וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק הכיסאות: ח"כ הוזז מקום עבור ליצמן - ולא הצביע עם הקואליציה

29.11.2017 / 12:44

לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הבריאות, נערכו בכנסת לארגן מחדש את סדר הישיבה. ואולם, ח"כ אכרם חסון מכולנו לא היה מרוצה מהסידור החדש, ובמחאה סירב להשתתף באחת ההצבעות. "אין אחד ביהדות התורה שמוכן לזוז כיסא בשביל השבת?", התלוצץ גורם בקואליציה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

יממה אחרי שהתפטרותו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן נכנסה לתוקף, עזיבתו את שולחן הממשלה לאגף חברי כנסת במליאה הצליחה לעורר מהומה בתוך הקואליציה. ליצמן בתקופתו כשר הבריאות ישב במרכז האולם סביב שולחן הממשלה. מאז שהתפטר, בכנסת נערכו בהתאם. אולם, סדר הישיבה החדש עורר מהומה, ואחד מהח"כים הגיב במחאה לאחר שהוזז ממקומו ולא הצביע עם הקואליציה.

לאולם שבו מקיימת מליאת הכנסת את ישיבותיה יש שני חלקים: חלקו התחתון הוא מקום מושבם של חברי הכנסת וחברי הממשלה, וחלקו העליון הוא יציע האורחים. החלק התחתון מפוצל לשלושה אגפים, שולחן הממשלה, אגף הקואליציה, אגף האופוזיציה ואגף נוסף מעורב.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא, המנון, שם למדינה: רשימת המטלות של בן גוריון אחרי כ"ט בנובמבר נחשפת
הבכיר, החובות וצילומי החרקים: מזכרת בתיה תעניק מימון לבן המנכ"ל?
מאבק חניות הנכים: תמונות בעלי מוגבלויות כיסו תמרורים ברחבי הארץ

שר הבריאות יצחק ליצמן, הכנסת 25 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
ליצמן בכנסת/נועם מושקוביץ

חברי הכנסת יושבים באולם לפי השתייכותם הסיעתית, על פי סדר ישיבה שקובעת הוועדה המסדרת בתחילת כל קדנציה של הכנסת, כך שחברי הכנסת בראש הרשימה מקבלים את המקום הטוב יותר. במזכירות הכנסת ניסו לשבץ את חברי הכנסת באגף הקואליציה מחדש, כך שהאחרון שיושב בו ברשימת יהדות התורה, מפלגתו של ליצמן, יעבור לאגף המעורב, שנחשב פחות יוקרתי. כשניסיון זה לא צלח, ניסו להעביר חברי כנסת מהליכוד וכולנו לאגף המעורב במקום את חברי הכנסת של הקואליציה, אך הדבר עורר מהומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כיסא בשביל השבת

כך למשל, ח"כ אכרם חסון (כולנו) שהתבקש לעבור מקום זעם על כך, יצא מהמליאה בדרישה לסדר את הישיבה מחדש ואף לא הצביע עם הקואליציה. "אין אחד ביהדות התורה שמוכן לזוז כיסא בשביל השבת?", אמר בציניות גורם בקואליציה.

ביום ראשון הגיש ליצמן את מכתב התפטרותו מהממשלה על רקע עבודות רכבת ישראל שהתקיימו בתקופה האחרונה בשבת, חרף דרישתו להפסיקן לאלתר כפי שהורה לו האדמו"ר מגור רבי יעקב אלתר, שאותו הוא מייצג בממשלה. "הגשתי מכתב התפטרות בעקבות עבודות בשבת ברכבת ישראל", אמר ליצמן. "בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו. ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. לצערי, רכבת ישראל הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי. אני חושב שזה בניגוד להסכם הקואליציוני, בניגוד לסטטוס קוו. אני מאחל לכולם בהצלחה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully