וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בנתב"ג בסופ"ש: ועד העובדים הכריז על הפסקת העבודה ליממה

במחאה על כוונת דרעי לגבות כספים מהרשות, הודיעו עובדי רשות שדות התעופה כי נתב"ג יושבת באופן מלא מכניסת השבת עד צאתה - במתכונת "יום כיפור": "ניסיון חמור לבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות". 175 טיסות ו-28,000 נוסעים עלולים להיפגע מהשביתה

צילום: יותם רונן וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע היום (שלישי) על השבתה מלאה של נמל התעופה בן גוריון בסוף השבוע, מכניסת השבת ועד צאתה - במתכונת יום כיפור. המהלך מגיע בתגובה להחלטת שר הפנים אריה דרעי להקים ועדה שבה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, שמטרתה לטענת הוועד – הכשרת מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

לטענתם, משהוגשה עתירה בנושא שאמורה להיות נידונה בבג"ץ – מאיצה הוועדה את פעולתה, במטרה להקדים את ההליך המשפטי. 175 טיסות ו-28,000 אלף נוסעים עתידים להיפגע מהשביתה.

בוועד הדגישו כי בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. זאת, במיוחד לאור העובדה שהרשות אינה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, לא מקבלת שום שירות מאף יישוב באזור, ומתפעלת הכול באופן עצמאי.

נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
שביתה בנתב"ג/יותם רונן

גורם בכיר בנתב"ג מסר כי "השביתה פוגעת בנוסעים, אבל אנחנו דורשים כל הזמן מהעובדים להתייעל ולחסוך כספים, ועכשיו מתברר שהמדינה רוצה להעביר את הכספים האלה לא לפיתוח נמל התעופה, ולא לרווחת הנוסעים, אלא לסייע לרשויות במסגרת אתנן פוליטי".

"הרשות אינה מקבלת שום שירות מוניציפלי מאף אחד מהיישובים הסמוכים", מסר הוועד, "היא משלמת מסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה, ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על ידי המדיה, אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה".

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן, אמר כי "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות, שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה, כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות, והכול עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים אריה דרעי ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי, ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח".

"אם יוזמה זו תצא אל הפועל", מתריע עידן, "הראשונים שישלמו את המחיר הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו, אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות אליה הם תושבי האזור".

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר בתגובה למחאה כי "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים וההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully