וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא נהרג על האופנוע שרכש מפיצויי תאונה: "המשפחה מפורקת לרסיסים"

27.11.2017 / 12:15

חודשים ספורים אחרי שהתרסק עם אופנועו שב גיא בן ברוך לרכוב על הכביש. בדרכו לביתו בקריית אתא התנגש במשאית בצומת יגור ונהרג. אמו: "ידעתי שזה מה שמחכה לנו. אני קוברת ילד, אי אפשר להבין את זה"

האופנוע של  גיא בן ברוך ז"ל בן ה-29 מקרית אתא שנהרג אמש בצומת יגור בהתנגשות משאית באופנוע עליו רכב. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
נהרג בדרך הביתה. האופנוע שעליו רכב בן ברוך/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

גיא בן ברוך, תושב קרית אתא בן 29, נהרג אמש בהתנגשות אופנועו במשאית בצומת יגור. רק לפני חודשים ספורים היה מעורב בתאונה קשה שבה נהרס האופנוע שעליו רכב כליל, אך הוא שרד ושב לרכוב על אופנוע "ימאהה" חדש וגדול יותר. אולם, המזל לא שיחק לו פעמיים ואמש כשהיה בדרכו הביתה למנוחה לפני משמרת לילה במפעל שבו עבד, מותו נקבע בזירת התאונה. הוא הותיר אחריו זוג הורים, דורית ואילן, ואחות, פז, בת 25.

"כל תמרורי האזהרה היו שם", אמרה אמו של בן ברוך בשיחה עם וואלה! NEWS. "הוא יחסר לנו מאוד. זו משפחה שידעה המון צער. גם בעלי איבד שני אחים, אחד מהם בתאונת דרכים ואחד חלל צה"ל. אי אפשר להכיל את כמות הסבל הזו. בעלי נשבר לרסיסים. מה שאנחנו חווים הבוקר זו משפחה מפורקת עכשיו". בן ברוך יובא למנוחות היום בשעה 14:30 בבית העלמין בקריית אתא.

נסיבות התאונה טרם התבררו, גם לא לבני המשפחה. לדברי אילן בן ברוך, אביו של גיא, המשטרה טרם סיפרה להם כיצד אירעה ההתנגשות עם המשאית. הוא סבור כי בשעת הערב הלא מאוחרת הזו בוודאי היו כלי רכב נוספים באזור הצומת, בהם כאלה שלנהגיהם מצלמות נסיעה. בן ברוך ביקש לקרוא לעדי ראייה אפשריים לפנות למשטרה או אליו אישית בטלפון 054-4229344.

גיא בן ברוך ז"ל בן ה-29 מקרית אתא שנהרג אמש בצומת יגור בהתנגשות משאית באופנוע עליו רכב. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
רכב מגיל 18 על כלים דו-גלגליים. בן ברוך/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

האופנוע היה עניין מרכזי בחייו של בן ברוך. מגיל 18 רכב על קטנוע, אחר כך התקדם לאופנועים בעלי נפח מנוע גדל והולך. "האופנועים האלה הם ממש 'רולטה'", הוסיפה דורית. "שנאתי את הדבר הזה. אני התחננתי בפניו, אבל לא היה לי מה לעשות, הוא היה ילד גדול. איבדתי בגלל האופנוע הזה את היקר לי ביותר. אי אפשר לתאר את זה. האופנועים האלה הם אסון. זה פשוט עניין של טיימינג מתי זה יקרה. הזהרתי אותו. אפילו מכרתי לו אופנוע אחד. אני אישית מכרתי אותו. אחר כך היה לו אופנוע שהוא הסתיר ממני כי הוא ידע שאנחנו לא תומכים בעניין הזה".

עוד סיפרה האם כי אחרי התאונה הקודמת שעבר השתמש בן ברוך בכסף שקיבל מהביטוח כדי לרכוש את האופנוע שעליו רכב אמש. "הוא היה ילד מאוד אמנותי, כשרון נדיר. לאחרונה, כשסיים את לימודי הניו-מדיה במכללת מוסררה, הוא עבד במפעל במשמרות כדי לצמצם חובות כספיים שנקלע עליהם בשל רכישה, אחזקה וביטוח של האופנוע הכבד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
האיור של  גיא בן ברוך ז"ל בן ה-29 עם האופנוע מקרית אתא שנהרג אמש בצומת יגור בהתנגשות משאית באופנוע עליו רכב. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"הוא היה כשרון נדיר". ציור של בן ברוך/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

לפני שבועיים פרסמה הרשות לבטיחות בדרכים את הנתונים העדכניים לשנה החולפת, מהם עולה כי רוכבי האופנוע נמצאים בסיכון גבוה, כפי שהיה בשנים קודמות. 13% מההרוגים בעשור האחרון היו רוכבי אופנוע, ומנתוני הרשות עולה שבשנה האחרונה אף ניכרת מגמת עלייה מדאיגה בשיעורם. על פי הנתונים, מתחילת 2017 נהרגו 60 רוכבים, עלייה של 50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שבה נהרגו 40 רוכבים. שיעור מעורבותם של רוכבי אופנוע הוא הגבוה ביותר בתאונות דרכים - 56.4 אופנועים לכל מיליארד קילומטר נסיעה, סיכון של פי 11 יותר מאשר נסיעה ברכב פרטי. הנתונים שפורסמו מצביעים על כך שעם העלייה במשקל האופנוע חלה עלייה במספר הנפגעים. מספר ההרוגים הנמוך ביותר הוא בתאונות במעורבות אופנועים עד 50 סמ"ק והגבוה ביותר באופנועים מעל 400 סמ"ק.

"אני ידעתי שאיפשהו זה מחכה לנו. אי אפשר להבין מה זה לאבד ילד. מה זה לקבור ילד", אמרה דורית, אמו של בן ברוך, "אני אומרת את זה לכל אמא של מי שעולה על הכלים האלה. זה כאילו שהכתובת הייתה על הקיר".

(עדכון ראשון: 11:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully