וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לקחו לי את החלום": אובחנה בסרטן ריאות באיחור של שלוש שנים

30.11.2017 / 7:54

גוש חשוד התגלה בריאתה של תושבת ירושלים בשנת 2009 ורק לאחר שלוש שנים התבשרה כי מדובר בגידול ממאיר. לאחרונה תבעה שני מיליון שקלים וחצי מבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנאלצה להפסיק לעבוד. בית החולים: "נגיב בבית המשפט"

טרגדיה נדירה: תינוקת מתה מאיידס בבית החולים הדסה. גדעון צנטנר
התובעת טענה כי האיחור בגילוי קיצר את חייה. הדסה עין כרם/גדעון צנטנר

תביעה בסך שני מיליון שקלים וחצי הוגשה נגד בית החולים הדסה עין כרם בירושלים על ידי ש', תושבת העיר בת 55, שטוענת כי רופאי בית החולים אבחנו באיחור של כשלוש שנים את סרטן הריאה ממנו היא סובלת. לדברי התובעת, האיחור בגילוי הגידול הביא לקיצור משמעותי בתוחלת חייה. כך עולה מתביעה שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב לאחרונה.

בכתב התביעה נטען כי כבר בבדיקת ה-CT חזה שבוצעה בחודש יוני 2009 לש', נצפה גוש חשוד באונה התחתונה של הריאה. אך רק כשלוש שנים מאוחר יותר בחודש אפריל 2012 אובחן גידול ממאיר בריאה בדרגה 3. בחוות דעת מומחה לרפואה פנימית ורפואת ריאות שצורפה לתביעה נקבע כי ניתן להניח כי כשהממצא החשוד התגלה לראשונה, המחלה הממארת הייתה מוגבלת לגוש, ללא פיזור לבלוטות לימפה והייתה מאפשרת כריתה מלאה שלו. האיחור הרב באבחון ובתחילת הטיפול הקטין משמעותית את סיכוייה להחלמה מלאה ואת תוחלת חייה.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה הרוגים ו-4 פצועים בפיצוץ חנות לחומרי בניין ביפו
"נקלטו אותות רדיו מקוריאה הצפונית": קים מתכונן לשיגור נוסף?
בצעד תקדימי: עובדי משרד הביטחון השביתו מעברי סחורות באיו"ש

המומחה קבע כי הגוש בגודל 2 ס"מ שהתגלה העלה חשד לתהליך סרטני וחייב בירור ודאי ושלם. לפי חוות דעתו, תלונת התובעת על "מוקד כאב בחזה אחורי מימין, מעיר משינה" כמעט שבעה חודשים לאחר התלונה הדומה הראשונה, הייתה צריכה להבהב כ"נורת אזהרה אדומה וענקית בעיני הרופא המטפל". המומחה קבע כי ההחלטות שהתקבלו במקרה הנידון על ידי רופא הריאות המטפל כבר משלב מוקדם בבירור המחלה היו שגויות גם מבחינת שיטת המעקב וגם מבחינת מרווחי הזמן שחלפו בין ביקור לביקור.

בשיחה עם וואלה! NEWS טענו עורכי הדין דניאל סרור ואנה רייף-ליגנזה, ממשרד כספי-סרור ושות' כי "נזקיה של התובעת נגרמו כתוצאה מרשלנותו, חוסר מיומנותו, פזיזותו או חוסר האכפתיות של הצוות הרפואי של בית חולים הדסה עין-כרם". לטענתם, אנשי הצוות גרמו לאיחור בלתי סביר באבחון המחלה הממארת המתפשטת אצל התובעת ובכך גרעו באופן משמעותי מסיכויי ההחלמה שלה.

לפני המחלה התובעת, נשואה ואם לשניים, עבדה כמדריכת תנועה בגני ילדים ובעקבות גילוי המחלה באיחור ניכר עם כל הטיפולים הכרוכים בה, היא נאלצה להפסיק לעבוד ולוותר על חלומה לפתוח גן ילדים משלה. עד היום התובעת לא הצליחה להשתלב בחזרה בשוק העבודה ובתה נאלצה לעזוב את ביתה בחו"ל כדי לסייע לאמה להתמודד עם מחלתה.

בכתב התביעה נטען כי התובעת חרדה מאוד לאור הידיעה כי סיכויי הריפוי שלה קטנו משמעותית וכי הסיכון להישנות המחלה ולהתפשטותה הוא משמעותי. התובעת מבקשת לפצות אותה בגין הפסדי שכר, פנסיה ותנאים סוציאליים, עזרת בני משפחה, הוצאות רפואיות, עזרה סיעודית, כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים.

מבית חולים הדסה עין כרם נמסר: "בימים אלה התקבלה התביעה. אנו נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סרטן ריאות. ShutterStock
התובעת טענה כי המחלה הכריחה אותה לעזוב את עבודתה. אילוסטרציה/ShutterStock
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully