וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולה הצעיר ביותר" כבר בן 45 - והוא דורש תעודת לידה ישראלית

1.12.2017 / 9:54

האם ילדה את בנה במוסקבה לפני שעלתה ארצה. 45 שנים לאחר מכן, ה"ילד" שנולד בדרך לשדה התעופה גילה שאין רישומים על לידתו - לא ברוסיה ולא בישראל. כעת הוא תובע ממשרד הפנים שינפיק לו תעודת לידה

"העולה הצעיר ביותר" דורש תעודת לידה ישראלית, למרות שנולד ברוסיה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"העולה הצעיר ביותר" דורש תעודת לידה ישראלית, למרות שנולד ברוסיה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

האם ילדה זמן קצר לפני שעלתה לטיסה בעלייתה לארץ ממוסקבה והגיעה לארץ כשבזרועותיה התינוק הרך. כעת בנה בן ה-45 תובע את משרד הפנים שינפיק לו תעודת לידה ישראלית. הבן, תושב הצפון שביקש לשמור על זהותו חסויה, נדרש לספק תעודת לידה לצורך הפקת דרכון – אך התברר כי זו אינה קיימת לא ברוסיה ולא בישראל.

הסיפור מתחיל בשנות ה-70', אז הגישו הוריו בקשה להגר למדינת ישראל. כשנה לאחר מכן, בעוד אמו בחודש השמיני להריונה, התקבל האישור והם נדרשו לוותר על אזרחותם ולעזוב את גבולות המדינה בתוך חודש ימים בלבד. בדרכם לשדה התעופה במוסקבה לטיסה לווינה שבאוסטריה, שם נמצא באותה העת מרכז עולים מטעם הסוכנות היהודית, החלו צירי הלידה.

האם לעתיד הוסעה לבית יולדות מקומי ושם ילדה את התינוק. כמה ימים לאחר מכן, עם שחרורה מבית היולדות, קיבלו ההורים אישור על לידת תינוק זכר, שאותו נדרשו למסור במשרדי ההגירה במוסקבה לצורך קבלת אישור יציאה עבורו. בוויזת היציאה של האם נמחקה המילה "יחידה" ונוסף בכתב יד "עם בן". כשהגיעו ארצה קיבל התינוק מנציגי משרד הקליטה מספר זהות ונכתב כי ארץ לידתו היא ברית המועצות. התקשורת הישראלית חגגה: עיתון הארץ פרסם את עלייתו של "העולה הצעיר ביותר" ובעיתון מעריב נכתב "ברית לילד שנולד בדרך למטוס במוסקבה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב אחרי השיגור: מתקרבים למלחמה עם צפון קוריאה, המשטר שלה יושמד
חקירות נתניהו: המיליארדר פאקר מסר עדות לחוקרים באוסטרליה
הפיוס הפלסטיני: חמאס ופתח הודיעו על דחיית העברת הסמכויות ברצועה

כתבה על "העולה הצעיר ביותר" דורש תעודת לידה ישראלית, למרות שנולד ברוסיה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
כתבה על "העולה הצעיר ביותר" דורש תעודת לידה ישראלית, למרות שנולד ברוסיה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

יותר מארבעה עשורים חלפו מאז ועכשיו אותו אזרח נדרש לתעודה על מנת להוציא דרכון למדינת המוצא של משפחתו. עו"ד נטלי רוזנבלום, המלווה את המשפחה בהליך המשפטי, ציינה כי אזרחות כזו ניתנה זה מכבר להוריו ואף לאחיו הצעיר שנולד מאוחר יותר בישראל. עם זאת, נדרשת תעודת לידה וזו אינה קיימת במשרד הפנים. הפרוצדורה הנהוגה לצורך הפקת תעודת לידה לאדם שנולד בחוץ לארץ היא בין היתר המצאת תעודת לידה מקורית, אך גם זו אינה נמצאת ברשותו או ברשות הוריו.

במהלך שנת 2014, בניסיון לקבל עותק של תעודת הלידה המקורית שהונפקה במוסקבה, פנה אביו ללשכת משרד הבריאות. מתשובת ראש מחלקת המנהל לעזרה רפואית לילדים ואימהות בעיר, עולה כי בית היולדות אינו קיים עוד. האב הופנה לארכיון המרכזי מטעם מחלקת משרד הבריאות של מוסקבה ובשיחה טלפונית הובהר לו כי אין כל סיכוי למצוא מסמכים או רישומים בדבר לידת בנו, בשל העובדה כי בזמן הפיכת השלטון בתחילת שנות ה-90', הבניין בו פעל בית היולדות נמכר ונהרס כליל על כל תכולתו – לרבות הארכיון וספרי הרישום.

האב פנה בנוסף גם לארכיון המרכזי המאוחד של מוסקבה, אך במכתב התשובה התברר כי כל מסמכי הלידה של בית היולדות מעולם לא הוגשו לשמירה לארכיון. "לאור כל העדויות והמסמכים שהגשנו למשרד הפנים, ציפיתי כי ישתכנעו הפקידים וינפיקו לו תעודת לידה. אני בטוחה כי בית המשפט יורה למשרד הפנים לעשות כן", אמרה עו"ד רוזנבלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully