וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל מתכננת למנות שגריר חדש לירדן בניסיון לפתור את המשבר

29.11.2017 / 15:08

גורם דיפלומטי ישראלי אמר כי השגרירה הנוכחית עינת שלאין לא תשוב לתפקידה, אולם אין זה צפוי לענות על הדרישה הירדנית להעמיד לדין את המאבטח זיו מויאל, שירה למוות בשני אזרחים ירדנים במתחם השגרירות בעמאן

צילום: צלמי וואלה!NEWS, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ישראל מתכננת למנות שגריר חדש לירדן במטרה להפיג את הזעם של עמאן על התקרית בשגרירות שאירעה ביולי האחרון, וגרמה למשבר בין שתי המדינות - כך אמר היום (רביעי) גורם דיפלומטי ישראלי. דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מסר: "אנחנו עובדים על פתרון שיחזיר את מערכת היחסים למסלולה".

עם זאת, בירדן דורשים כי ישראל תפתח בהליך פלילי נגד המאבטח זיו מויאל, שירה למוות בשני אזרחיה במהלך התקרית שבה לדבריו פעל מתוך הגנה עצמית. הוא שוב עם השגרירה עינת שלאין יום לאחר התקרית, כשהם זוכים לקבלת פנים חגיגית מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - מהלך שגרם למחאה חריפה מצדה של ירדן.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בירדן: "צוות השגרירות לא יורשה לחזור עד להעמדת המאבטח לדין"
תקרית הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית

השגרירה בעמאן עינת שלאין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאבטח השגרירות שירה למוות בשני ירדנים. חיים צח/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה עם המאבטח זיו והשגרירה שלאין/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"מ

מאז עזבה שלאין את השגרירות ב-24 ביולי, פעילותה הופסקה והיחסים בין שתי המדינות התקררו. הגורם הדיפלומטי הישראלי, ששמר על עילום שם, אמר כי שלאין לא תשוב לתפקידה. "הירדנים לא רוצים אותה בחזרה, וזה היה מכשול משמעותי בפתרון המשבר", אמר. "אנחנו מחפשים אחרי מחליף".

לטענת ישראל, מויאל פתח באש אחרי שהותקף ונפצע באורח קל על ידי פועל שהגיע לדירה במתחם השגרירות בעמאן. הוא הרג אותו ואת בעלי הדירה, שנפגע מירי תועה. גורמים ישראליים אמרו כי ייתכן שמשפחתו של בעלי הדירה תפוצה בגין מותו.

הגורמים אמרו כי לא סביר שישראל תמיד לדין את מויאל, אולם לא ברור אם הוא יוכל להמשיך בעבודתו במקום אחר בחו"ל, מאחר שעיתון ירדני פרסם את זהותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully