וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיוס הפלסטיני: חמאס ופתח הודיעו על דחיית העברת הסמכויות ברצועה

29.11.2017 / 21:58

הפלגים הפלסטיניים, המתכנסים בלשכת מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, הודיעו כי ביקשו ממצרים לדחות את העברת הסמכויות לידי ממשלת חמדאללה ל-10 בדצמבר. יו"ר הרשות אבו מאזן הורה על הפסקת ההצהרות הפומביות בנושא הפיוס

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

הפלגים הפלסטיניים בעזה הודיעו הערב (רביעי) על דחיית העברת הסמכויות ברצועה לממשלת רמי חמדאללה מטעם הרשות הפלסטינית. ההעברה תוכננה להתבצע ביום שישי הקרוב, אך בהודעת חמאס ופתח נמסר כי נדחתה ל-10 בדצמבר.

מוקדם יותר היום, האשימה תנועת פת"ח את חמאס בכך שאינו מכבד את הסכם הפיוס, שנחתם בחודש שעבר. הערב התקיימה בעזה ישיבת משא ומתן בלשכתו של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, בהשתתפות משלחת מודיעין מצרית ונציגות מהפתח, בהם בכיר התנועה פאיז אבו עייטה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה על הפסקת כל ההצהרות הפומביות בנושא הפיוס.

במסגרת ההסכם, חמאס העביר לרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן את השליטה על המעברים ברצועת עזה, ואמור להעביר לה עוד סמכויות מנהלתיות בסוף השבוע. במסגרת הניסיון לבסס מחדש את שליטתו ברצועה, שנמצאת בידי חמאס זה עשור, דורש פתח מחמאס לפרק את נשקו, שבו השתמש נגדו במהלך ההפיכה ב-2007 ונגד ישראל בשורת מבצעים. חמאס הבהיר השבוע כי לא יסכים להתפרק מנשקו ואיים להרחיב את פעילותו נגד ישראל לגדה המערבית.

אל עארורי ועזאם אל אחמד בזמן החתימה על הפיוס 12 באוקטובר 2017. עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
טקס החתימה על הסכם הפיוס, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully