וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עירייה בגרמניה שקלט פליטים יותר מהדרוש - נדקר ונפצע קשה

28.11.2017 / 11:38

אדם, שהיה כנראה שיכור, תקף את ראש עיריית אלטנה שבמערב המדינה וצעק עליו בשל המדיניות הליברלית שלו. הוא נעצר וחשוד בניסיון רצח, וראש העיר כבר שוחרר מבית החולים. מרקל: "אני מזועזעת"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש עיירה קטנה במערב גרמניה, הידוע בעמדותיו הליברליות כלפי קליטת מהגרים, נדקר בצווארו בדוכן חטיפים ונפצע באורח קשה – כך מסרו היום (שלישי) הרשויות. הקנצלרית אנגלה מרקל, שראש העיר אנדריאס הולשטיין הוא חבר מפלגתה, הביעה "זעזוע" מהתקיפה שמגיעה בתקופה של חוסר ודאות פוליטי והתחזקות הימין הקיצוני בשל משבר הפליטים.

עד ראיה לתקיפה, שהתרחשה אמש בעיירה אלטנה, אמר לטלוויזיה המקומית כי התוקף, שככל הנראה היה תחת השפעת אלכוהול, דקר את ראש העיר בצווארו עם סכין באורך של 30 ס"מ בזמן שצעק עליו בשל מדיניות ההגירה שלו. "הרשויות סבורות כי היה מניע פוליטי לתקיפה", אמר ארמין לסט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורת ריין-ווסטפליה. התוקף נחקר בחשד לניסיון רצח.

ראש העיר בן ה-57 שכתב ספר על מאבקו בימין הקיצוני אמנם נפצע קשה, אבל הוא כבר שוחרר מבית החולים ושב לביתו. תחת הנהגתו, העיירה קלטה יותר פליטים מכפי שנדרשה.
מרקל ופוליטיקאים נוספים הזדעזעו מהתקיפה. "אני נחרדת מדקירת ראש העיירה אנדריאס הולשטיין, אבל הוקל לי שהוא כבר שב למשפחתו. אני מודה גם לאלו שעזרו לו", כתב בטוויטר הדובר של הקנצלרית במסר בשמה.

לקריאה נוספת בנושא
מכה למרקל: השיחות להרכבת ממשלה קרסו; בחירות חדשות ייתכנו
החומה נפלה: מזרח גרמניה העניש את "אויבת העם" על זרם הפליטים

קנצלרית גרמניה מרקל וראש העירייה אלטנה אנדריאס הולשטיין, מאי 2017. AP
פעל נגד הימין הקיצוני. מרקל והולשטיין בעצרת במאי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully