וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים זועמים: משחק בעירום צולם במחנה השמדה בפולין

הארגונים דורשים הבהרות מנשיא פולין בנוגע לסרט בו תועד משחק תופסת בעירום בשנת 1999 במחנה שטוטהוף, בו נרצחו 65 אלף בני אדם במהלך מלחמת העולם השנייה. הדבר התגלה לאחר השוואת תצלום מביקור משפחת המלוכה הבריטית במקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מתוך הסרט שעורר סערה בפולין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגונים יהודיים דורשים הבהרות מנשיא פולין אנדז'יי דודה, אחרי שנחשף כי סרט שתיעד משחק תופסת בעירום צולם במחנה השמדה במדינה. הסרט של הבמאי ארתור ז'מיז'בסקי צולם ב-1999 בשטוטהוף, שם נרצחו 65 אלף איש במהלך מלחמת העולם השנייה.

הסרט, שבו נראים גברים ונשים רצים בעירום וצוחקים, הוצג בתערוכה בקרקוב ב-2015 למרות התנגדות ישראל, אך רק עתה התגלה המיקום שבו צולם הסרט בעקבות ביקור של משפחת המלוכה הבריטית. מומחים שהשוו בין התמונות של הנסיך וויליאם ושל קייט במחנה ובתא הגזים שלו הצליחו לאמת כי שם אכן צולם הסרט השנוי במחלוקת.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: ירי הפצמ"רים בגבול הרצועה - תגובת הג'יהאד לפיצוץ המנהרה
מחדל הגנרל שהתאבד: כיצד הוברח רעל אל תוך האולם המאובטח?
הסוף לווייז? דוח של 500 שקל לנהגים שיפנו מבט לתוך הרכב

נשיא פולין אנדז'יי דודה. רויטרס, רויטרס
נדרש לספק הבהרות. נשיא פולין אנדז'יי דודה/רויטרס, רויטרס

על המכתב היו חתומים בין היתר מרכז שמעון ויזנטל, שחוקר פושעי מלחמה נאצים, והמרכז לניצולי השואה. הם ביקשו מהנשיא לבדוק אם לבמאי היה אישור לצלם שם את הסרט ואם יש תקנות התנהגות במחנה. הם ביקשו מדודה "להבהיר ולגנות בהתאם את ה'מיצג האומנותי'".

אפרים זורוף, ראש מרכז שמעון ויזנטל, אמר ל-BBC כי "זה מקומם. אני מקווה שנשיא פולין יטיל מגבלות שיבטיחו שדברים כאלו לא יתרחשו שוב".

כ-65 אלף אסירים במחנה שהוקם ב-1939 והיה האחרון ששוחרר מידי הנאצים, נרצחו על ידי זריקות קטלניות, תא גזים, ירי ותליה. כ-28 אלף מהם היו יהודים. עורך הדין דייויד שונברג, שמתגורר בירושלים, אמר כי מה שיותר מדאיג מהסרט עצמו היא האדישות לכך בפולין, במיוחד כשמרבית הקורבנות היו לא-יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully