וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעוד זעזוע בממשל טראמפ: "שר החוץ יוחלף בראש ה-CIA"

30.11.2017 / 17:27

בניו יורקס טיימס דווח כי ראש הסגל קלי וגורמים בכירים אחרים גיבשו תכנית, שלפיה טילרסון יוחלף במייק פומפאו. ואולם, לא ברור אם טראמפ כבר נתן את האישור הסופי למהלך, שאמור לצאת לפועל עד סוף השנה או מיד בתחילת 2018

צילום: CNN, עריכה: תום זואילי

הבית הלבן מתכנן להחליף את שר החוץ רקס טילרסון בראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) מייק פומפאו - כך דווח היום (חמישי) בניו יורק טיימס, שציטט כמה גורמים בכירים. בהמשך, כלי תקשורת נוספים פרסמו דיווח דומה. בבית הלבן מסרו כי "אין הכרזות בשלב הזה וכי טילרסון ממשיך להוביל את מחלקת המדינה".

לפי התכנית המתגבשת, הסנאטור הרפובליקני טום קוטון יחליף את פומפאו בתפקיד ראש הסוכנות. עוד דווח כי לא ברור אם הנשיא דונלד טראמפ נתן את אישורו הסופי לתכנית, שגובשה על ידי ראש הסגל ג'ון קלי וגורמים רשמיים בממשל ואמורה לצאת לדרך בסוף השנה הנוכחית או זמן קצר לאחר סיומה.

עם זאת, יו"ר ועדת החוץ בסנאט, בוב קורקר, אמר לאחר שיחה שקיים עם טילרסון היום כי שר החוץ "אינו מודע לתכנית להדיח אותו".

לקריאה נוספת בנושא
קרע בממשל: "שר החוץ שקל להתפטר - וכינה את טראמפ אידיוט"
טראמפ: לא בטוח שטילרסון ישמש שר החוץ עד סוף הקדנציה

נשיא ארה"ב טראמפ ושר החוץ טילרסון, 12 באוגוסט 2017. רויטרס
טראמפ וטילרסון/רויטרס

עזיבתו האפשרית של טילרסון דווחה בחודשים האחרונים, כשתשומת הלב הייתה נתונה לשגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כמחליפתו האפשרית. עם זאת, פומפיאו הפך למועמד המוביל לנוכח האמון שרוחש לו טראמפ בסוגיות הביטחון הלאומי.

עזיבתו של טילרסון תסיים את הקדנציה הקצרה של לשעבר מנכ"ל תאגיד הנפט "אקסון מובייל", שמצא את עצמו יותר ויותר נקלע למחלוקת עם טראמפ סביב סוגיות בינלאומיות, כמו המשבר עם קוריאה הצפונית והקיצוצים שהוא מתכנן במחלקת המדינה.

באוקטובר דווח בכלי תקשורת בארצות הברית כי טילרסון כינה את טראמפ "אדיוט" וכי הוא שקל להתפטר. הוא מיהר להכחיש כי התכוון לעזוב את תפקידו, אך לא דחה את הדיווחים על כך שהוא לעג לנשיא. הנשיא הגן בתחילה על שר החוץ שלו, אך אמר כעבור כמה ימים כי ייתכן שהוא לא יישאר בתפקידו עד סוף הקדנציה שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש ה-CIA מייק פומפאו. רויטרס
שר החוץ הבא? פומפאו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully