וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "נעשה הכול כדי שחוק סגירת המרכולים לא יעבור"

27.11.2017 / 16:02

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי יתנגד לנוסח החוק שיאפשר לשר הפנים להורות על סגירת מרכולים בשבת ברחבי הארץ: "צריך להשאיר את זה לשלטון המקומי, יש לנו את כל האמצעים להתמודד עם זה". דרעי: "כל מרכבי הקואליציה מחויבים לכבד את ההסכם"

צילום: לע"מ ורני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי "יעשה הכל" שחוק המרכולים לא יעבור בנוסח שהציע משרד הפנים. "צריך להשאיר את זה לשלטון המקומי ולא להכתיב מלמעלה", אמר ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו.

"יש לנו את כל האמצעים להתמודד עם זה", אמר ליברמן, "אני לא רוצה לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק, ואין שום סיבה לסגור מרכולים בחיפה. כל מי שרוצה יותר אחדות וחוסן לאומי, שיחיה לפי אמונתו. יש גם אחריות לשלטון מקומי ולא רק לשלטון המרכזי – את כל נושא חוקי העזר ופתיחת מרכולים או סגירתם בהתאם להרכב האוכלוסייה בכל מקום ומקום צריך להשאיר להם".

על פי הצעת החוק של השר אריה דרעי, שזכתה לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא תהיה אפשרות לחוקק חוק עזר עירוני בלא אישור שר הפנים. בחוק קיים גם סעיף לפיו שר הפנים יוכל לבטל חוק עזר, אלא אם זה נדרש "לצרכים חיוניים" לדעתו. דרעי מסר בתגובה להצהרת ליברמן: "כל מרכיבי הקואליציה, אלה שהצטרפו לפני הקמתה ואלה שהצטרפו לאחר הקמתה מחויבים לכבד את ההסכם של הסטטוס קוו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

ליברמן הוסיף באשר למשבר הקואליציוני שהוביל להתפטרותו של השר יעקב ליצמן: "הדבר החשוב ביותר מבחינתי זה שהמשבר סביב התפטרות ליצמן הסתיים והצלחנו לשמור על סטטוס קוו. זה לא זמן לבחירות. המצב הביטחוני הוא שברירי ומתוח ולגרור את כולם לבחירות זה הדבר הכי פחות רצוי מבחינת אזרחי מדינת ישראל. אני מאד מכבד את הערכים היהודים, יחד עם זאת אין קשר בין המשבר לערכים האלה".

"זו תחרות פרועה בתוך המחנה החרדי, וזו הפעם השנייה שזה בא משום מקום. בפעם הראשונה זה היה בכותל ובגיור, ועכשיו שוב. במקום לייצר משבר על הרכבת היה אפשר לייצר משבר על הפסקת פעילות בנתב"ג. הגענו למיצוי מוחלט של הנושא הזה ומקווה שעד תום הקדנציה לא נחזור שוב למשבר הזה כי בפעם השלישית זו תהיה פעם אחת יותר מדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת החוק לא תכלול את תל אביב. סניף AM:PM בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ משה גפני (דגל התורה) הודיע היום כי הוא מתכוון להיאבק על סגירת המרכולים בתל אביב בשבת, חרף הסיכום שהשיגו ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו. גפני אמר לעיתון יתד נאמן כי "על סעיף המרכולים הרטרואקטיבי נגיש הסתייגויות בתוך החוק הממשלתי".

גפני וסיעתו המונה סך הכל שלושה חברי כנסת ב"יהדות התורה" נאבקו עד כה לבדם על סגירת המרכולים בתל-אביב, דרעי וליצמן הסכימו להתפשר על כך. לפני כשבועיים, בתחילת המשבר עם החרדים, הודיע גפני ליו"ר הקואליציה כי הוא לא יצביע עם הקואליציה היות וועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק שהגיש על המרכולים בתל-אביב מספר פעמים.

גפני הצהיר בעבר כי ההתעקשות על המרכולים בתל אביב היא הוראה של הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי, אך לא הסכים להצהיר כי "ישבור על כך כלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully