וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "מי שאומר שחוק ההמלצות נוגע לנתניהו משקר במצח נחושה"

28.11.2017 / 15:28

השר הודה כי העיתוי להעברת החוק האוסר על המשטרה לפרסם סיכומי חקירה "חמוץ", אך הביע תמיכה: "הוא מפריד בין חקירות מהיום והלאה לחקירות מתנהלות, זה פסטיבל צביעות של אנשים שלא מבינים את ההחלטה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

יו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון אמר היום (שלישי) כי "חוק ההמלצות הוא חוק טוב, ומי שאומר שהוא נוגע לראש הממשלה משקר במצח נחושה. החוק מפריד בין חקירות מהיום והלאה לחקירות מתנהלות". כחלון, שדיבר בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת, האשים: "גם אם תחזרו על זה 200 פעמים, זה לא יהיה נכון. זה פסטיבל צביעות של אנשים שלא מבינים את ההחלטה".

"היועץ המשפטי לממשלה הוא איש המקצוע המחליט אם לקחת את ההמלצה, כן או לא – כלומר שיקול הדעת שלו יחול על ראש הממשלה, ולכן תמכנו בזה", אמר כחלון, שהודה: "העיתוי הוא חמוץ, הוא לא היה צריך לקרות. אבל החוק הזה הוגש לפני שנתיים, יש אווירה ציבורית לא טובה והלוואי שהרבה חוקים לא היו, אבל בואו נפריד בין העיקר למה שסביב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"סיפור לא נעים". כחלון ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

כחלון הביע תמיכה בחוק, ואמר כי זו עמדתו עוד מהתקופה שבה היה ראש לשכת השר לביטחון הפנים עוזי לנדאו, בראשית העשור שעבר. "המלצות לא צריכות להיות מפורסמות, זה פוגע בעשרות אלפי אנשים. אני לא רוצה שיהיה אזרח אחד שיהיה כתוב עליו בגוגל שהמשטרה המליצה – ובשום מקום לא יהיה כתוב שלא הוגש כתב אישום".

על חקירות ראש הממשלה עצמן, אמר כחלון: "הסיפור הזה לא נעים. לא נעים להיות שר בממשלה שהאירועים האלה קורים, אין ספק. התחושה היא לא נעימה. מצד שני, בואו ניתן למנגנונים לעבוד ולחקור. אני לא שותף לדעה שיש פגיעה במנגנונים האלה. הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה עובדים והם אוטונומיים. אז אפשר לאהוב את ראש הממשלה או לא, אבל צריך לבדוק".

"היום במצב הזה אי אפשר לצאת בהצהרות. צריכים להיות ריאליים, אי אפשר לבוא לציבור ולהגיד לו – עוצרים את כל המדינה כי האווירה לא נעימה. זה לא מעשי. החיים הציבוריים והפוליטיים מורכבים. לא הולכים הביתה בגלל זה. האם אני מרגיש בנוח? אני אומר ביושר ובכנות, לא. זה לא נעים".

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"שיקול הדעת שלו יחול על ראש הממשלה". מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

הכנסת אישרה אתמול את חוק ההמלצות, בתום דיון סוער שארך כשלוש שעות, זאת לאחר שוועדת הפנים אישרה את נוסחו החדש של החוק האוסר פרסום המלצות משטרה בתום חקירותיה. 46 חברי כנסת הצביעו בעד, ו-37 התנגדו. נתניהו, השרים איילת שקד וגלעד ארדן לא נכחו, וגם חברי הכנסת רחל עזריה ובני בגין שהביעו התנגדות לחוק.

לפי פשרה בין סיעות הקואליציה ייאסר על פרסום המלצות בכל התיקים. בתיקים רגישים שלהם הוצמד פרקליט מלווה, כמו בתיקים של נבחרי ציבור, לא תוגש המלצה אלא אם היועץ המשפטי לממשלה סבור שיש צורך. אם היועץ המשפטי לממשלה יהיה סבור שיש צורך, הוא יפנה למשטרה ויקבל בעצמו את ההמלצה, אותה לא ניתן יהיה לפרסם. סעיף זה הוכנס לדרישת מפלגת כולנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully