וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הסכם גירוש מבקשי המקלט: נתניהו הודיע על פתיחת שגרירות ברואנדה

28.11.2017 / 17:41

ראש הממשלה, המבקר בקניה לרגל השבעת הנשיא לכהונה נוספת, נועד עמו ועדכן אותו כי ישראל תפתח שגרירות בבירה קיגאלי. בשבוע שעבר הוסכם כי ישראל תשלם לרואנדה כ-5,000 דולר עבור כל מבקש מקלט שיועבר אליה

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הודיע אחר הצהריים (שלישי) על פתיחת שגרירות בבירת רואנדה קיגאלי. נתניהו, המבקר בניירובי בירת קניה, מסר כי המהלך הוא "חלק מהרחבת הנוכחות של ישראל באפריקה והעמקת שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות אפריקה". למדינה אין נציגות בישראל.

ההודעה נמסרה על רקע המגעים על הסכם גירוש של מבקשי מקלט מישראל לרואנדה. בסוף ספטמבר נתניהו נפגש עם קגאמה בשולי עצרת האו"ם, והגיע איתו להסכם עקרוני חדש בדבר הגירוש של מבקשי הפליטים, על רקע פסיקת בג"ץ שפסלה את הסדר הגירוש מרצון של המסתננים. לפי ההסכם, ישראל תשלם לרואנדה כ-5,000 דולר עבור כל מבקש מקלט שיעבור אליה ותעביר 3,000 דולר מענק לכל אחד שיעזוב.

נתניהו, המבקר בקניה לרגל השבעתו המחודש של הנשיא אוהורו קנייטה, מסר לאחר שנועד עם נשיא רואנדה פול קגאמה כי תיבחן גם פתיחת קו תעופה ישיר בין המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא רואנדה 28 בנובמבר 2017. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם נשיא רואנדה קגאמה, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

נתניהו המריא הבוקר לביקור בן יממה בקניה, במהלכו הוא משתתף באירועי ההשבעה מחדש של קנייטה ומקיים סדרת פגישות עם ראשי מדינות מיבשת אפריקה שהגיעו גם כן לטקס ההשבעה. נתניהו השתתף בארוחת צהריים רשמית שארגן קנייטה לרגל השבעתו, יחד עם מנהיגים מטנזניה, אוגנדה, רואנדה, טוגו, בוטסוואנה, אתיופיה וניגריה. בהמשך הוא דן עם חלק מהמנהיגים בפגישות נפרדות על חיזוק היחסים בין ישראל ומדינות אפריקה. נתניהו לא משתתף באירוע ההשבעה המרכזי של הנשיא, באצטדיון כדורגל בניירובי, בשל שיקולי אבטחה.

מדובר בנסיעתו השלישית של נתניהו לאפריקה בשנתיים האחרונות, במסגרת מאמץ מדיני נרחב שהוא מוביל לשיפור היחסים עם מדינות היבשת. בקיץ 2016 ביקר ברואנדה, קניה, אוגנדה ואתיופיה, וביוני האחרון השתתף בפסגת המדינות החברות בארגון ECOWAS בליבריה. לפני כחודשיים, באוקטובר, הייתה אמורה להיערך ועידת פסגה נוספת עם מדינות אפריקה בטוגו, אך היא בוטלה בסופו של דבר לאור לחץ של מדינות ערב ומתיחויות פוליטיות פנימיות במדינה.

בשבוע שעבר אמרה שרת החוץ של רואנדה כי ארצה מוכנה לקבל כעשרת אלפים מבקשי מקלט אפריקאים מישראל, אך הדגישה כי טרם הושג סיכום סופי על כך. "אם הם ירגישו בנוח לבוא לכאן אנחנו נהיה מוכנים לקלוט אותם. איך זה יתבצע ואיך ייראו החיים שלהם מרגע שיגיעו לכאן - כל אלה הם פרטים שעוד לא סוכמו", אמרה בריאיון לתקשורת המקומית והוסיפה כי עדיין מתנהל משא ומתן לגבי הסיוע וחבילת הקליטה שמבקשי המקלט יקבלו לאחר גירושם לרואנדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לביקור דיפלומטי באפריקה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לפני המראתו לאפריקה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully