וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחת חיים נצחית": חברי ההרוג בפיגוע בערד מתמודדים עם האובדן

1.12.2017 / 15:40

פחות מיממה חלפה מפיגוע הדקירה בערד שבמהלכו נהרג סמל רון קוקיא, וחבריו מתקשים להתמודד עם האובדן. "זה לא הוגן שזה קרה דווקא לך, הילד עם העיניים הכחולות הגדולות והחיוך הכובש", ספדה חברתו

צלמים זמניים מורשים

פיגוע דקירה בערד - כל הפרטים:

* סמל רון קוקיא, חייל צה"ל בן 19, נדקר למוות בתחנת אוטובוס בסמוך לקניון בערד
* המשטרה מסרה כי מדובר באירוע על רקע לאומני
* כוחות גדולים עורכים סריקות אחר החשודים בסיוע כלבנים ומסוקים
* מחסומים משטרתיים הוצבו בצמתים באזור
* נבדק חשד כי נשקו של החייל נחטף

ביום שלאחר פיגוע הדקירה בערד, בני משפחתו וחבריו של סמל רון קוקיא מתקשים להתמודד עם מותו סמוך לתחנת האוטובוס בערד. לימור מרקנזון, מנהלת תיכון חדש בתל אביב שבו למד סיפרה כי קוקיא הצטרף אל בית הספר בכיתה י' מהגימנסיה העברית בירושלים.

"הוא למד אצלנו מ י' עד י"ב. ילד מאוד איכותי, מאוד רגיש, מאוד אינטיליגנטי. עם עמדות מאוד מגובשות ומוצקות על מה שקורה בארץ ומוטיבציה מאוד גבוהה לשרת בצה"ל בחיל קרבי", הוסיפה. "היה ברור לנו מאוד שהראשון שישרת בקרבי יהיה הוא. הוא מגיע ממשפחה שיש להם רקע צבאי, משפחה מאוד תומכת מטפחת וחמה". מרקנזון הוסיפה כי בית הספר יפתח את שעריו לבני שכבתו של קוקיא ביום ראשון ואף יארגן הסעה למורים ולתלמידים שמעוניינים להגיע להלווייתו. "נעמיד במהלך כל השבוע את התמונה שלו בכניסה לבית הספר עם נר לזכרו. זהו יום מאוד קשה ועצוב לכולנו. אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה", סיפרה.

יעל ספיר, חברתו של קוקיא ספדה לו בפוסט בפייסבוק שבו כתבה כי היא "לא מאמינה וגם לא רוצה להאמין לזה שאתה לא איתנו יותר". עוד כתבה ספיר כי "אי אפשר להאמין שאני מדברת עליך בלשון עבר, שאתה כבר לא פה. אני לא יודעת מאיפה להתחיל".

"זה לא הוגן שזה קרה דווקא לך, לילד עם העיניים הכחולות הגדולות שהייתי מסתכלת ונמסתי כל פעם מחדש", הוסיפה. "שמחת החיים האין סופית שהייתה לך, חיוך הכובש שאף פעם לא יירד לך מהפנים, וכמובן לב זהב. תמיד עזרת לכולנו ונתת יד אפילו שלא היה צריך. אין, אתה פשוט אוצר".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בערד: רון רץ לכביש כדי להזעיק עזרה אחרי שנדקר - והתמוטט
פיגוע דקירה בערד: חייל צה"ל נדקר למוות; סריקות אחר חשודים

סמל רון קוקיא שנרצח בפיגוע בערד,1 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
"נתן יד גם כשלא היה צריך". רון קוקיא/דובר צה"ל

"אני לא מאמינה שלא אוכל יותר לקרוא לך רונצ'וק", המשיכה. "לא יהיו יותר הצחוקים שלנו, שיחות נפש עמוקות שהיינו אוהבים לעשות עד לשעות הקטנות של הלילה. רונצ'וק, אני כבר מתגעגעת ואתה תחסר לי כל כך. תמיד תישאר אצלי בלב. גיבור היית וגיבור נשארת. שמור עלינו מלמעלה".

אריאל אמיר, חברו של רון מימי הטירונות ציין במהלך התקופה נרקמו ביניהם יחסים מיוחדים. "כמה קשה הכאב כשהוא כל כך קרוב", כתב. "רון נרצח בדם קר בידי מחבלים ארורים. קוקי, היית החבר הקרוב ביותר שלי במשך הטירונות בנח"ל. בעודי עם דמעות בעיניים, אני רוצה להנציח אותך. היית אדם תמים ומדהים, אני לא מצליח לדמיין כמה כאב לך באותו הרגע, כואב לי כל כך. צברנו הרבה חוויות בזמן קצר. אזכור אותך לעד".

רון קוקיא, שנהרג בפיגוע דקירה בערד. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"חיוך כובש שאף פעם לא ירד". רון קוקיא/צילום מסך, מתוך פייסבוק

קוקיא הועלה עם מותו מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל. הלווייתו תיערך ביום ראשון בבית העלמי הצבאי בקריית שאול. משפחתו הסכימה לתרום את קרניות עיניו. "לכל המשפחה שלנו יש כרטיס אדי והצלת חיים הם ערך עליו", אמר אביו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הבוקר כי הוא "כואב ומזועזע מול הרצח הנורא של החייל רון יצחק קוקיא בפיגוע בערד". לדבריו, "הטרור לא ירים ראשו ואנו נלחם בו בעוצמה ונחישות וללא הרף. אני שולח חיבוק של נחמה למשפחה השכולה ומחזק את כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים וסייעניהם".

פרחים בזירת הפיגוע בערד בו נהרג סמל רון קוקיא, 1 בדצמבר 2017. יניר יגנה, מערכת וואלה!
תושבי העיר הניחו פרחים לזכרו של קוקיא. זירת הפיגוע בערד, הבוקר/מערכת וואלה!, יניר יגנה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משעות הלילה נמשכים מאמצי המשטרה לאתר את החשוד או החשודים בביצוע הפיגוע. אמש הוקמו מחסומים ברחבי העיר והמשטרה פתחה בסריקות נרחבות באמצעות מסוק וכלבנים, אולם טרם נעצרו חשודים וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

קוקיא נדקר אתמול באזור הקניון בעיר, וניסה להזעיק עזרה. כשהגיע לכביש הסמוך, התמוטט ליד מכונית של עובר אורח שהזעיק את מד"א. אברהם, חסיד גור שהיה במקום תיאר את האירוע ואמר כי "נסעתי בכיכר ופתאום רץ אליי חייל, חוסם לי את האוטו באמצע הכיכר. לא הבנתי מה זה. הייתי בטוח שהוא שיכור", שחזר. "נעצרתי והזעקנו עזרה. הוא היה בהכרה. הוא ניסה להגיד משהו ולא הצליח. באנו לעזור לו והוא נפל על הרצפה. התקשרנו למד"א וניסינו לעצור את הדימום, שמנו עליו מגבת. אחרי כמה דקות הגיע מד"א. הוא רץ לכיווני מהספסלים".

כלי רכב בזירת פיגוע הדקירה בערד. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"החייל הגיע עד לרכב, הזעקנו עזרה". זירת הפיגוע בערד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

עד ראייה נוסף סיפר כי "כלי הרכב בלם בפתאומיות ראיתי אדם שמחזיק בצוואר עם הרבה דם עליו. רצתי לראות אם יש סכין, חזרתי לפצוע והוא לא דיבר ורק הוציא קולות. הוא היה מלא בדם".

מפקד מרחב נגב, תת-ניצב נתן בוזנה הגיע למקום במהלך הלילה ואמר כי "אנחנו עדיין לא יודעים לקבוע שמדובר באירוע טרור. הצפנו את השטח בכוחות ואנו מבצעים סריקות. בסביבות השעה 21:00 התקבל דיווח על חייל דקור בספסל בגן הציבורי. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. בשלב הזה הוקפצו כל הכוחות המיוחדים - מסוק, כלבים וכוחות שיטור - על מנת לנסות ליירט את מי שפגע בחייל. בכל היישובים במרחב עיבינו את כוחות הבט"ש. אנחנו מבקשים לשמור על שגרה. על כל חשוד ורכב חשוד ניענה לקריאה באופן מיידי. אני מבקש מהציבור לגלות עירנות ועל כל דבר חשוד לקרוא לנו".

אירוע דקירה בערד 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בערד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully