וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אמיר פרישר גוטמן תובעת את איכילוב: "הסתירו את הספקות"

בכתב התביעה המתוקן שהוגש לאחר מותו של השחקן בשם אלמנו ובנם בן הארבע, מגוללים השניים השתלשלות של טיוח הספקות לגבי מחלתו. כמו כן, טענו כי בשל אבחון הסרטן השגוי – נגרם מותו: "גופו, שעבר טיפולים מיותרים, היה חלש ושברירי"

מתוך כנס העיתונות באילת

משפחתו של אמיר פרישר גוטמן הגישה בשבוע שעבר כתב תביעה מתוקן לבית החולים איכילוב, בהמשך לזה שהוגש בטרם מותו של השחקן והפעיל החברתי. בכתב התביעה החדש, שהגיע לידי וואלה! NEWS, טוענת משפחתו בין היתר כי בית החולים שבתל אביב הסתיר מפרישר גוטמן את העובדה שייתכן כי הוא לא חולה בסרטן. כמו כן, כעת, מאשימה המשפחה את בית החולים במותו של פרישר גוטמן, שטבע למוות ביולי האחרון, מאחר שהיה חלש ותשוש בעקבות הפרשה. רת התביעה המקורית נגד בית החולים איכילוב הגיש פרישר גוטמן בעצמו. כעת התובעים הם בן זוגו, ינאי, ובנם בן הארבע רוי.

אתמול טען דובר בית החולים איכילוב, אבי שושן, כי פרישר גוטמן חלה בסרטן, ולטענתו לא מדובר באבחון שגוי. "מה שקרה עם אמיר פרישר גוטמן, זה הפייק ניוז הגדול ביותר שהיה כאן. היה לו סרטן", אמר שושן בכנס אילת לעיתונות. "אחת הסיבות שלא יצאנו, אנחנו בבית החולים, עם הצד שלנו לתקשורת - היא כי יש לנו כבוד לאמיר. האמת תצא, אני אומר בפירוש".

"גופו של המנוח, אשר עבר שלא לצורך טיפולי כימותרפיה קשים ומיותרים, היה חלש ושברירי... טרם הפרשה ורשלנותם הפושעת של הנתבעים - אשר כתוצאה ממנה הולעט בתרופות וטיפולים מיותרים, אשר חרבו את גופו ואת נפשו - היה המנוח בכושר שיא, שחיין מצטיין ואלמלא הפרשה נשוא התביעה אין ספק שהיה מצליח להיחלץ מבין הגלים ולהינצל מהטרגדיה שפקדה אותו והובילה לבסוף לאבדן חייו", נכתב בכתב התביעה המתוקן.

"בשל האירועים, נשוא התביעה ועל מנת להקל במעט על סבלו של המנוח כתוצאה מטיפולי הכימותרפיה והשלכותיהם, הותר למנוח לעשות שימוש במריחואנה רפואית ובהתאמה נמצא בדמו של המנוח תוצרי פירוק של סם זה", נכתב. "בחוות הדעת לא נמצאה כל עדות לסרטן מסוג כלשהו".

אמיר פרישר גוטמן. רפי דלויה
פרישר גוטמן/רפי דלויה

עוד כתבו כי "למרבה הצער, הטיפול הרשלני שניתן למנוח, עבר כחוט השני החל מאופן נטילת דגימות הביופסיה, רמת השימור של הרקמות, פענוח הדגימות הרשלני, העדר אבחון תת הסוג של הלימפומה, ועד להעלמת והסתרת נתונים, אשר עם קבלתם אין ספק כי היה על הנתבע לעצור ולשקול מחדש את אופן הטיפול המומלץ למנוח".

על פי התביעה, האבחון של סרטן אגרסיבי מסוג T-cell lymphoma הוצג לפרישר גוטמן כאבחון סופי וודאי, אף שהדגימות שנלקחו מגופו הקשו להגיע לאבחנה מדויקת - ואף שגם בקרב הרופאים התעוררו ספקות, שהוסתרו ממנו. לאחר האבחון, וכאשר פרישר גוטמן כבר החל את טיפולי הכימותרפיה, הוא החליט לפנות לפרופ' אלן ג'אפה, פתולוגית ומומחית עולמית ללימפומה. בית החולים תיווך והעביר אליה את דגימות הרקמות. לטענת קרוביו של פרישר גוטמן, גם כאן התרשל איכילוב כאשר הסתיר את הספקות שהעלתה המומחית במשך תשעה ימים.

"תשובתה של פרופ' ג'אפה לא גולתה למנוח ולתובעים", נטען, "ורופאיו לא הורו על השהיית טיפולי הכימותרפיה ואף הורו לו לעבור 'ללא דיחוי' השתלת מח עצם... עם המעבר לבית החולים שיבא לצורך ההשתלה, הורו לו הרופאים המטפלים שם, באפן חד משמעי לעצור את טיפולי הכימותרפיה ובוודאי שלא לבצע השתלת מח עצם וזאת עד להסרת הספק בדבר האבחנה השגויה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ההמתנה לחיים.
פרישר גוטמן במהלך הטיפולים הכימותרפיים

ב-26 ביוני, תשעה ימים אחרי שהתקבלה תשובתה של פרופ' ג'אפה, זומנו פרישר גוטמן ובן זוגו לשיחה נוספת עם רופאי איכילוב. הרופאים אמרו כי תשובתה של המומחית התקבלה בסוף השבוע שלפני כן, וכי לדעתה "לא ניתן לומר באופן חד משמעי שזו לימפומה". למרות הספקות, הרופאים מפצירים בפרישר גוטמן להמשיך בהליך הקשה של השתלת מח עצם. "לדעתי זו לימפומה", אומר הרופא בחדר. "ארבעה פתולוגים שונים אומרים שזו לימפומה, עם כל הכבוד לאלן ג'אפה... לדעתנו זה לא צריך להשפיע, כי אני חושבת שיש לך לימפומה".

הרופאים, לפי התמליל שמצורף לתביעה, מתייחסים גם להשתהות בהעברת התשובה של פרופ' ג'אפה. "למה לא חזרתי אליך בסוף שבוע שעבר ישר? מאוד התלבטתי, לא כי אני אסתיר ממך משהו, כי אני לא חושבת שזה משנה שום דבר בתהליך, בהחלטות ואני רק חושבת שזה זורע לכם אי שקט... אני לא רציתי לחלוק אתכם את זה היום אבל הבן זוג המתוק שלך שאל אותי עוד פעם... אני לא יכולה לעמוד מולך ולשקר לך. אני לא יכולה".

כאשר פרישר גוטמן עבר לבית החולים שיבא לצורך השתלת מח העצם, הורה לו מנהל המכון ההמטולוגי, ד"ר אביגדור אברהם, לעצור את ההליך ואת הכימותרפיה. "אני לא הולך להשתלה עד שאין אבחנה חד משמעית", מצוטט ד"ר אברהם בתביעה. "אתה לא עושה כזה דבר, זה לא אקמול... אני לא יכול לשלוח אותך להשתלה, עם הסיבוכים של ההשתלה, אין סיכוי. זה ייהרג ובל יעבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ינאי פרישר ורוי בן הארבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור הדברים החליט פרישר גוטמן לנסוע לארצות הברית בעצמו ולקבל חוות דעת נוספת. שם אובחן על ידי פרופ' אחמד דוגן, מומחה בשל שם עולמי ללימפומה, כי אינו חולה בסרטן. בתביעה מפורטות נכויות שונות שנגרמו לזמר, לכאורה בשל הטיפול הלקוי שניתן לו. "כתוצאה מנכויות אלה היה גופו של המנוח כואב מוגבל ושברירי, ולא עלה בידו לשרוד את השחייה המאומצת בים הסוער", נטען, "דבר אשר הוביל לקריסת מערכות גופו, לטביעה ולמותו המצער והטרגי בטרם בעת".

האזינו לבכיר בשיבא ב-103FM: "מכבסת המילים 'ריפאנו אותו מסרטן' מאוד לא סבירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully