וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתו של פאיז נהרס בפיצוץ ביפו: "חשבנו שפגע בנו טיל, לא נשאר כלום"

את הלילה האחרון העביר פאיז אחמד סבר ללא שינה, לאחר שביתו ניזוק מהפיצוץ בחנות של קרוב משפחתו ברחוב יפת בעיר. "הבן שלי נכנס לחדר מפוחד וצעק שנבוא", סיפר. לפי ההערכות, הפיצוץ נגרם מבלון גז בישול. בעל החנות עוכב לחקירה בחשד לרשלנות

צילום: ניב אהרונסון וגולשי וואלה!NEWS

פאיז אחמד סבר המתגורר בסמוך לזירת הפיצוץ ביפו העביר את הלילה ללא שינה. אמש (שני), בשעה 23:05 אירע פיצוץ עז בחנות חומרי הבניין ברחוב יפת, השייכת לקרוב משפחתו. "הבן שלי נכנס בריצה לחדר השינה, מפוחד ורועד בכל הגוף, וצעק לנו שנבוא מהר כי היה פיצוץ", סיפר.

לדבריו, "בהתחלה חשבנו שפגע בנו טיל, שיש מלחמה. אנחנו משפחה שבקושי ישנה בלילות, אני הולך לעבודה ב-04:00 בבוקר ואשתי יוצאת לעבודה ב-05:00". פאיז, רעייתו ובנו בן ה-12 נמלטו מהבית שנהרס כמעט כליל. רק המטבח וחדר השינה של הבן שרדו את הפיצוץ. "בנס הפיצוץ הזה לא גמר את כולנו", אמר פאיז.

שלושה בני אדם נהרגו בפיצוץ ועוד ארבעה נפצעו באורח קל. לפי ההערכות, הפיצוץ נגרם מבלון גז בישול וכי החנות פעלה ללא רישיון עסק. המשטרה עיכבה לחקירה כמה חשודים וביניהם בעל החנות החשוד ברשלנות.

עוד בוואלה! NEWS:
עימותים בהפגנת חרדים בירושלים נגד גיוס; 12 מפגינים נעצרו
שביתה בנתב"ג בסופ"ש: ועד העובדים הכריז על הפסקת העבודה ליממה
הפרקליטות מעכבת חקירה של תלונת אלימות שהוגשה נגד שרה נתניהו

פאיז אשר מתגורר בסמוך לזירת פיצוץ בלוני הגז בחנות לחומרי בניין ביפו 28 בנובמבר 2017. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"בנס הפיצוץ הזה לא גמר את כולנו". פאיז/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
המשטרה בזירת הפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ ביפו, היום/חטיבת דובר המשטרה

אחרי שנמלטו פאיז ובני המשפחה הם ישבו בחנייה הסמוכה לביתם, עטופים בשמיכות שהצליחו להציל. ג'ורג', אחד השכנים סיפר איך נכנס בריצה עם פאיז לתוך המתחם כדי להציל את הכלב של המשפחה. "ראינו אנשים מוטלים על הרצפה, היה בלגאן גדול. ברגע שראינו את הכלב תפסנו אותו וברחנו מהזירה כמה שיותר מהר", סיפר.

"ראינו אש, שחור בעיניים, הכול עלה באש", שחזר ג'ורג' את רגע הפיצוץ. "אתה לא חושב באותו רגע, אתה רק מנסה להציל כמה שיותר ולהישאר בחיים".

לדברי פאיז, "בשעה 01:00 הגיעה משטרה ועיכבה אותי לחקירה בטענה שאני משכיר את הבית לשוהים בלתי חוקיים. מי משכיר בית? בקושי לי, לבן שלי ולאשתי יש מקום לזוז". את הלילה הקרוב פאיז אינו יודע היכן יעביר עם משפחתו. "נשארנו בלי כלום, אין בית, אין מים, רהיטים, אין כלום. לא ידועים איפה נהיה בלילה".

המשטרה בפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
"לא ידועים איפה נהיה בלילה". זירת הפיצוץ ביפו, היום/חטיבת דובר המשטרה
המשטרה בזירת הפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיצוץ ביפו, היום/חטיבת דובר המשטרה

כתוצאה מהפיצוץ פרצה שריפה במבנה והיא כובתה כעבור שעה. המבנה קרס חלקית, וכוחות של פיקוד העורף הגיעו כדי לסייע בפעולות החילוץ. שתיים מגופות ההרוגים אותרו במהלך הסריקות בתוך המבנה. אדם נוסף, שנפצע באורח אנוש, מת בבית החולים. שניים מהפצועים נפגעו בזמן שנסעו ברכב סמוך לזירת הפיצוץ.

שלושת ההרוגים בפיצוץ הם מוחמד יאסין מטול כרם, רימון חורי מיפו ועלי אבו ג'אמע מטייבה. בני משפחתו של חורי סיפרו לוואלה! NEWS כי "אנחנו לא מעכלים שרימון מת. עד לרגע זה לא ברור מה עשה באזור הפיצוץ, חוקרים ומנסים להבין. הוא היה ילד טוב, יצא לעבוד מוקדם ומגיע מאוחר בלילה. איזו טרגדיה".

פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"איזו טרגדיה". זירת הפיצוץ, הלילה/ניב אהרונסון
פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
זירת הפיצוץ, הלילה/ניב אהרונסון

אבי, המתגורר בסמוך למקום הפיצוץ, סיפר הלילה אחרי הפיצוץ כי "אני גר ברחוב עזה. התעוררתי מהשינה כשכל הבית שלי רעד מהפיצוצים. הגעתי לפה לראות – וחשכו עיניי".

ברק כהן, עד ראייה, סיפר כי "עמדתי מאה מטר מהפיצוץ. שמענו פיצוץ חזק, רצנו למטה וראינו מכונית הפוכה, היו כמה לכודים בתוך הבניין ליד. אחרי כמה רגעים הגיע כונן ראשון ואז הכוחות. הבניין היה הרוס לגמרי, חנות של טמבור מרוחה על הכביש, שתי מכוניות הפוכות, בלאגן גדול.

"אני גר פה בקרבה ובנס לא הייתי פה כשזה קרה", הוסיף. "בתור תושב המקום לשמוע כזה פיצוץ זה לא כזה נחמד. לחשוב שאם הייתי יוצא שתי דקות קודם הייתי נפגע".

פיקוד העורף בפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיצוץ ביפו, היום/ראובן קסטרו
פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו 28 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיצוץ ביפו, היום/ראובן קסטרו
פיקוד העורף בפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיצוץ ביפו, היום/ראובן קסטרו
פיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. אבי כהן
זירת הפיצוץ ביפו, היום/אבי כהן
מכבי אש בפיצוץ בבניין ברחוב יפת ביפו, 28 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
זירת הפיצוץ ביפו, היום/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • פיצוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully