וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אחרי השיגור: קרובים למלחמה עם צפון קוריאה, משטרה יושמד

השגרירה באו"ם היילי הזהירה במועצת הביטחון כי קים "קירב את העולם צעד נוסף למלחמה שאיש לא רוצה בה" וקראה לכל המדינות לנתק קשר עם פיונגיאנג. במקביל פרסמה צפון קוריאה תיעוד הטיל החדש, שיכול לפגוע בשטח ארה"ב

תום זואילי

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי קראה הלילה (חמישי) לכל המדינות "לנתק את כל קשריהן עם קוריאה הצפונית ולגרש את עובדיה". בדיון שנערך במועצת הביטחון של האו"ם לבקשת ארצות הברית, יפן וקוריאה הדרומית אמרה היילי כי "הדיקטטור של קוריאה הצפונית עשה צעד שמקרב את העולם אל מלחמה", שבמהלכה "תושמד הנהגתה" של פיונגאינג.

לפי היילי, הנשיא דונלד טראמפ אמר בשיחה עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי על בייג'ינג לעצור את כל משלוחי הנפט שלה לפיונגיאנג. סין היא מבין בעלות הברית היחידות של קוריאה הצפונית, ובארצות הברית דוחקים בה להפעיל לחץ רב יותר עליה כדי לרסן אותה.

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה קרא לקוריאה הצפונית להפסיק את הניסויים הגרעיניים, אך הוסיף כי על ארצות הברית וקוריאה הדרומית לא לקיים את התרגיל הצבאי שתוכנן להתקיים בחודש הבא כדי לא "להצית סיטואציה נפיצה גם כך". במוסקבה האשימו את וושינגטון בכך שהיא מחפשת לדחוק את פיונגיאנג לפינה ולפתוח במלחמה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מדבר, ושיירת הטילים הקוריאנית ממשיכה לנסוע
צפון קוריאה: הטיל ששיגרנו מכסה את ארה"ב, אנחנו מעצמה גרעינית
שוב מתגרה: צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי שנחת סמוך ליפן

הטיל הצפון קוריאני הווסונג-15 משוגר לעבר הים של יפן, 28 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, מערכת וואלה! NEWS
מסוגל לפגוע בשטחה של ארה"ב. הווסונג-15 משוגר לעבר הים של יפן/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית

קוריאה הצפונית, מצדה,d פרסמה את תיעוד שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי שביצעה בשלישי ושאחריו טענה כי השלימה את הפיכתה ל"מעצמה גרעינית". בתמונות שפורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המבודדת KCNA רואים את המנהיג קים ג'ונג און צופה בטיל החדש, מדגם "הוואסונג 15" יוצא מכן השיגור וכן את הטיל עצמו.

מומחים אמריקניים שבחנו את התמונות אישרו כי אכן מדובר בטיל גדול יותר מהדגמים האחרונים שהציגה המדינה המבודדת - שמסוגל לשאת כמות דלק גדולה יותר ולטוס למרחק רב יותר.

פיונגיאנג טענה כי הטיל, הנחשב למתקדם ביותר ששיגרה עד כה, הגיע לרום טיסה של 4,475 ק"מ - פי עשרה יותר מגובהה של תחנת החלל הבינלאומית - ועבר מרחק של 950 ק"מ ב-53 דקות. הוא נחת באזור הכלכלי המיוחד של יפן, אך לטענת צבא ארצות הברית, הוא לא היווה סכנה בשום שלב. המדינה המבודדת ממשיכה לבצע ניסויים, כולל ניסוי גדול שערכה בספטמבר, חרף הסנקציות הבינלאומיות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה עם אנשיו בשיגור הטיל הבליסטי הוואסונג 15, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
קים צופה במסכים המנטרים את שיגור הטיל, שלשום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

המומחים הצביעו על כך שהטיל נישא על גבי רכב ייעודי שככל הנראה מיוצר בקוריאה הצפונית עצמה. פירוש הדבר כי הוא אינו מיובא ממדינה אחרת, דוגמת סין, וכי לא יהיה ניתן להגביל את אספקת כלי הרכב באמצעות סנקציות. הרכב הייעודי הנראה בתמונה מסוגל לשאת את הטיל לאתרי שיגור מרוחקים וקשים לאיתור, דבר שצפוי להקשות על סיכול שיגורים בטרם התרחשותם.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה עם אנשיו בשיגור הטיל הבליסטי הוואסונג 15, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
קים ואנשיו חוגגים לאחר השיגור, שלשום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

לדברי מייקל אלמן, מומחה מקבוצת המחקר "38 צפון" המנטרת את הנעשה בקוריאה הצפונית, מרחק הטיסה המוצהר של הטיל - שלדברי פיונגיאנג מכסה טווח של 13 אלף קילומטרים, ואת כל שטחה של ארצות הברית - אינו לוקח בחשבון ראשי קרב גרעיניים. הוא הוסיף כי המרחק שיוכל הטיל להגיע אליו בפועל לאחר שיורכב עליו ראש קרב פעיל - בניגוד לראש דמה שבו נעשה שימוש בשיגור שלשום - יהיה קצר יותר וכי הטיל לא יוכל להגיע אל מעבר לחופה המערבי של ארצות הברית במקרה שבו אכן יבוצע שיגור מבצעי אל עבר המדינה.

(עדכון ראשון: 00:15)

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה עם אנשיו בשיגור הטיל הבליסטי הוואסונג 15, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
קים ג'ונג און צופה בשיגור, שלשום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA
תיעוד שיגור טיל קוריאה הצפונית 30.11.17. North Korea's Korean Central News Agency (KCNA), אתר רשמי
הווסונג-15/אתר רשמי, North Korea's Korean Central News Agency (KCNA)
שיגור הטיל הבליסטי החדש מדגם "הוואסונג 15" בקוריאה הצפונית, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
הצבת הטיל בטרם השיגור, שלשום בלילה/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA
שיגור הטיל הבליסטי החדש מדגם "הוואסונג 15" בקוריאה הצפונית, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
רכב הנושא את הטיל החדש/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully