וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד למקרי כלבת נוספים בצפון הארץ; תן התנפל על מכוניות ונורה

30.11.2017 / 19:40

התן, שהתנהגותו מאפיינת מצב של הידבקותו במחלה, נורה לאחר ששעט לעבר מכוניות נוסעות במושב מולדת. במקרה אחר שהתרחש לפני יומיים התברר כי אישה מקיבוץ רמת השופט ננשכה אף היא על ידי תן נגוע במחלה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב מעוז ושניר דבוש

שני מקרים נוספים של תנים הנגועים בכלבת התגלו בימים האחרונים באזור הצפון. במהלך היום (חמישי) התנפל תן על מכוניות נוסעות במושב מולדת שבגליל התחתון. התן נורה ונשלח לבדיקה. התנפלות התן על כלי הרכב מעלה את החשש שהיה נגוע במחלה, זאת משום שתנים נוהגים להימלט מבני אדם בשגרה.

לפני יומיים התגלה מקרה אחר בקיבוץ רמת השופט שברמות מנשה, לאחר שתן נשך אישה, שהגיעה במהירות למרכז רפואי סמוך כדי לבדוק אם נדבקה. היום הגיעו תשובות המעבדה שהעידו כי התן אכן היה נגוע כלבת. פקח המועצה האזורית מגידו, יובל אזולאי שהוזעק למקום סיפר כי התן ניסה לתקוף אותו והוא נאלץ לירות בו.

לקריאה נוספת:
הכלבת משתוללת באזור העמקים – אך בירדן טרם החלו במבצעי החיסון
"הסתער על הדלת בשיניים חשופות": תן עם חשד לכלבת תקף בחצר בית
עיריית ת"א החלה לחסן תנים: "נהיים מסוכנים רק אם נדבקים בכלבת"

תן סמוך לקיבוץ טירת צבי. אביחי רן, מערכת וואלה! NEWS
תן באזור טירת צבי/מערכת וואלה! NEWS, אביחי רן

המקרה התרחש בשעה שבמקום אחר בקיבוץ התבצע מבצע חיסונים לחיות הבית, לאחר שכלבה נוספת נדבקה במחלה. במהלך היום התקבלו תוצאות בדיקות מעבדה שבוצעו בעגלה, לאחר שננשכה על ידי תן ברפת קיבוץ עין השופט ומתה. הבדיקות העידו כי גם במקרה זה, התן היה נוגע בכלבת.

בתוך כך, אתמול נודע כחודשיים מאז החלה העלייה התלולה בהתפרצות מחלת הכלבת באזור העמקים, עדיין לא החל המבצע לפיזור חיסונים אוראליים לחיות הבר מעברו המזרחי של הירדן. הסיבות לכך לא ברורות, אך לוואלה! NEWS נודע ייתכן שזה נובע מהמשבר ביחסים בין שתי המדינות בעקבות התקרית בשגרירות בעמאן ביולי האחרון.

בשנים האחרונות היה שיתוף פעולה בין הרשויות הממונות על פעילות זו בישראל ובירדן, ובמסגרת זו פוזרו חיסונים באמצעות פיתיונות גם ברצועה מוגבלת מעברו הירדני של הגבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חיסון כלבת בבית השיטה, 27 בנובמבר 2017. מועצה האיזורית הגלבוע, מערכת וואלה! NEWS
סון של חתולת בית נגד כלבת בבית השיטה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מועצה האיזורית הגלבוע

מקור המחלה בחיות בר ובכלבים משוטטים החודרים לישראל מהמדינות השכנות, ומסיבה זאת שיתוף הפעולה עם ירדן הוא מרכיב משמעותי במאבק למניעת התפשטות המחלה. השנה הופך הדבר משמעותי וחשוב יותר, לנוכח התפרצות המחלה באזורי בית שאן, הגלבוע ועמק חרוד, השוכנים סמוך לגבול ירדן.

ברשות הטבע והגנים ובמשרד החקלאות אישרו כי שיתוף הפעולה עם ירדן טרם החל ולא נמסר אם ומתי יתקיים. גם לא נמסרה הסיבה לכך שהשנה טרם פוזרו פיתיונות בירדן. במשרד החוץ אמרו כי הנושא אינו בסמכותם והפנו למשרד לשיתוף פעולה אזורי. מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי עדיין לא נמסרה התייחסות.

  • עוד באותו נושא:
  • תנים
  • כלבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully