וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: סין לא מצליחה לרסן את איש הטילים הקטן

אחרי עוד שיגור של צפון קוריאה, ביקר נשיא ארה"ב את המאמצים של המשלחת הדיפלומטית מבייג'ינג, שביקרה בפיונגיאנג החודש. הוא כינה את קים "כלבלב חולה". ברוסיה מאשימים את ארה"ב בניסיון למצוא "תירוץ למלחמה"

תום זואילי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר היום (חמישי) את המאמץ הדיפלומטי הסיני לרסן את קוריאה הצפונית, אחרי שפיונגיאנג שיגרה השבוע טיל בליסטי בין-יבשתי חדש המסוגל לפי ההערכות לפגוע בכל שטחה של ארצות הברית. זאת אחרי שאתמול הוא שוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג, וקרא לו שוב להשתמש בהשפעתו על שכנתו מדרום כדי לעצור את תכנית הגרעין והטילים שלה.

"השליח הסיני, שרק שב מקוריאה הצפונית, כנראה לא השפיע כלל על איש הטילים הקטן", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא משתמש בכינוי הגנאי למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. כמה שעות קודם לכן, במהלך עצרת תמיכה שקיים במיזורי, כינה אותו טראמפ "כלבלב חולה". הוא הזכיר את המשלחת הדיפלומטית הסינית שיצאה החודש לפיונגיאנג אחרי תקופה של מתיחות בין השכנות, ולאחר מכן היא שיבחה את היחסים בין המדינות הקומוניסטיות.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און צופה בתיעוד שיגור הטיל – שיכול להגיע לארצות הברית. רויטרס
ממשיך לספוג עלבונות מטראמפ. קים צופה בשיגור הטיל/רויטרס

ברוסיה אמרו כי הגישה של ארצות הברית מסוכנת מאוד, ושר החוץ סרגיי לברוב אמר כי נראה שוושינגטון דוחקת בפיוניאנג "כדי למצוא תירוץ לפתוח במלחמה", כשהוא מציין את התרגיל המתוכנן בין צבא ארצות הברית לקוריאה הדרומית בחודש הבא.

במהלך הלילה, בדיון של מועצת הביטחון של האו"ם, הזהירה השגרירה האמריקנית ניקי היילי כי הניסוי האחרון, הראשון זה אחרי יותר מחודשיים שבוצע חרף סנקציות כבדות שהוטלו על המשטר הקומוניסטי, מקרב את העולם למלחמה ש"איש לא רוצה בה".

בניגוד לטראמפ, שר החוץ רקס טילרסון הביע הערכה רבה יותר למאמצים הסיניים, אולם קרא לבייג'ינג לצמצם את אספקת הנפט לפיונגיאנג. "אנחנו לא קוראים לה להפסיק זאת לחלוטין, אלא להגביל אותה", אמר טילרסון, שלפי דיווחים בתקשורת בארצות הברית, עלול להיות מודח מתפקידו בשבועות הקרובים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שיגור הטיל הבליסטי החדש מדגם "הוואסונג 15" בקוריאה הצפונית, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
הטיל המתקדם ביותר של קוריאה/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

בביטאון הרשמי "צ'יינה דיילי" נכתב במאמר המערכת כי ייתכן שהשיגור האחרון היה כתוצאה מהכנסת קוריאה הצפונית לרשימת המדינות תומכות הטרור בשבוע שעבר. עוד נכתב כי בייג'ינג רוצה ששני הצדדים היריבים ירגיעו את הטון וכי היא "זועמת" על כך שהזדמנות פז לדחוף את פיונגיאנג לשיחות "בוזבזה לשווא" על יד ממשל טראמפ.

שיחת טלפון נוספת התקיימה במהלך היום בין טראמפ לנשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שאמר כי היה זה הטיל המתקדם ביותר ששיגרה קוריאה הצפונית עד כה. עם זאת, הוא אמר כי לא ברור אם יש בידיה את הטכנולוגיה למזער ראש קרב גרעיני וכי עדיין צריכה להשלים פערים אחרים, כמו חזרת הטיל לאטמוספירה אחרי שיגורו. מהבית הלבן נמסר כי שני המנהיגים הדגישו את מחויבותם לשפר את יכולות ההרתעה של הברית בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully