וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל ימית נכנסת לפעילות מבצעית: צפו בתיעוד הניסוי

27.11.2017 / 20:00

צה"ל ביצע ניסוי מוצלח על גבי ספינת הטילים אח"י לה"ב במערכת שתגן על אסדות הגז, שבמסגרתו שוגרו לעברה רקטות דמויות גראד בדומה לתרחישים של לחימה בצפון ובדרום: "כל מטרות הניסוי הושגו"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

בשל העיכוב בקליטת "ספינות המגן" שיגנו על מתקנים אסטרטגיים של מדינת ישראל בים, הוחלט לפני כשנה וחצי בחיל הים לקדם הצבה של מערכת כיפת ברזל על גבי ספינת טילים מסוג סער 5 על מנת להגן על אסדות הגז. "ספינות המגן" שצפויות להגיע בשנים הקרובות יכללו מיקום מובנה למכ"ם מתקדם, משגרים והיקף גדול של מיירטים.

ניסוי שבוצע היום על גבי ספינת הטילים אחי לה"ב הוא חלק מסדרה ארוכה של ניסויים שבוצעו במטרה לבחון את הקמת מערכת כיפת ברזל ימית. במסגרת הניסוי שוגרו לעבר הספינה רקטות דמויות גראד באופן בודד ובמטחים בדומה לתרחישי המלחמה בזירה הצפונית מול חיזבאללה ובדרומית מול ארגון החמאס והג'יאהד האסלאמי. במהלך מבצע צוק איתן שיגרו ארגוני הטרור הפלסטינים רקטות במספר מקרים לעבר אסדות הגז מול חופי עזה, אך ללא הצלחה.

תדרוך על כיפת ברזל ימית, חיל הים, 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
שיגור טיל במהלך תרגיל חיל הים/דובר צה"ל

ראש מטה חיל הים תא"ל דרור פרידמן אמר בשיחה עם וואלה! NEWS: "חזרנו כעת מהים לאחר ביצוע ניסוי מוצלח של מערכת כיפת ברזל ימית במטרה לאפשר הגנה בתחום המים הכלכליים. כל מטרות הניסוי המשניות והראשיות הושגו כמו חיבור בין המכ"ם האדיר למשגרי המיירטים מסוג 'טמיר', קישוריות למערכות ההגנה האוויריות של חיל האוויר ומערכות הפיקוד והשליטה".

מפקד מערך ההגנה האווירי תא"ל צביקה חיימוביץ התייחס לניסוי המוצלח: "חיל האוויר הוסיף היום נדבך הגנה משמעותי אחרי שנה וחצי אינטנסיביות של פעילות, פיתוח מערכת עד לעבודה מבצעית. מערכת זו מצטרפת לשאר מערכות ההגנה האוויריות שהצטרפו לאחרונה כמו חץ 3 וקלע דוד וגדוד נוסף של כיפת ברזל שהצטרף בספטמבר השנה (תחתיו תפעל פלגה ימית שתפעיל את המערכת, א"ב)".

תא"ל פרידמן הדגיש את הקישוריות בין המערכות השונות של חיל האוויר וחיל הים והשפה המשותפת בין הכוחות ורמז על הרחבת מוטת השליטה של חיל הים על המתרחש ביבשה בהתבסס על היכולות הטכנולוגיות של המכ"מים שפועלים בים. לאחר מכן הסביר ראש מטה חיל הים כי ביכולתה של מערכת כיפת ברזל להגן גם על תאי שטח ביבשה סמוך לחופי ישראל. מערכות אלו יתורגלו בתרגיל ההגנה האווירי הגדול יחד עם צבא ארה"ב המכונה גוניפר קוברה שיתקיים בעוד כשלושה חודשים. תרגיל הגנה זה מדמה מדי שנתיים תרחישי מלחמה בהקשר הגנה אוויריים ובו משתתפות מערכות הגנה אוויריות של צבא ארה"ב.

תדרוך על כיפת ברזל ימית, חיל הים, 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
שיגור טיל במהלך התרגיל/דובר צה"ל
ראש מטה חיל הים, תת אלוף דרור פרידמן, תדרוך על כיפת ברזל ימית, חיל הים, 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
ראש מטה חיל הים תא"ל דרור פרידמן/דובר צה"ל
תדרוך על כיפת ברזל ימית, חיל הים, 26 בנובמבר 2017. דובר צה"ל
תדרוך במהלך התרגיל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully