וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שעד היום שיחקתם "מונופול" לא נכון: אלה חוקי המשחק הנכונים והמפתיעים

2.12.2017 / 23:46

מישהו פתח את ספר חוקי המשחק של "מונופול" ומצא טעות קטסטרופלית בדרך שבה שיחקנו עד היום במשחק הזה. כללי המשחק החדשים הופכים אותו למעניין ומהיר יותר ומוזיל את מחירי הדירות בחצי

רויטרס

בסרטון –מונופול עשוי זהב ויהלומים – ששווה שני מיליון דולר (כתבה מ-אוקטובר, 2010)

איך אתם ב"מונופול"? תרשו לנו להרוס לכם: אתם גרועים. כן, הפסדתם אינספור הזדמנויות לרכוש לעצמכם נכסים במחירים מוזלים כי לא הבנתם היטב את כללי המשחק הנכונים. משתמש הטוויטר Ruben צייץ השבוע ציוץ שהפך לויראלי ושותף כבר מאות פעמים, ובו הוא משתף במידע מאוד מעניין על המשחק הזה - שלא רק משנה את הכללים - הוא גם מגביר את הקצב שלו והופך אותו למעניין ומאתגר יותר.

מאחר שמדובר במשחק לוח שיצא לאור לראשונה ב-1935 ונמכר בלמעלה מ-250 מיליון עותקים ברחבי העולם, קל להניח שחוקי המשחק ברורים וידועים לכולם. כולם יודעים שכשחקן נוחת על משבצת, הוא יכול לרכוש את השטח שלה ולבנות עליה בתים, אנחנו יודעים שמשבצת "לך לכלא" תכניס אותנו לשם עד שישחק לנו המזל בקוביות ושאחרי בנייה של 4 בתים – נוכל תמיד לשדרג למלון. מה שאנחנו לא יודעים, מתברר, הוא שכאשר אנחנו מסרבים לקנות נכס - הוא מוצע במכירה פומבית ליתר השחקנים. שוק!

מונופול. GettyImages
כללי המשחק האמיתיים של מונופול נחשפים/GettyImages

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מונופול אמיתי: המשחק שעמו אפשר לרכוש נדל"ן

לכתבה המלאה

הציוץ שחשף את החוקים

מה זה אומר?

אוקיי. נניח ואתם משחקים עכשיו במונופול וכלי המשחק שלכם נחת על נכס שאינכם מעוניינים לקנות. הכל טוב ויפה. זכותכם. רק שאז הנכס עובר למכירה פומבית עבור יתר השחקנים כשהבנקאי משמש בתפקיד הכרוז. גם אתם יכולים לקחת חלק במכירה הפומבית אם תרצו. כמו בכל מכירה פומבית, כל משתתף זורק הצעת מחיר על הנכס כשההצעה הגבוהה ביותר שתינתן עליו תזכה את השחקן שהציע אותה בנכס. זו יכולה להיות הזדמנות טובה להציע מחיר זול יותר על הנכס ואולי לזכות בו במחיר הזה. אם כל השחקנים יחליטו שלא להציע עליו מחיר, אז בתיאוריה שחקן יכול לרכוש לעצמו את הנכס במחיר השוק.

אם אתם חוששים לסמוך על מילה של איזה משתמש אחד בטוויטר, פתחנו את ספר החוקים הרשמי של המשחק וכך כתוב בו: "בכל פעם שאתה נוחת על נכס שלא נרכש עוד, אתה יכול לקנות את הנכס מהבנק במחיר המודפס עליו. אתה מקבל את כרטיס שטר הקניין שמוכיח בעלות ומניח אותו עם הפנים מעלה מולך. אם אתה לא רוצה לקנות את הנכס, הבנקאי מוכר אותו במכירה פומבית למרבה במחיר. הקונה משלם לבנק את סכום ההצעה הזוכה במזומן ומקבל את כרטיס שטר הקניין על הנכס. כל שחקן, כולל זה שדחה את האפשרות לקנות את הנכס במחיר המודפס, יכול לקחת חלק במכרז. המכירה יכולה להתחיל בכל מחיר שתבחרו".

המידע החדש משנה הכול: בעוד משחק המונופול בכלליו הידועים יכול לקחת שעות ואפילו ימים, הכלל הזה מגביר את קצב המשחק ומאפשר לנכסים להיות זולים ונגישים יותר לשחקנים. רק חבל שבחיים האמיתיים זה לא עובד ככה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully