וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק נסגר, אך מאבטח שנחשד בעישון גראס עלול לאבד את עבודתו

29.11.2017 / 15:01

רשיון הנשק של י', מאבטח שנחקר על שימוש בסמים אך התיק נגדו נסגר, נשלל אף שלא הוגש נגשו כתב אישום, והוא צפוי להיות מפוטר מחברת האבטחה שבה הוא מועסק. עורך דינו עתר לביטול ההחלטה: "המשטרה מדברת בשני קולות"

אזרח נושא נשק, מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
רשיון הנשק עלול להישלל/ראובן קסטרו

י', בן 22 ממרכז הארץ, מצא את עצמו לאחרונה במלכוד: הוא נחקר על החזקת קנאביס לשימוש עצמי, והתיק נגדו אמנם נסגר ללא כתב אישום מחוסר ראיות, אבל דווקא בשל כך לא ניתנה לו הזדמנות להילחם על חפותו בבית המשפט ולנקות את שמו. בינתיים, בגלל אותה חקירה נשלל רישיון הנשק שלו - והוא צפוי לאבד את עבודתו כמאבטח.

לפני שנה השתחרר י' מהצבא. בחודש ינואר נחקר במשטרה בחשד לשימוש בקנביס, אולם התיק נסגר והפרשה נראתה סגורה. א' התקבל לעבודה בחברת בלדרות והחל לעבוד כנהג מאבטח. לפני שהתקבל אף עבר סינון קפדני שכלל גם בדיקת פוליגרף, שבה נשאל בין היתר על שימוש בסמים, ועבר אותה בהצלחה.

בחודש יולי זומן שוב לחקירה, שבה נשאל אם פנה לאדם מסוים כדי לקנות ממנו קנביס - וי' הכחיש. הוא טען שאם בוצעו שיחות מהמכשיר שלו למספרו של אותו סוחר, הן בוצעו על ידי חבר שלו - ואף נתן להם את פרטי החבר כדי שזה יאמת את טענותיו. לדבריו, השוטרים אמרו לו כי אין להם טענות כלפיו, והם רק מבקשים שיעזור להם לאתר את אותו סוחר. בשל החקירה השנייה נפתח תיק נוסף נגד י' - שנסגר גם הוא מבלי שהוגש נגדו כתב אישום.

הפעם היו לפתיח התיק השלכות: לפני כחודשיים נקרא י' למשרדו של הממונה עליו בחברה, ודרכו נודע לו שרישיון הנשק שלו נשלל. אף שלא הורשע בדבר, ואפילו לא הואשם, המשטרה המליצה למשרד לביטחון הפנים לשלול את רישיון הנשק שלו - וכך נעשה.

עתירה למשרד לבטחון הפנים

בימים האחרונים הגיש באמצעות עו"ד עומר בללי למשרד לבטחון הפנים עתירה כדי שיושב לו רישיונו. בינתיים י' ממלא משימות שונות שאינן דורשות נשק בחברת הבלדרות - הוא לוקח כלי רכב למוסך או מעביר אותם טסטים, אבל מעסיקיו כבר אמרו לו שאם העניין לא ייפתר במהרה, הם יאלצו לפטר אותו.

"קשה להסביר את העובדה שהמשטרה מדברת בשני קולות", אמר עו"ד בללי. "מצד אחד היא מחליטה לסגור את התיק מהטעם שלא ניתן להוכיח שהמאבטח עשה את המיוחס לו, אך באותה נשימה ממליצה לשלול רישיון לנשק למאבטח ולהביא לפיטוריו. אני מקווה שהמשטרה ואגף כלי ירייה יבינו את הטעות ויתקנו את העוול".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מדובר ברישיון לאחזקת נשק ארגוני, שניתן לאזרח במסגרת עבודתו כמאבטח. הנסיבות שצוינו חסרות בפרטים מהותיים ומשמעותיים שהובילו להמלצת המשטרה, אך בשל צנעת הפרט אנו מנועים מלפרטן".

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה כי "המשרד שלל את רישיון הנשק בהתאם להמלצת משטרת ישראל. אם וכאשר תסיר המשטרה את המניעה, המשרד יבחן שוב את הבקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully