וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו שיחטפו את כולנו": הנער שחגג בר מצווה משחזר את רגעי האימה

30.11.2017 / 21:00

אביצור ליבמן חגג את בר המצווה בטיול עם חבריו באזור השומרון, אלא שאז הם הותקפו על ידי קבוצת פלסטינים. "התוקפים אמרו שמי שבגיל 18 ומעלה יישחט, ומי שצעיר יותר ייחטף. כולם התחילו לבכות", שחזר. "כעבור שעה וחצי החיילים הגיעו וחילצו אותנו משם"

צילום: יותם רונן

אביצור ליבמן, שהותקף היום (חמישי) במהלך טיול בר מצווה שערך יחד עם חבריו באזור שכם, מספר על רגעי האימה בזמן שלדבריו הושלכו לעברם אבנים ואף הותקפו בגז מדמיע. "זה קרה באמצע הטיול בערך, אחרי שעקפנו את כפר קוסרא", סיפר. "הסתכלנו על מערה כלשהי והתחילו לזרוק עלינו אבנים".

האירוע החל כש-25 נערים והמלווים צעדו רגלית ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים הגיעו למקום, יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. ליבמן מספר כי את הקבוצה ליוו שני מבוגרים חמושים: אחד שנשא עמו רובה M16, ומבוגר נוסף שנשא אקדח. "המלווה עם האקדח נשאר איתנו והגן עלינו בזמן שהמשיכו לזרוק אבנים", שחזר. "המלווה עם ה-M16 ניסה להרחיק אותם ולא הצליח אז הוא ירד לכביש לקרוא לחיילים".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: ירי הפצמ"רים בגבול הרצועה - תגובת הג'יהאד לפיצוץ המנהרה
מחדל הגנרל שהתאבד: כיצד הוברח רעל אל תוך האולם המאובטח?
הסוף לווייז? דוח של 500 שקל לנהגים שיפנו מבט לתוך הרכב

אחד מהנערים שהותקפו במהלך טיול בר המצווה 30 בנובמבר 2017. יותם רונן
"איימו שיחטפו אותנו", אביצור ליבמן/יותם רונן

אחר כך סיפר ליבמן כי בזמן שחלף הפלסטינים החלו להקיף את קבוצת הנערים. "הם אמרו למלווה לשים אותו בנרתיק, ואז ישחררו אותנו", אמר. "הוא שם אותו בנרתיק והצעיר הערבי בא וחטף לו את האקדח". אחר כך לדבריו, הפלסטינים איימו באמצעות האקדח. "אמרו לנו לתת להם את הטלפונים והתיקים, אחרי זה זרקו על המלווה אבן שפגעה בראשו. הוא נפצע והתחיל לרדת לו דם. הם התחילו לצעוק עלינו ואמרו שישחטו אותם, אמרו שחטפו כבר מלווה אחד והם הולכים לחטוף את כולנו".

"אחרי שעה וחצי החיילים הגיעו אלינו", הוסיף ליבמן. "חשבנו שהמלווה נהרג ושהולכים לרצוח אותנו. התוקפים אמרו שמי שבגיל 18 ומעלה הולכים לשחוט אותו ומי שפחות יחטפו אותו. כל הילדים התחילו לבכות ולהגיד שמע ישראל. הם לא אפשרו לנו לדבר. היו צעקות בערבית, ריססו גז פלפל. כשהחיילים הגיעו הם שמרו על פתח המערה והוציאו אותנו".

עוד באותו נושא

ילדים בטיול הותקפו באבנים סמוך לשכם; מתנחל ירה והרג פלסטיני

לכתבה המלאה
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל הגיעו לזירה כעבור שעה וחצי. זירת האירוע בקוסרא, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בעימות בין הפלסטינים למתנחלים נהרג פלסטיני בן 48. כוח צה"ל שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי אך נאלץ לקבוע את מותו בהמשך. ההרוג היה חלק מאותה קבוצת פלסטינים שיידתה אבנים. שני מלווים מבוגרים שהיו עם הקבוצה נפצעו ופונו לבית החולים בילינסון. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, שנבדק גם בצה"ל.

לדברי הפלסטינים, ההרוג, מחמוד זעל עודה, עיבד את אדמתו יחד עם בני משפחתו בעת שקבוצת הישראלים התקרבה לאדמות מכיוון המאחז אש קודש. מצה"ל נמסר כי "במהלך הטיול התפתחה הפרת סדר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים למטרת הגנה עצמית. המטיילים התבצרו במערה", אישרו בצה"ל, "כוחות צה"ל הגיעו למקום וחלצו את כלל המטיילים. מירי המטיילים נפגע אחד ממפרי הסדר. כוחות צה"ל העניקו לו טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני מטיילים נפצעו קל כתוצאה מהפרת הסדר ומפונים לבית חולים בילינסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully