וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים יידו אבנים לעבר לוחמים שהגיעו להרוס בית מחבל

1.12.2017 / 7:58

הכוחות הגיעו במהלך הלילה לכפר קבאטיה שבשומרון והרסו את ביתו של אחד מהחבלים שהואשם ברצח ראובן שמרלינג, תושב אלקנה, שגופתו נמצאה בערב סוכות. במהלך הפעילות יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר הלוחמים ואף הבעירו צמיגים. לא היו נפגעים מקרב הכוחות

כחודשיים לאחר הפיגוע בכפר קאסם בערב סוכות, כוחות צה"ל ומשמר הגבול הרסו הלילה (שישי) את ביתו של המחבל מוחמד אל-רוב בכפר קבטיה, שרצח את ראובן שמרלניג, תושב אלקנה. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות, במהלכן עשרות פלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

לפני כחודשיים הואשם אל-רוב יחד עם חברו יוסף חאל מוסטפא כמיל, בשנות העשרים לחייהם, ברצח שמרלינג. הם נעצרו ימים אחדים לאחר הרצח בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל והמשטרה.

לקריאה נוספת:
המחבלים רצחו את ראובן בנקמה על מות חברם: פוענח הפיגוע בכפר קאסם
הותר לפרסום: נעצרו שני פלסטינים בחשד לרצח ראובן שמרלינג בכפר קאסם
משפחת הנרצח מאלקנה רוצה תשובות: "לא עודכנו בהתקדמות בחקירה"

הריסת בית המחבל שרצח את ראובן שמרלינג  1.12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל הרסו את בית המחבל שרצח את ראובן שמרלינג. קבאטיה, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

על פי כתב האישום, השניים נכנסו לישראל כשבועיים לפני הרצח באופן בלתי חוקי בסיוע מסיע שב"חים. מחקירתם בשב"כ עולה כי הם החליטו לבצע פיגוע דקירה ולגרום למותם של יהודים ממניע לאומני, כנקמה על מות חברם שנהרג בניסיון פיגוע דקירה במעבר ג'למה, ועל רקע המהומות בהר הבית בחודש יולי. אחד מהם תכנן לבצע את הפיגוע עוד טרם נכנס לישראל.

לשם ביצוע הפיגוע, נטען בכתב האישום, רכשו השניים סכין, תכננו את מתווה הפיגוע ואת נתיב הבריחה לשטחי הגדה המערבית. בחקירת השניים התקבל מידע אודות כוונות נוספות לביצוע פיגועים נגד ישראלים בשטחים, יחד עם פעילים נוספים מהכפר קבאטיה שעדיין נמצאים תחת חקירה.

הריסת בית המחבל שרצח את ראובן שמרלינג  1.12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות. קבאטיה, הלילה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

במשפחה בירכו על לכידת הנאשמים ברצח. "אנחנו מודים לכוחות הביטחון שעשו עבודה מצוינת ותפסו את הרוצחים במהירות. תודה רבה גם לפרקליטות שעשו מלאכתם נאמנה והגישו כתב אישום בהליך מהיר", מסרו. "אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יעשה צדק ואבא יהיה היהודי האחרון שנרצח רק בשל היותו יהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצח בערב סוכות. ראובן שמרלניג/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמרלינג, אב לארבעה וסב ל-19, נמצא בערב סוכות על ידי בני משפחתו, שהגיעו להתארח אצלו לרגל יום הולדתו ה-70, סמוך לעסק לייצור פחמים בכפר קאסם. בהלוויתו אמרה נכדתו הדר: "אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו", אמרה.

בני המשפחה הגיעו להלוויה בעודם לובשים חולצות ועליהן המספר 70, שהכינו לכבוד חגיגות יום הולדתו של שמרלינג, שהיו מתוכננות להתקיים יום למחרת הירצחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully