וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מרוצה מההתקרבות: "טראמפ ואני משדרים על אותו הגל"

28.11.2017 / 14:39

נשיא טורקיה סיפר על שיחותיו עם נשיא ארה"ב ואמר שהשניים הגיעו להסכמות בנושאים רבים, בהם המאבק באנשי האופוזיציה הטורקים הגולים בארה"ב. למרות טענות אנקרה, בוושינגטון לא ממהרים להשהות את הסיוע לכורדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי שיחותיו בשבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היו הפעם הראשונה זה זמן רב שהשניים "שידרו על אותו הגל" והגיעו להסכמות בנושאים רבים. ארדואן הוסיף כי השניים ישוחחו שוב בקרוב בהמשך השבוע "אם הוא לא ייתקשר, אני אעשה זאת", אמר ארדואן.

היחסים בין אנקרה וושינגטון התדרדרו לאחרונה, בעיקר לאור תמיכתה של ארצות הברית בלוחמי המיליציה הכורדית, הנחשבים בטורקיה פעילי טרור. ארדואן אמר בנאומו בפרלמנט הטורקי כי שיחתו עם טראמפ עסקה במעורבות האמריקנית באזור, בשיתוף פעולה של תעשיות ביטחוניות ובמאבק באנשי האופוזיציה הגולים בארצות הברית – בראשות פתהוללה גולן - המואשמים בתכנון ההפיכה נגד ארדואן בשנה שעברה. משרד החוץ של טורקיה מסר כי בתום השיחה הסכים טראמפ להפסיק את העברת הנשק למורדים הכורדים בסוריה.

עוד בנושא:
טורקיה: טראמפ אמר שיפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה
פוטין בפסגה עם רוחאני וארדואן: "הצלנו את סוריה מקריסה"
טורקיה זועמת: ארדואן הוגדר "אויב" במהלך תרגיל של נאט"ו

טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן היום 16 במאי 2017. רויטרס
טראמפ וארדואן בפגישתם בבית הלבן, מאי 2017/רויטרס

מהפנטגון נמסר כי נשקלים שינויים בתוכנית החימוש של המיליציה הכורדית בסוריה, אך הסיוע לא יופסק באופן מוחלט. טורקיה רואה בכוחות הכורדים בסוריה טרוריסטים בגלל זיהויים עם המחתרת הכורדית הפועלת מזה עשורים בשטחה. אולם, ארצות הברית רואה ב-YPG בעלי ברית חשובים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על אדמת סוריה. בחודש מאי האחרון הודיעה וושינגטון כי תעביר משלוחי תחמושת ונשק לכורדים לקראת תחילתה של המערכה לשחרור א-רקה מידי הארגון הקיצוני. ארדואן זעם אז על המהלך ואמר כי "אין מקום לארגוני טרור באזור שלנו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully