וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות השרה רגב: בחיפה פועלים לתקצב את תיאטרון אל-מידאן

1.12.2017 / 1:39

ועדת התמיכות של העירייה החליטה להמליץ למליאה להעביר מימון לתיאטרון, בניגוד לבקשת משרד התרבות "לעכב" את התמיכה עד תום ההליך המשפטי בבג"ץ. "התעוררו סוגיות לגבי אופי המוסד, ויש להמתין להכרעה משפטית לגביו"

ערכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: שגיא בן נון על עתירתו של התיאטרון לבג"ץ, אוגוסט)

ועדת התמיכות של עיריית חיפה החליטה מוקדם יותר השבוע (רביעי) להמליץ למליאת העירייה להעביר מימון לתיאטרון אל-מידאן בעיר. זאת, ברוב של חמישה מחברי הוועדה שהצביעו בעד, אל מול יו"ר הוועדה, אריה בליטנטל מיהדות התורה-ש"ס, שהיה היחיד שהצביע נגד. זאת, לנוכח התנגדות שרת התרבות מירי רגב ופניית משרדה ליועצת המשפטית של עירייה בבקשה "לעכב" תמיכה זו עד תום ההליכים שמקיים בג"ץ בעניין התיאטרון.

בחודש אוגוסט עתר התיאטרון לבג"ץ נגד משרד התרבות והשרה רגב בדרישה למתן צו ביניים שיחייב את המשרד לשלם לתיאטרון את כספי התמיכה לשנים 2016 ו-2017, על סך של יותר משני מיליון שקל. העתירה הוגשה בשל ההקפאה המתמשכת של תקציב התיאטרון על ידי משרד התרבות לשנים אלו, והתיאטרון טען כי זוהי "הפרה בוטה להסכם הפשרה שחתמו הצדדים במרץ 2016, ובניגוד לעמדת היועץ המשפטי בעניין".

"אנו מצפים מהעירייה להמתין עם ההכרעה לגבי התמיכה באל-מידאן עד לסיומו של ההליך המשפטי", מסרו במשרד התרבות לוואלה! NEWS. "התעוררו סוגיות מרכזיות לגבי אופי המוסד, ויש להמתין להכרעה המשפטית לגביו. יש לנהוג באחריות יתרה ובבדיקות מעמיקות כשמדובר בהעברת כספי תמיכה מהקופה הציבורית".

תיאטרון אלמידאן. ניב אהרונסון
"צריך להגן על החיים המשותפים". תיאטרון אל-מידאן/ניב אהרונסון

ראש העירייה יונה יהב סבור אחרת, ולמרות הניסיון להתערבות הממשלתית מתכוון לתקצב את התיאטרון, כפי שהבטיח בשיחות שקיים עם הנהלתו. ב-5 בדצמבר תדון מליאת מועצת העיר בהמלצת ועדת התמיכות מאמש. מועצת העיר צפויה לאשר את התקציב, כ-1.2 מיליון שקלים, מהם כמחצית בתשלומים העוברים ישירות לבעל הנכס המשכיר לאל-מידאן את החללים בהם הוא פועל ולתשלומי ארנונה החוזרים לקופת העירייה. שאר התקציב הכולל של התיאטרון עומד על סך של כ-3 מיליון שקלים המגיעים מהכנסות עצמיות.

עו"ד שרית גולן שטיינברג מסיעת "מהפך בחיפה", שהצביעה בעד התקצוב העירוני, אמרה כי היא "מברכת על כך שההחלטה היום התקבלה ללא שעורבו בה שיקולים פוליטיים או שיקולים זרים אחרים". לדבריה, "בהיעדר כל הצדקה או ראיה לכך שהתיאטרון לא עמד בתנאים ובתבחינים של עיריית חיפה, אין כל הצדקה למנוע ממנו את התמיכה לשנת 2017. בפרט כשנציג עירייה חיפה שמונה מטעמנו לפקח וללוות את התיאטרון מסר כי הוא אכן עומד בתנאים אלו והמליץ להעביר לו את הכספים".

"אני חושב שהעיר הזו תמיד התאפיינה בחיים משותפים וצריכה להמשיך ולהתאפיין בהם. אני מקווה מאוד שהרוח הימנית הנושבת בארץ לא יהיה לה מקום בעיר הזו", אמר חבר מועצת העיר מחד"ש ד"ר סוהיל אסעד, עד לאחרונה סגן ראש העיר, שהצביע אף הוא בעד. "אנחנו ביחד צריכים להגן על החיים המשותפים, לא רק כסיסמא, והנה זה מתבטא בהחלטה הבריאה הזו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully