וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באורך שני מגרשי כדורגל: נושאת מסוקים בריטית עגנה בנמל חיפה

30.11.2017 / 11:00

ספינת הדגל של הצי המלכותי הגיעה לארבעה ימים, בתום תרגיל משותף של נאט"ו עם ישראל בים האגאי. הספינה מסוגלת לשאת 500 אנשי צוות ו-18 מסוקים, החיילים שהגיעו עמה צפויים לבלות ולנוח בארץ

צילום: ערן גילווארג וארז סימון, גאודרונס, עריכה: יאיר דניאל

נושאת המסוקים הבריטית "אושן" נכנסה הבוקר (חמישי) לנמל חיפה, ותשהה בארץ עד יום שני הקרוב. ספינת הדגל של הצי המלכותי מגיעה לישראל בסיומו של תרגיל בים האגאי, שם השתתף בתרגיל משותף לבריטניה, ארצות הברית, יוון, איטליה, בולגריה וישראל.

הספינה, באורך 203 מטרים, מסוגלת לצאת למסעות ימיים של עד 13 אלף קילומטר, ונושאת על סיפונה קרוב ל-500 אנשי צוות – כ-285 מלחים ועוד כ-180 חיילי חיל האוויר המלכותי, המתפעלים את 18 המסוקים שעליה, מארבעה דגמים שונים. הם יכולים להמריא ולנחות משישה מנחתים שעל הסיפון.

את כניסתה של ה"אושן" לקראת עגינה במזח ביצע נתב הנמל סטס בולוטין, שהיה בעבר מפקד של אונייה לשליית מוקשים בצי הסובייטי. לדבריו, כניסתה של נושאת המסוקים לנמל התנהלה באופן רגוע. "בגלל המבנה המיוחד שלה והרצון להכניס אותה באופן חלק ורגוע נעזרנו בשלוש גוררות של הנמל. הבריטים, כמקובל, היו מאוד אדיבים ושמחו מאוד להגיע לחיפה", הוסיף.

ביולי האחרון עגנה בנמל חיפה נושאת המטוסים האמריקנית "ג'ורג' בוש", המשתרעת לאורך של 333 מטרים ונושאת על סיפונה כ-6,000 אנשי צוות. האוניה שהתה בישראל במהלך יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי.

נושאת המסוקים בריטית "אושן". AP
מיועדת להנחתת כוחות מהים אל היבשה. ה"אושן"/AP

ההגדרה הרשמית של כלי השיט היא "אניית סער אמפיבית", והיא מיועדת להנחית מן הים כוחות, כמו הנחתים שעליה, ולהמשיך ולספק להם תמיכה מבצעית ולוגיסטית. היא מסוגלת לשאת 830 נחתים ולהוריד אותם לחוף גם באמצעות עד 40 כלי רכב שהיא מסוגלת לשאת עליה, ארבעה מהם אמפיביים.

זו הזדמנות אחרונה אולי לראות את הספינה הזו: ב-2018 היא אמורה לצאת משירות, בחדשים האחרונים התפרסמו ידיעות כי טורקיה הביעה עניין לרכוש אותה מבריטניה.

גורם רשמי מסר כי לאנשי הצוות של הספינה מתוכננים בעיקר בילויים ומנוחה, לא מתוכננים לה תמרונים עם חיל הים של ישראל, אבל נקבעו מפגשי עבודה בין קציניה למקביליהם בחיל הים, להכרות ולחיזוק שיתוף הפעולה בין המפקדים. "ישראל היא שותפה פעילה מאד של נאט"ו", ציינו הגורמים, "הביקור הזה הוא ביטוי לשותפות הזו".

(עדכון ראשון: 9:27)

נושאת מסוקים של הצי הבריטי בנמל חיפה, 30 בנובמבר 2017. ערן גילווארג
ה"אושן" עוגנת בנמל חיפה, הבוקר/ערן גילווארג
נושאת מסוקים של הצי הבריטי בנמל חיפה, 30 בנובמבר 2017. ערן גילווארג
נמל חיפה, הבוקר/ערן גילווארג
נושאת מסוקים של הצי הבריטי בנמל חיפה, 30 בנובמבר 2017. ערן גילווארג
ה"אושן" לאחר העגינה, הבוקר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully