וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מעכבת חקירה של תלונת אלימות שהוגשה נגד שרה נתניהו

28.11.2017 / 15:09

לפני כחודש הגישה שירה רבן תלונה ובה טענה כי היא ועובדת נוספת הותקפו על ידי רעיית רה"מ. לפי המשטרה, "התיק בחקירה", אך בפועל הוקפא הטיפול עד לקבלת הנחייה מפרקליטות המדינה. משרד המשפטים: "היבטים מסוימים נבחנים כעת בפרקליטות"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

פרקליטות המדינה מעכבת זה קרוב לחודש חקירה משטרתית של תלונת עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. תלונת רבן נמסרה ב-29 באוקטובר וכללה לפחות שלושה סעיפים - תקיפתה בידי נתניהו, תקיפת עובדת נוספת - המזוהה לפי שעה רק כנ' - והעברה שלא כדין של ציוד השייך למדינה מהמעון ברחוב בלפור לביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה.

דובר משרד המשפטים נשאל אתמול אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מעכב את זימון שרה נתניהו לחקירה באזהרה, כחשודה בתיק; אם התמנה לתיק פרקליט מלווה; ומדוע בכלל נדרש היועץ לעניינה של נתניהו - אם יש לה בעיניו מעמד של אשת ציבור או אם שיקוליו בתיק תלונת רבן נכרכים בהחלטתו להעמדת נתניהו לדין בפרשת המעונות בכפוף לשימוע. הדובר הסתפק באישור כי "היבטים מסוימים של התלונה נבחנים כעת בפרקליטות המדינה על פי פניית המשטרה. מעבר לכך לא נוכל להתייחס".

פרקליטה של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן, הכחיש מכל וכל את טענותיה של רבן, כפי שנמסרו למשטרה ובחלקן נכללו גם בכתב התביעה של רבן נגד נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
תלונה על תקיפה והעברת ציוד שלא כדין. שרה נתניהו/AP

בתלונתה מפרטת רבן אירועי אלימות גופנית ומילולית המוגדרים בחוק כעבירת תקיפה, שדינה עד שנתיים מאסר. אם ייקבע שהמותקפות היו עובדות ציבור בעת האירוע, העונש על תקיפתן עלול להגיע לשלוש שנות מאסר. בדיוני בית הדין לעבודה בתלונה קודמת, של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי, נשמעה - ולא נסתרה - עדותה של עובדת אחרת, אתי חיים, שטענה שהוכתה בידי נתניהו. המשטרה והפרקליטות בחרו להתעלם מעדות זו.

במקביל לתביעתה האזרחית, פנתה רבן לאגף החקירות והמודיעין במטה הארצי וביקשה להתלונן על עבירות לכאורה של נתניהו, נגדה ונגד אחרים. היא הופנתה לחטיבת החקירות באח"ם, בראשות תת-ניצב ערן קמין, שהיה סגנו ולימים ממלא מקומו של תנ"צ אפי ברכה בפיקוד יאח"ה בעת שהיחידה חקרה את פרשת המעונות בעקבות תלונת נפתלי. בתוקף תפקידו, אמור קמין לנתב את הטיפול בתלונת רבן ולהחליט איזו יחידת חקירות תעסוק בה. המועמדת הטבעית היא יאח"ה, שמאז סמוך לקידומו של קמין לראש חטיבת החקירות ומינוי תת-ניצב כורש ברנור למפקדה חוקרת את תיקי 1000 ו-2000 נגד ראש הממשלה.

עד שתלונת רבן תועבר ליחידה אחרת, מוגדרת חטיבת החקירות כיחידה החוקרת. רבן מתוארת במסמכי המשטרה כ"נפגעת עבירה". רבן מיוצגת על ידי עורכי הדין נעמי לנדאו ואורן גרוס.

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
"היבטים של התלונה נבדקים". היועמ"ש מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

רבן נפגשה עם חוקרי המשטרה במטה מחוז ירושלים ב-29 באוקטובר ומסרה את תלונתה המפורטת שעות ארוכות. מאז היא ממתינה לשווא להתפתחות החקירה ובכלל זה לעימות עם נתניהו. לפי גרסתה הרשמית של המשטרה, "התיק בחקירה", אך בפועל הוקפא הטיפול בו עד לקבלת הנחייה מפרקליטות המדינה - והיא מעדיפה להתמהמה, בעת שנציגיה של נתניהו נערכים לשימוע בתיק המעונות.

בדיון בבית הדין האזורי לעבודה ב-8 בחודש, הודיעה נציגת הפרקליטות, עו"ד מגי קריטנשטיין, כי בעקבות תלונת רבן למשטרה "לגבי המסכת העובדתית שיש בכתב התביעה" מנועה הפרקליטות מהבעת עמדה סופית באשר לבקשתם האישית של עובדים במשרד ראש הממשלה להימחק מהתביעה. קריטנשטיין הבהירה שהפרקליטות אינה מייצגת את נתניהו. לדברי עו"ד כהן, המייצג גם את אב הבית אפי אזולאי בנוסף לייצוג נתניהו, הפרקליטות הודיעה לאזולאי שלא תייצג אותו. עו"ד קריטנשטיין, שהעירה ש"המדינה אומרת כרגע שלא בוודאות היא תייצג את הנתבעים האישיים הנוספים", התנגדה למחיקת נתניהו מרשימת הנתבעים. "מרבית הטענות הן כלפי נתניהו וביחס לאותה קומה שהיא מעונה הפרטי", נימקה נציגת הפרקליטות, שהבחינה בין ההתנהגות בדירת המגורים של משפחת נתניהו לבין מרחב העבודה הממלכתית בקומה הראשונה.

בגלל פיצול פרקליטות מחוז ירושלים לשני חלקים - פלילית ואזרחית - בעשור שעבר, מטפלת עו"ד קריטנשטיין בתיק רבן-נתניהו רק בחלקו האזרחי, הנידון בבית הדין לעבודה. הטיפול במסלול הפלילי, בפרקליטות המדינה או בפרקליטות המחוז, משתהה עד להחלטת פרקליט המדינה שי ניצן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully