וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחמק מעונש: גנרל סיני בכיר נחשד בשחיתות - והתאבד

28.11.2017 / 13:42

ז'אנג יאנג, היה חבר בנציבות הצבאית העליונה, אך בחודשים האחרונים הפך לקורבן האחרון של המאבק של הנשיא שי בשחיתות. הוא תלה את עצמו בביתו, ובצבא זועמים: "צעד מגונה לחלוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

גנרל סיני בכיר שהיה חשוד שחיתות התאבד - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת במדינה. זאת, ברקע הקמפיין הנרחב שעורך הנשיא שי ג'ינפינג לטיהור גורמים הנגועים בשחיתות משורות הצבא. הוא התאבד בתליה בביתו, בשבוע שעבר.

לפי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, ז'אנג יאנג, שהיה בעבר חבר בנציבות הצבאית המרכזית, אחד הגופים החשובים ביותר במדינה, נחקר בחשד לקשרים לגנרלים המוקעים גו בושיונג וחו קהייו. לפי הנציבות, חקירת מעשיו של ז'אנג, בן 66, אימתה את החשד כי הוא "הפר משמעת בצורה חמורה" וכי הוא היה "חשוד במתן ובלקיחת שוחד" ומקור הנסכים הרבים שהחזיק לא היה ידוע.

התאבדות מצדו של גורם בעמדה כה בכירה היא אירוע נדיר, אולם מומחים סבורים כי התדירות הגוברת שבה גורמים מדרגים שונים בממשל שמים קץ לחייהם עשויה להיות כתוצאה מהמאבק הנוקשה של הנשיא שי בשחיתות.

בהודעות שפורסמו באתרי משרד ההגנה והצבא נאמר כי הנציבות הצבאית החליטה לפתוח בחקירה ב-28 באוגוסט, וכי ז'אנג "איבד את יושרו המוסרי" והשתמש בהתאבדות כאמצעי לחמוק מעונש של המפלגה ושל המדינה, ב"צעד מגונה לחלוטין". עוד נאמר כי "הגנרל הבכיר לשעבר השתמש בדרך המבישה הזו כדי לסיים את חייו. הוא טען לנאמנות, אך היה מושחת מאחורי הגב".

ז'אנג יאנג, גנרל בצבא סין, שנחשד בשחיתות, 2014. רויטרס
לא נכלל במשלחת הצבא לקונגרס המפלגה. הגנרל ז'אנג, 2014/רויטרס

גורמים המעורים בנושא אמרו לרויטרס כי ז'אנג, שעמד בראש לשכת העבודה הפוליטית של הצבא, היה נתון תחת חקירה, אולם הממשלה לא הכריזה על כך.

נפילתו הצפויה נגלתה בספטמבר, כשהוא לא נכנס לרשימה של 303 נציגי צבא שזומנו לקונגרס המפלגה הקומוניסטית, המתקיים מדי חמש שנים, כמו גם חברו לנציבות פנג פנגווי. שנים הוחלפו בקונגרס, שכונס בחודש שעבר ושבו ביסס שי את מעמדו תוך הצבת בעלי ברית בעמדות מפתח.

צבא סין, הגדול ביותר בעולם, שעובר שדרוגים נרחבים כדי להפוך למודרני, עומד בראש סדר העדיפויות של מאבקו של שי בשחיתות. קצינים בעבר ובהווה טוענים כי השחיתות כה עמוקה בשורות הצבא, עד שהיא עלולה לפגוע ביכולתו לנהל מלחמה.

עשרות קצינים נחקרו ונכלאו בשנים האחרונות, כולל חו וגואו, שניהם שימשו בעבר סגנים בנציבות הצבאית, שאותה מוביל שי. שניהם הואשמו בקבלת שוחד תמורת קידום. גואו נשלח למאסר עולם בשנה שעברה, וחו מת מסרטן ב-2015, לפני שעמד למשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully