וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיאה חיות במכתב לנשיאי בתי המשפט: להיאבק בפוליטיזציה של המערכת

26.11.2017 / 17:00

נשיאת העליון הפיצה מכתב לנשיאי בתי המשפט בעקבות תחקיר "עובדה", שחשף את הנעשה מאחורי הקלעים בוועדה למינוי שופטים, שאותו כינתה "מעורר דאגה". חיות: "לנהוג באופן ההולם את מעמדנו כשופטים"

נשיא המדינה משביע את נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת אסתר חיות  בטקס חגיגי בבית הנשיא 26 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
התייחסה לסכנת הפוליטיזציה של המערכת. נשיאת העליון חיות/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות פנתה היום (ראשון) לנשיאי בתי המשפט ברחבי הארץ בעקבות התחקיר ששודר בשבוע שעבר בתוכנית "עובדה" בנושא הוועדה למינוי שופטים. "התכנית בהחלט מעוררת דאגה, לפחות בשני מישורים", כתבה חיות. "האחד נוגע לסכנת פוליטיזציה של מערכת המשפט. השני נוגע לאינטראקציה בין שופטים, גורמים פוליטיים ואנשי לשכת עורכי הדין". בתחקיר נחשף, בין היתר, כיצד משפיעה "הברית" בין שרת המשפטים אילת שקד לבין יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, על המתרחש בוועדה.

"הרכב הוועדה תוכנן על ידי המחוקק כך שיתקיים איזון בין הגורמים הפוליטיים, נציגי הרשות המחוקקת והמבצעת, לבין הגורמים המקצועיים, נציגי הרשות השופטת ולשכת עורכי הדין", כתבה חיות. "שיתוף פעולה בין לשכת עורכי והדין ובין הגורמים הפוליטיים בוועדה טומן בחובו סכנה כי הבחירה תחתור לקידום אג'נדה פוליטית על חשבון שיקולים מקצועיים. פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער את יסודותיה כמערכת עצמאית ובלתי תלויה. בכוונתי לעשות כל שניתן כדי להגן על עצמאותה של הרשות השופטת וכדי למנוע פוליטיזציה שלה".

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר בממשלה: נתניהו ייפגש עם ראשי הסיעות החרדיות
העוזרת של מילצ'ן: הוזעקתי לספק שמפניות לנתניהו בליל הסדר
חודשה מחאת החרדים נגד גיוס לצה"ל; 30 מפגינים נעצרו בירושלים

הוועדה למינוי שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון, 22 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
ישיבת הוועדה למינוי שופטים, בפברואר/נועם מושקוביץ

הנשיאה התייחסה גם לקטעים בתוכנית שבהם נראים שופטים שמנסים לקדם את עצמם מול הפוליטיקאים או נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה, באירועים שמארגנת הלשכה. "התוכנית מציבה גם בפנינו השופטים מראה", כתבה. "והתמונה הנגלית אינה מחמיאה, בלשון המעטה".

חיות קראה לשופטים לשקול אם להשתתף באירועי הלשכה, והפצירה באלו שבוחרים לעשות זאת "להקפיד על הכללים שנקבעו בעניין... ולנהוג באופן ההולם את מעמדנו כשופטים". קודמתה של חיות, מרים נאור, אסרה על שופטים שרוצים להתקדם להיפגש עם פוליטיקאים ועם נציגי הלשכה בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully