וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ עונה למיי: "תרזה, תתמקדי בטרור בבריטניה, לא בי"

בממלכה זעמו על נשיא ארה"ב, ששיתף סרטונים נגד מוסלמים שפרסמה מנהיגת ימין קיצוני, אך הוא השיב בחזרה לראשת הממשלה. "תתרכזי באסלאם הרדיקלי בבריטניה, אנחנו מסתדרים מצוין"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר הלילה (חמישי) את ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, אחרי שזו אמרה כי הוא לא היה צריך לפרסם סרטונים אנטי-אסלאמיים. "תרזה, אל תתמקדי בי. תתמקדי בטרור האסלאם הראדיקלי ההרסני שקיים בבריטניה. אנחנו מסתדרים בסדר גמור", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

בהודעה שמסר דוברה של מיי אתמול נאמר כי "זה היה מעשה לא נכון מצד הנשיא לפרסם מחדש את הסרטונים הללו. בריטניה תחילה מעוניינת בפילוג קהילות דרך השימוש בנרטיבים מלאי שנאה, שמפיצים שקרים ומעוררים מתחים. הם גורמים לחרדה עבור העם המציית לחוק".

מיי, הנמצאת בביקור במזרח התיכון, לא הגיבה לדבריו האחרונים של טראמפ.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ שיתף סרטונים אלימים: "המון אסלאמסטי משליך נער מגג"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקראת פגישתם בבית הלבן. 27 בינואר 2017. רויטרס
חריקות ביחסים טראמפ ומיי במהלך פגישתם בינואר/רויטרס

הסרטונים שותפו במקור על ידי ג'יידה פרנזן, סגנית מפלגת "בריטניה ראשונה", שהוקמה ב-2011 על ידי יוצאי מפלגת ימין קיצוני אחרת בממלכה. פרנזן עומדת לדין בימים אלו בשל נאום שנשאה בבלפסט, צפון אירלנד, והיא מואשמת ב"שימוש בשפה מאיימת ומעליבה".

באחד הסרטונים נראית קבוצה צעירים המשליכה צעיר אל מותו מגג של מבנה. "כנופיה אסלאמסטית דחפה את הנער מהגג והכתה אותו למוות!", תואר בסרטון, ששותף מחדש על ידי נשיא ארצות הברית. מקורו של הסרטון ממצרים, והאירוע המתועד אירע ב-2013, לאחר הדחת הנשיא מוחמד מורסי. הקבוצה השליכה את הנער אל מותו נידונה למוות. סרטון אחר צולם בסוריה והשלישי בהולנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כותרת – הפגנת תמיכה בלונדון כאות הזדהות עם קורבנות הפיגוע משבוע שעבר, 29 במרץ 2017. רויטרס
מפגינות מוסלמיות מפגינות נגד הטרור, לונדון, מרץ/רויטרס

בעקבות השיתוף בטוויטר, ספג טראמפ ביקורת משני צדי האוקיינוס, ובממלכה קראו לבטל את ביקורו הרשמי המתוכנן, שכבר נדחה ברקע ההתנגדות הציבורית הנרחבת לכך. מיי הייתה המנהיגה הזרה הראשונה שנועדה עמו, כשהגיעה לבית הלבן בינואר, במטרה לגבש יחסים קרובים עם ארצות הברית לקראת פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

בבריטניה אירעו בשנה האחרונה שורת פיגועים קטלניים, אך רבים בממלכה תקפו הטפת המוסר של טראמפ ואת העובדה שהוא אימץ לחקו מפלגת ימין קיצוני שולית. פרנזן פרסמה בהתלהבות את העובדה שטראמפ שיתף את סרטוניה, אך הגינויים לנשיא ארצות הברית הגיעו מקיר לקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully