וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: "אני לא מפחדת לומר לטראמפ כשהוא טועה"

ראשת ממשלת בריטניה דחתה את הביקורת של נשיא ארה"ב, שקרא לה "להתמקד בטרור" אחרי שדובר מטעמה אמר כי הוא לא היה צריך לשתף סרטונים נגד מוסלמים. ואולם, היא הבהירה כי "היחסים המיוחדים יימשכו" וסירבה לבטל את ביקורו

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה אמרה היום (חמישי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "טעה" כששיתף סרטונים שפרסמה בכירה בשורות הימין הקיצוני בממלכה. עם זאת, היא הדגישה כי "היחסים המיוחדים" בין לונדון לוושינגטון "הם אינטרס משותף לכולנו" וכי הם יימשכו. מיי, המבקרת הבירדן, דחתה את הקריאות לבטל את ביקורו הרשמי המתוכנן של טראמפ
בבריטניה.

חילופי הדברים בין המנהיגים החלו אתמול, כשדובר מטעמה של מיי אמר כי טראמפ שגה כששיתף שלושה סרטונים אלימים, שניים מהם צולמו במזרח התיכון ונועדו לצייר את המוסלמים כאלימים. עם זאת, טראמפ לא נותר חייב וקרא למיי "להתמקד בטרור האסלאמי בבריטניה".

כשנשאלה היום על ציוציו של טראמפ, אמרה מיי: "העובדה שאנו עובדים יחד לא אומרת שאני מפחדת לדבר כשאני חושבת שנשיא ארצות הברית טועה, והייתי ברורה בכך. ואני מאוד ברורה שציוץ מחדש מ'בריטניה ראשונה' היה הדבר השגוי לעשות". לדבריה, הביקור של טראמפ "הוצע והתקבל, אך טרם נקבע תאריך".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 21 בספטמבר 2017. רויטרס, רויטרס
טראמפ ומיי/רויטרס, רויטרס

דבריו של טראמפ עוררו סערה ברחבי בריטניה, מצד כל קצוות הקשת הפוליטית. שרת הפנים אמבר ראד אמרה במהלך דיון בפרלמנט כי היא מקווה שהביקורת של מי "תשפיע על הנשיא". מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין אמר כי הציוצים של טראמפ הם "מחרידים, מסוכנים ומהווים סכנה לחברה שלנו". ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן המוסלמי, שהרבה להתקוטט עם טראמפ מאז נבחר לתפקיד בשנה שעברה, קרא לבטל את ביקורו בממלכה.

המפלגה "בריטניה ראשונה" הוקמה על ידי יוצאי מפלגת ימין קיצוני אחרת והיא טרם הצליחה להשיג מושבים כלשהם – לא ברמה הארצית ולא ברמה המקומית – אך הממלכה עדיין כואבת את הרצח של חברת הפרלמנט מהלייבור ג'ו קוקס, שנדקרה על ידי איש ימין קיצוני ימים ספורים לפני משאל העם על פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully