וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברת המשטרה: "עדיין מאמינים שהאירוע באום אל-חיראן היה פיגוע"

28.11.2017 / 12:33

מירב לפידות אמרה כי המשטרה לא שינתה את גרסתה, "יש לנו סיבות לחשוב כך". היא הביעה התנגדות לחוק ההמלצות וטענה כי "כשלוקחים את תפקיד החוקר ומוציאים את הסיכום, הוא הופך למידען". על תיק 2000: "מבחינה משפטית קשה להוכיח בעיה חוקית בתיק"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

דוברת המשטרה מירב לפידות השתתפה היום (שלישי) במושב "משטרה בחברה דמוקרטית" שנערך בכנס אילת לעיתונות, ואמרה כי אירוע הדריסה באום אל-חיראן שבו נהרג לפני שנה תושב הכפר יעקוב אבו אל-קיעאן מירי שוטרים לאחר ששוטר משמר הגבול רב-סמל בכיר ארז לוי נדרס על ידי רכבו למוות היה פיגוע. "מעולם לא שינינו את גרסתנו, יש לנו סיבות לחשוב כך. ניתן למח"ש לסיים את חקירתה, גם היום כשאנחנו יודעים את כל מה שאנחנו יודעים אנחנו לא יכולים לספק תשובה אחרת למה שקרה. אנחנו כמשטרה מעולם לא שינינו את גרסתנו".

לפידות הביעה בכנס את התנגדותה ל"חוק ההמלצות" שאושר אתמול בכנסת בקריאה ראשונה, ולפיו לא תוכל המשטרה להמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום בתום חקירה. "כשיש גל שתכליתו כמה וכמה חוקים שרוצים להצר את תפקידיו של גוף כלשהו וכשזה מגיע כגל זו חקיקה אישית. אנחנו כבר ארבע שנים לא מפרסמים המלצות, בסוף כשחוקר יושב מול נחקר הוא צריך לדבר בראיות, לא רלוונטי אם החוקר מאמין או לא לנחקר, כשלוקחים את תפקיד החוקר ולוקחים לו את עניין הסיכום, החוקר הופך למידען".

עוד בוולאה! NEWS:
שלושה הרוגים ו-4 פצועים בפיצוץ חנות לחומרי בניין ביפו\
נתניהו יצא לביקור נוסף באפריקה: "אכריז על פתיחת שגרירות חדשה"
בנאום מול סגן הנשיא: השר כץ יקרא לארה"ב להעביר את השגרירות

מירב לפידות בכנס אילת לעיתונות 28 בנובמבר 2017. אודי פורטל, מערכת וואלה! NEWS
לפידות בכנס אילת לעיתונות/מערכת וואלה! NEWS, אודי פורטל

לפידות הדגישה כי אין תדרוכי משטרה לכתבים מתוך חקירות מתנהלות. "כמו שאמרתי בהתחלה, שמנו לנו יעד לשמור על טוהר החקירה, בלי הדלפות, ברגע שאני מחליטה איזה מידע יוצא ואיזה לא, כבר אז אני עושה מניפולציה על המידע, ואז הייתה נוצרת מלחמת פינג פונג מול הנחקר, לכן גם במחיר שבו אנחנו מפסידים נקודות מול הנחקר אנחנו מבחירה לא נשתתף במשחק הזה".

בנוגע לתיק 2000, שבו נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשד לקשריו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, אמרה לפידות כי "מבחינה משפטית קשה להוכיח בעיה חוקית בתיק הזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לביקור דיפלומטי באפריקה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
קשה להוכיח בעיה חוקית בתיק 2000. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully