וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק

גורמים במדינה מסרו כי כלי טיס תקפו בסיס ליד העיר אל-כיסווה, שם דווח לפני כשבועיים כי איראן מקימה בסיס קבע. לפי הטלווויזיה הממלכתית במדינה, חיל האוויר הסורי הגיב בירי והשמיד שתי מטרות

עריכה: ניב מעוז

חיל האוויר תקף בסיס שמקימה איראן בפאתי דמשק – כך דיווחה הלילה (שבת) רשת סקיי ניוז בשפה הערבית. לפי הדיווח, התקיפה אירעה מהמרחב האווירי של לבנון, ובמהלכה שוגרו טילי אוויר-קרקע אל המתקן באל-כיסווה, שנמצא כ-15 ק"מ מדרום לבירת סוריה. בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים, שמגיעים ברקע האיומים של ישראל כי לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

בטלוויזיה הסורית נטען כי ישראל שיגרה טילים לעמדות צבאיות בסמוך לדמשק וכי מערכות ההגנה האוויריות שלה הצליחו ליירט שניים מהם. "האויב הישראלי שיגר כמה טילי קרקע-קרקע לעבר עמדה צבאית ונגרם נזק", נטען בטלוויזיה הממלכתית, בהתאם לקו הקבוע של דמשק אחרי דיווחים על תקיפות ישראליות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, היעד שהותקף היה מחסן תחמושת של צבא סוריה או של בעלי בריתו באזור אל-כיסווה. עוד דווח כי במהלך התקיפה נשמעו פיצוצים עזים באזור וכי רשת החשמל קרסה בחלקים מאזור דמשק.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בממשל האמריקני: טראמפ יכיר בירושלים כבירת ישראל בנאום השבוע
פרשת המתנות: המיליארדר ג'יימס פאקר נחקר באוסטרליה בחשד לשוחד
עסקאות אסורות עם איראן: סוחר הזהב הטורקי שמסבך את ארודאן

הבסיס הצבאי האירני שנבנה בסמוך לאל-כיסווה בסוריה. (צילום: Digital Globe, McKenze intelligence Services ,BBC), מערכת וואלה! NEWS
הבסיס האיראני שנבנה בסמוך לאל-כיסווה, אוקטובר 2017/מערכת וואלה! NEWS, (צילום: Digital Globe, McKenze intelligence Services ,BBC)

הדיווח על בנייתו של הבסיס פורסם לפני כשבועיים ברשת BBC. על פי הדיווח, שיוחס לגורם ביון מערבי, הבסיס נבנה באתר ששימש את צבא סוריה בפאתי אל-כיסווה, שנמצאת במרחק של כ-50 ק"מ מרמת הגולן, אך הוא עוד לא אויש. עוד דווח כי המקום אמור לשמש בסיס לכוחות קרקעיים ולכלי רכב, אם כי ייתכן שאלו יהיו מקרב המיליציות השיעיות שמפעילה טהראן על אדמת סוריה.

צילומי לוויין שפורסמו לאחר מכן על ידי חברת ImageSat International (ISI) העידו על שינויים ושיפוצים שנערכו בתקופה האחרונה במקום, "העשויים לרמז על כניסה ושהות של אנשים חודשים או נוספים לשטח הבסיס". עוד נמסר כי אחד המבנים החדשים שהוקם בבסיס עשוי להיות מסגד, דבר שלטענת החברה "עשוי להוות סימן המעיד על נוכחות איראנית או מוסלמית זרה חדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בסיס צבאי איראני שהוקם ליד אל-כיסווה שבסוריה. (צילום: Digital Globe, McKenze intelligence Services ,BBC), מערכת וואלה! NEWS
הבסיס האיראני לפני הרחבתו, ינואר 2017/מערכת וואלה! NEWS, (צילום: Digital Globe, McKenze intelligence Services ,BBC)

הקו האדום שהציבה ישראל בנושא הועלה בשורת הפגישות שקיימו בכירים ישראלים עם עמיתיהם הרוסים. באוקטובר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בפני שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו כי ישראל לא תאפשר דריסת רגל איראנית בסוריה. באותו יום תקף חיל האוויר סוללת נ"מ של צבא אסד, שירתה טיל לעבר מטוס של חיל האוויר שפעל בשמי לבנון.

כשבוע לאחר מכן, בזמן שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר באיראן ונפגש עם מנהיגיה, דווח בכלי תקשורת ערביים כי חיל האוויר תקף מחסן נשק באזור חומס. בדמשק טענו כי היה זה מפעל נחושת אזרחי והביעו מחאה בפני מועצת הביטחון של האו"ם.

תקיפת בסיס איראני באזור דמשק, סוריה, 2 בדצמבר, 2017. טוויטר, צילום מסך
תיעוד מאזור התקיפה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, דווח על עשרות תקיפות ישראליות נגד משלוחי נשק לחיזבאללה ונגד מתקנים שונים, חלקם עם נוכחות איראנית. באוקטובר ביקר הרמטכ"ל של איראן בסוריה והזהיר את ישראל מפני המשך "הפרת הריבונות הסורית".

(עדכון ראשון: 06:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully