וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים ישראלים ברוסיה חוששים מדליפת קרינה: "לא ברורה הסכנה"

26.11.2017 / 20:13

מברק ששלחה הקונסולית בסנט פטרסבורג בעקבות גילוי "ענן רדיואקטיבי" מעל אדמת המדינה, מזהיר כי אנשי משרד החוץ ברוסיה עלולים להזדקק לטיפול רפואי. "היכולת לקבל מידע מגורמים רשמיים שואפת לאפס"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דיפלומטים ישראלים ברוסיה הביעו לאחרונה חשש מהדיווחים על "ענן רדיואקטיבי" שהתפשט מעל אירופה בשבועות האחרונים, שמקורו ככל הנראה בתקלה גרעינית במתקן ברוסיה או בקזחסטן.

במברק ששלחה קונסולית ישראל בסנט פטרסבורג למטה משרד החוץ והגיע לידי וואלה! NEWS נכתב כי "מידת הסכנה לא ברורה בשלב זה". המברק, שכולל דיווח על ההתפתחויות האחרונות בנושא, נשלח ל"קרן הריפוי" במשרד, האמונה על הטיפול הרפואי בשליחיה של המדינה בחו"ל. "היכולת לקבל מידע ממשי מגורמים רשמיים שואפת לאפס", נכתב במברק. "לא ברור אם רמת הזיהום והסכנה לבריאות פוחתים גם".

עוד בוואלה! NEWS:
דובר איכילוב: "לפרישר גוטמן היה סרטן"; משפחתו: "זו חוצפה, עזות מצח ושרלטנות"
המשבר בממשלה: נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות
חודשה מחאת החרדים נגד גיוס לצה"ל; 35 מפגינים נעצרו בירושלים

מפת הענן הרדיואקטיבי בגבול רוסיה קזחסטן 26 בנובמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת ריכוזי הקרינה הרדיואקטיבית מעל רוסיה וקזחסטן/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בשבועות האחרונים דיווחו שורה של סוכנויות אנרגיה אירופיות כי ענן של זיהום רדיואקטיבי התפשט מעל אירופה, ככל הנראה בגלל תאונה או תקלה במתקן גרעיני. בשבוע שעבר השירות המטאורולוגי של רוסיה הודיע כי ישנה חריגה ברמת ריכוזי החומר הרדיואקטיבי רותניום 106 באזור הרי אורל בגבול עם קזחסטן.

לפי הודעת הסוכנות הצרפתית לבטיחות גרעינית מתחילת החודש, מקור הזיהום הוא ככל הנראה אתר שמטפל בדלק גרעיני או במרכז ייצור של תרופות רדיואקטיביות, אך הרשויות ברוסיה חוזרות ומכחישות כל דיווח על תקלה בשטחן.

עוד באותו נושא

ריכוזים רדיוקאטיביים חריגים: האם רוסיה מסתירה תאונה גרעינית?

לכתבה המלאה

במברק ששלחה למשרד החוץ מדווחת הקונסולית אולגה סלוב כי התקשורת המקומית והרשתות החברתיות עוסקות בסוגיה בהרחבה. "עדויות על כך נפוצו עוד בתחילת חודש אוקטובר, אז מעל העיר נמדדו ריכוזים גבוהים של החומר, אך סוכנות האנרגיה האטומית של רוסיה הכחישה אז שהייתה חריגה", כתבה סלוב.

האזורים שבהם נמדדו רמות חריגות של זיהום רדיואקטיבי, נמסר עוד, קרובים למפעל "מאיאק" הממשלתי, שבו נעשה שימוש בגרעין לצרכי מחקר ותעשייה, וכי הזיהום עבר עם הרוח גם לאזורים אחרים באירופה.

נשיא רוסיה פוטין בחגיגות יום הצי בעיר סנט פטרסבורג, 30 ביולי 2017. רויטרס
אם יאומת החשש, שליחי משרד החוץ יאלצו לעבור בדיקות. פוטין בסנט פטרסבורג/רויטרס

"מפעל הפסולת הגרעינית 'מאיאק' הודיע מצדו כי לא אירעה בו שום תקלה ושכלל לא נעשה במקום שימוש בחומר המדובר, והגורמים הרשמיים באזור צפון-מערב רוסיה הודיעו כי לא נשקפת שום סכנה לציבור", הוסיפה. "לעומת זאת דווח כי גורמי איכות הסביבה האירופאים מתריעים על הימצאות חומרים רדיואקטיביים מעל אזורים שונים באירופה שהגיעו ככל הנראה מצד רוסיה".

אם אכן יאוששו החשדות להתפשטות ענן רדיואקטיבי, שליחי משרד החוץ בסנט פטרסבורג עשויים להזדקק לבדיקות רפואיות במסגרת "קרן הריפוי" של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully