וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור נדיר של האפיפיור במיאנמר עלול רק להחריף את המשבר

27.11.2017 / 13:45

פרנציסקוס ייפגש עם מנהיגי המדינה הבודהיסטית, והחשש שהתייחסות מפורשת לרוהינגיה הנרדפים עלולה לגרום לרדיפת המיעוט הנוצרי במדינה. "זה קורה פעם בכמה מאות שנים", אמר מנהיג נוצרי מקומי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס הגיע היום (שני) למיאנמר לביקור רגיש מצדו של מנהיג הכנסייה הקתולית במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי, שמואשמת על ידי ארצות הברית, האו"ם וארגוני זכויות אדם ב"טיהור אתני" של מיעוט הרוהינגיה המוסלמי.

הוא יבקר גם בבנגלדש השכנה, שאליה נמלטו כ-620 אלף מבני המיעוט הנרדף, במה שהוגדר על ידי אמנסטי "פשע נגד האנושות". צבא מיאנמר מכחיש את הטענות נגדו, הכוללות האשמות לרצח, אונס, עינויים ועקירה כפויה שיטתיים.

"הם אומרים שחם מדי (במיאנמר). אני מצטער, בואו נקווה שלפחות זה יישא פרי", אמר פרנציסקוס לכתבים עם המראתו מרומא. הוא ייפגש עם מנהיג צבא מיאנמר מין הונג הלאיינג בקתדרלת סנט מארי בעיר יאנגון, הגדולה ביותר במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב מקשיחה עמדות: "מיאנמר מבצעת טיהור אתני נגד הרוהינגיה"

ילדה מחבקת את האפיפיור פרנציסקוס כשהוא מגיע לנמל התעופה הבינלאומי יאנגון, מיאנמר 27 בנובמבר 2017. רויטרס
האפיפיור מחבק ילדים עם נחיתתו ביאנגון/רויטרס

חברי המיעוטים האתניים במדינה קיבלו את האפיפיור בלבוש מסורתי בנמל התעופה, וילדים העניקו לו פרחים עם ירידתו מהמטוס. הוא נופף דרך חלון פתוח לעבר עשרות ילדים, שהחזיקו בדגלי הוותיקן ומיאנמר ולבשו חולצות עם הסיסמה של המסע – "אהבה ושלום" כשהוא החל בנסיעתו במכונית טיוטה כחולה אל הקתדרלה.

רק כ-700 אלף מקרב 51 מיליון התושבים במיאנמר הם קתולים. אלפים מהם נסעו ברכבת ובאוטובוסים ליאנגון, והצטרפו לקהל בכמה מוקדים בכביש, לאורך הנתיב מנמל התעופה, רק כדי לתפוס מבט עליו.

"הגענו לכאן כדי לראות את האב הקדוש, זה קורה פעם בכמה מאות שנים", אמר ווין מין סט, מנהיג קהילתי שהביא קבוצה של כ-1,800 קתולים מדרום המדינה וממערבה. "יש לו הרבה ידע כשזה נוגע ליחסים פוליטיים, הוא ינהל את הנושא בהיגיון", אמר בהתייחסו לרגישות סביב הדיונים על הרוהינגיה.

עוד באותו נושא

חיים בגטאות ללא זכויות: האפרטהייד נגד המיעוט המוסלמי במיאנמר

לכתבה המלאה
האפיפיור פרנציסקוס מגיע לנמל התעופה הבינלאומי יאנגון, מיאנמר 27 בנובמבר 2017. רויטרס
ייפגש עם פליטים רוהינגים בבנגלדש/רויטרס

הביקור הוא כה רגיש עד כדי כך שכמה מיועציו של האפיפיור הזהירו אותו שלא להזכיר את המילה "רוהינגיה", מחשש שהתקרית הדיפלומטית תסית את הצבא ואת הממשלה נגד המיעוט הנוצרי. האפיפיור כבר השתמש במונח בשני נאומים שנשא מוקדם יותר השנה.

מיאנמר אינה מכירה במיעוט המוסלמי כאזרחיה או כמיעוט שונה, ומכנה אותם מהגרים לא חוקיים מבנגלדש. האפיפיור צפוי לפגוש קבוצת פליטים בדאקה, בירת בנגלדש, במהלך החלק השני של מסעו.

האפיפיור ייפגש גם מנהיגת הממשלה האזרחית במיאנמר, אונג סאן סו צ'י. תדמיתה של כלת פרס נובל לשלום הוכתמה בחודשים האחרונים, בשל חוסר רצונה לגנות את הצבא ופקפוקה בדיווחים על הפשעים שבוצעו בידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully