וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "לא איימתי, הכנתי מכתב התפטרות רבע שעה לפני המהלך"

27.11.2017 / 11:40

השר הפורש שעמד בלב המשבר האחרון בקואליציה הכחיש כי תכנן להתפטר לאורך כל הדרך וכי הגיע לדיונים על עבודות הרכבת בשבת "עם מכתב בכיס". לדבריו, במשך שנתיים היה השר הפופולרי ביותר בשל פעולותיו של לפיד: "זו הייתה תאונת עבודה שלו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן הכחיש היום (שני) כי התכוון להתפטר לכל אורכו של המשבר האחרון בקואליציה סביב עבודות הרכבת בשבת. לדבריו, לא האמינו לו שהוא מתכוון להתפטר והיו שטענו כי מדובר באיומים בלבד. "את המכתב הכנתי רבע שעה לפני שהחלטתי להתפטר", אמר ליצמן בטקס חנוכת סניף מרפאת "טרם" בבית"ר עילית.

"נושא השבת זה אצלנו ביסוד", הוסיף. "לרגע אחד לא הסכמנו לשום חילולי שבת, ואני לא אסכים לזה בעתיד". ליצמן אמר עוד כי יש לתקן את החוקים האחרונים שהגישו סיעתו, יהדות התורה, וסיעת ש"ס בנושא מעמד השבת במרחב הציבורי - בהם החוק האוסר על פתיחת מרכולים ביום המנוחה שהגיש יו"ר ש"ס אריה דרעי. "אנחנו צריכים לדאוג למה שהתחייבנו, דברים שעל בסיס ההלכה, שזה היסוד שלנו. מה עוד, שזה גם חלק מההסכם הקואליציוני והסטטוס קוו".

הוא הוסיף כי הסקרים האחרונים המצביעים על הישגים נמוכים לסיעות החרדיות הם "שטויות". לדבריו, "לדרעי יש יותר מארבעה מנדטים. לנו יש יותר משבעה. אני בטוח שש"ס תהיה חזקה. חייבים ש"ס חזקה. בלי ש"ס חזקה יהדות התורה היא לא חזקה". הוא טען כי הפופולריות הרבה שזכה לה במשך תקופה ארוכה בסקרים נבעה מפעולותיו של יו"ר יש עתיד. "לפיד לא התכוון לעשות את זה, זאת הייתה תאונת עבודה", הוסיף.

עוד בנושא:
סקר: לפיד משתווה לנתניהו ברקע משבר השבת; גבאי נחלש
נתניהו סיכם עם החרדים: מרכולים בת"א לא יסגרו בשבת; ענף הכדורגל לא ייפגע
המשבר בממשלה: נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות

טקס השקת שירותי 'טרם' בנוכחות ליצמן, ביתר עילית 27 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הביע ביטחון בכוחן של המפלגות החרדיות. ליצמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ליצמן הוסיף עוד כי "אם תלכו לרחוב, ותשאלו בן אדם אחד אם הסטטוס קוו הוא אותו דבר כמו לפני שנתיים או בהשוואה למה שהיה לפני עשר שנים. כולם יצחקו מכם ויאמרו: 'איזה סטטוס קוו?'. וגם על זה ממררים". הוא הביע ספק בכך שאת עבודות התשתית של רכבת ישראל היה הכרח לבצע בשבת ורמז כי המניע האמיתי היה תשלום נוסף לעובדים.

"הייתי אזרח ארצות הברית, הייתי נוסע ברכבת שלהם פעמיים ביום, פעם אחת לסנטר ופעם אחת בחזרה", הוסיף. "ואתם יודעים, מעולם לא הושבתה הרכבת. מעולם לא! ואנחנו מדברים על רכבת שעובדת 24 שעות, שבעה ימים בשבוע במקומות עירוניים שיש רק מסלול אחד", אמר עוד, כשהוא מוסיף להביע ספקנות כלפי ההכרח לבצע עבודות בשבת. "מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש - זה פיקוח ממון. לקחת אחריות מיניסטריאלית על דבר כזה אסור".

עוד באותו נושא

"הטיפול הזוגי" של הליכוד והחרדים הבטיח את יציבות הקואליציה

לכתבה המלאה
טקס השקת שירותי 'טרם' בנוכחות ליצמן, ביתר עילית 27 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הכחיש כי ישנם תככים בחסידות גור. ליצמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

על פרישתו מהממשלה אמר כי הוא מרגיש מחוזק וכי לא פחד להגיש את התפטרותו. "כשהלכתי להתפטר הלכתי לכבוש קרקע", אמר. "אני עושה את זה בראש מורם. אני יודע מה אני עושה. אני שליח של גדולי התורה. ליצמן או דרעי או גפני, זה לא משנה, בלי גדולי התורה זה לא שווה כלום. רק אם יש להם את התמיכה של גדולי ישראל. לכן אם גדולי התורה אומרים נעשה ככה - אז נעשה ככה. בלי להתווכח, אני לרגע אחד לא חשבתי להסביר או לנתח - צריך להתפטר, אז התפטרתי".

ליצמן אף הכחיש את הפרסומים על "תככים" בחסידות גור, שאליה הוא משתייך, ואמר כי הוא "לא יודע מזה". לדבריו, "יש לי ויכוחים, אני בן אדם כמו כל בן אדם, אבל מישהו באמת חושב שאפשר להשפיע על מנהיג חסידות גור?".

גפני מתעקש על סגירת המרכולים בתל אביב

למרות הסיכומים שהושגו אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הסיעות החרדיות, לא ברור אם המשבר הכן הסתיים. ח"כ משה גפני, יו"ר סיעת דגל התורה, טוען כי הוא מתכוון להיאבק על סגירת המרכולים בתל אביב בשבת, חרף הסיכום. הוא אמר לעיתון יתד נאמן כי "על סעיף המרכולים הרטרואקטיבי אנו ניאבק ונגיש הסתייגויות בתוך החוק הממשלתי".

עם זאת, הוא הצהיר כי "הנושא החשוב יותר הוא הסעיף שיאפשר ויחייב אכיפה נכונה של החוקים כדי להבטיח את שמירת השבת בפועל. וגם על כך אנו ניאבק". גפני וסיעתו המונה סך הכול שלושה חברי כנסת ביהדות התורה נאבקו עד כה לבדם על סגירת המרכולים בתל אביב, ודרעי וליצמן הסכימו להתפשר על כך.

לפני כשבועיים, בתחילת המשבר עם החרדים, הודיע גפני ליו"ר הקואליציה כי הוא לא יצביע עם הקואליציה היות שוועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק שהגיש על המרכולים בתל אביב כמה פעמים. גפני הדגיש בעבר כי העמדה להתעקש על המרכולים בעיר היא הוראה של הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי, אך לא הסכים להצהיר כי "ישבור על כך כלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully