וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לפיד משתווה לנתניהו ברקע משבר השבת; גבאי נחלש

26.11.2017 / 22:35

סקר חדשות ערוץ עשר מנבא 24 מנדטים ליש עתיד - ומספר זהה למפלגת השלטון. עוד עולה מהסקר כי ש"ס מוסיפה להשתרך מאחור עם ארבעה מנדטים בלבד. המחנה הציוני נחלש עם 17 מנדטים

עריכת וידאו: ניר חן

סקר שפורסם אמש (ראשון) בחדשות ערוץ עשר מצביע על התחזקות משמעותית של מפלגת יש עתיד. על פי הסקר, שערך פרופ' קמיל פוקס בשיתוף חברות הסקרים "מדגם" ו-"סטאט נט", אילו היו נערכות הבחירות היום הייתה מפלגתו של יאיר לפיד מגיעה לתיקו עם הליכוד ושתיהן היו זוכות ב-24 מנדטים. עוד עולה מהסקר כי המחנה הציוני הייתה זוכה ב-17 מנדטים, הבית היהודי ב-12, הרשימה המשותפת ב-11, כולנו ב-9, יהדות התורה ומרצ ב-7 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו ב-5 מנדטים וש"ס ב-4 מנדטים בלבד.

אחרי משבר הרכבת הקודם, בשנה שעברה, שבמהלכו הורה נתניהו על ביטול עבודות שתוכננו בשבת, לפיד ויש עתיד זינקו בצורה דומה ואף עקפו את הליכוד ונתניהו. בסקר ערוץ 2 שנערך בספטמבר 2016, יש עתיד קיבלה 24 מנדטים, לעומת 22 מנדטים של הליכוד. גם בתחילת השנה, על רקע התפוצצות הפרשות הפליליות בעניינו של נתניהו, נרשם תיקו בסקרים בין יש עתיד והליכוד, ובאפריל, על רקע משבר התאגיד, סקר ערוץ 10 הראה הובלה של יש עתיד עם 29 מנדטים לעומת 27 מנדטים לליכוד. בשבועות האחרונים יש מגמה עקבית של התחזקות בכוחו של לפיד והיחלשות של הליכוד. בסקר וואלה! NEWS מהשבוע שעבר הליכוד היה המפלגה הגדולה עם 26 מנדטים ואילו יש עתיד המפלגה השנייה עם 22 מנדטים.

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
התחזקות משמעותית. לפיד/ראובן קסטרו

שמו של לפיד מרחף מעל השיקולים הפוליטיים המתווים את התפתחות המשבר האחרון בין נתניהו והחרדים. בכירים בליכוד, בהם יו"ר הקואליציה דוד ביטן והשר יריב לוין, מתנגדים לפשרות מפליגות מול דרישות החרדים בנושאי הרכבת והמרכולים בשל החשש שזה יחזק את לפיד ואת האג'נדה שהוא מקדם. "אסור לתת ללפיד ולגבאי את המתנה בהיכנעות לחרדים", אמר היום גורם בקואליציה. זו הסיבה העיקרית שאחרי התפטרותו של ליצמן, בליכוד סיכלו היום את הניסיון של ש"ס לקדם את חוק המרכולים.

לפי הסקר, אבי גבאי בראשות המחנה הציוני מקבל 17 מנדטים בלבד, התוצאה הנמוכה ביותר של גבאי מאז נבחר לראשות מפלגת העבודה ביולי האחרון. בשבועות האחרונים שורה של התבטאויות של גבאי עוררו סערה ומחלוקת, כמו האמירה כי לא יפנה יישובים במסגרת הסדר שלום עתידי, או הצהרתו כי "השמאל שכח להיות מה זה להיות יהודי". במקביל, שורה של ראשי סיעות בקואליציה הודיעו כי לא ישבו בממשלה בראשותו. בשבוע שעבר הצטרף יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לשר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן שכבר הודיעו מוקדם יותר החודש כי הם אינם מתכוונים לשבת בממשלת שמאל בראשות גבאי.

(עדכון ראשון: 22:35)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ההתפטרות של שר הבריאות יעקב ליצמן, 26 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עמד בלב המשבר האחרון בקואליציה. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ח"כ זוהר ב-103FM: "אנשי הליכוד לא משתתפים בסקרים כי יש חוסר אמון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully