמת המס הגדולה ביותר בארצות הברית מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת.

ההצבעות גלשו אל מעבר לחצות בלילה שבין שישי לשבת לפי שעון וושינגטון, כאשר בתום הערב נרשם שוויון 50-50 בין התומכים והמתנגדים. סגן הנשיא, מייק פנס, נקרא אל גבעת הקפיטול כדי להטיל הצבעה שוברת שוויון בתפקידו כנשיא הסנאט.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפסגה ה -12 במנילה 14 בנובמבר 2017. רויטרס
"היום הכי מוצלח והכי גרוע בכהונה". טראמפ/רויטרס

בכדי להשיג את הסכמתם של 50 סנאטורים רפובליקנים נעשו שינויים תכופים במהלך הלילה בנוסח הרפורמה. השינויים נמשכו עד הדקה ב-90, כאשר הנוסח שהובא להצבעה, באופן חריג ביותר, כלל הערות ותיקונים בכתב יד.

במפלגה הדמוקרטית מתחו ביקורת על ההליך החפוז לטענתם, ועל כך שלא הובאו בפניהם מלוא פרטי הרפורמה טרם ההצבעה כדי לקיים עליה דיון מקיף. "אני מנסה לעבור על תרמית המס אבל הם עושים שינויים בכתב יד (...) האם מישהו נוסף יכול לקרוא את זה?", התלונן המצליף הדמוקרטי, סנאטור דיק דרבין, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

הסנאטור הרפובליקני היחיד שסירב לתמוך בחקיקה היה בוב קורקר. "אני לא יכול להתעלם מהדאגות שלי ולהצביע בעד חוק שיכול להעמיק את נטל החוב על הדורות הבאים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הציוץ של הסנאטור דיק דרבין

מאז קמפיין הבחירות הבטיח טראמפ להביא לקיצוצי מסים ולרפורמה שתפשט את אופן מילוי הדוחות, שנחשב למסורבל ומאלץ אמריקנים רבים להשתמש בחברות ייעוץ לשם כך. ההישג הגדול של טראמפ הוא גם בכך שהצליח לרתום את המפלגה הרפובליקנית, שבאופן מסורתי מתנגדת להעלאת הגרעון הממשלתי, לתמוך ברפורמה שלפי הערכות תגדיל אותו באופן משמעותי. בשבועות האחרונים הגיע הנשיא בשתי הזדמנויות אל גבעת הקפיטול כדי לשכנע את המתלבטים, והיה פעיל מאוד בגיבוש הרוב שתמך בהחלטה.

בכלי התקשורת בארצות הברית התייחסו ליום מלא התהפוכות שעבר על הנשיא, אשר החל עם הידיעה על גיוסו של מייקל פלין כעד מדינה והסתיים עם אישור הרפורמה במס, והכתירו את היום החולף כ"יום הכי מוצלח והכי גרוע בכהונה של טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully