וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דריכות גבוהה": צה"ל החרים 11 סירות פלסטיניות מעזה בכמעט שנה

27.11.2017 / 11:31

נתוני חיל הים מתחילת השנה חושפים כי 27 פלסטינים נעצרו, חמישה נפצעו ושניים נהרגו מאש צה"ל בתקריות מול חופי הרצועה. "אין לנו בים חומה או גדר", אומר קצין בכיר. באופן חריג הרחיב צה"ל את השטח המותר לשיט בחודשי החורף

צילום: Shehab News Agency, עריכה: ורד לידני

בפעילות חיל הים מול חופי רצועת עזה מתחילת 2017 נעצרו 27 פלסטינים, נהרגו שניים וחמישה נפצעו; כמו כן הוחרמו 11 סירות דייגים – כך עולה מנתוני מערכת הביטחון לשנה החולפת. בשונה מבעבר צה"ל אישר בשנה האחרונה פעילות מורחבת עבור הדייגים הפלסטינים, גם בחודשי החורף. זאת, במטרה להגדיל את היקף פרנסתם. כלל העצורים שוחררו לאחר חקירת כוחות הביטחון בתום 24 שעות, למעט חשוד אחד. צה"ל הציע לבעלי הסירות שהוחרמו לקבלן בחזרה, אך אלה לא מיהרו לעשות זאת מכיוון ששינועם מישראל בחזרה לשטח הימי הפלסטיני עולה כסף רב שעליהם לשלם בכוחות עצמם.

נתונים אלה חושפים רק חלק מפעילות חיל הים בזירה הדרומית שנועדה להגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. תחומים נוספים שבהם פועל חיל הים כוללים מניעת חדירה לחופי ישראל, הגנה על אסדות הגז, מניעת פגיעה בכלי שיט ישראלים, עצירת סירות נפץ שנועדו להתפוצץ על כלי השיט ובלימת ניסיונות לחצות את הגבול לצד המצרי. בשנה האחרונה התגבר המתח בגבול המצרי במיוחד על רקע השמדת מנהרות ההברחה בציר פילדלפי על ידי צבא מצרים. החשש העיקרי הוא שארגוני הטרור ינסו להבריח אמצעי לחימה ופעילי טרור מרצועת עזה לסיני ולהפך.

אח"י סופה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
כל העצורים למעט אחד שוחררו בתוך יממה. הספינה אח"י סופה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לוחמי פלגה 916 מבסיס אשדוד שפועלים בגזרה בכל תנאי מזג האוויר מיישמים מדיניות מחמירה מאוד בכל הקשור לאישורי פתיחה באש לעבר סירות שחורגות מהשטח האסור לשיט. בשלב הראשון מזהירים את הדייגים באמצעות כריזה וקוראים להם לחזור לשטח הפלסטיני. בשלב השני מבצעים ירי אזהרה לאוויר. במקרה שבו הדייגים לא נשמעים לקריאות ולירי באוויר עוברים לשלב הבא רק באישור קצין בדרגת אלוף-משנה ואם ניתן אישור מבצעי ירי לקרבת הסירה. מעצר חשודים והחרמה של כלי השיט מתבצעים רק באישור מפקד חיל הים.

ברצועת עזה ישנם כ-800 כלי שיט מסוגים שונים. מדי יום כ-400 כלי שיט בממוצע משייטים בים ותנועתם מנוטרת בידי חיל הים. זאת, במטרה לאתר חריגות מהשטח המותר לשיט ותנועה של כלי שיט חשודים. "רובם המוחלט של הדייגים לא חורג מהאזור המותר", הסביר קצין בכיר בחיל הים את אופי הפעילות המבצעית נגד כלי השיט החשודים. "צריך להבין שבשונה מהיבשה אין לנו בים חומה או גדר שיכולים לעכב את החודרים. תוך 2-3 דקות יכול כלי שיט לחדור לשטח הישראלי. לכן אנחנו חייבים להיות בדריכות גבוהה לאורך כל ימות השנה. התהליך של הפעילות מבוקר על ידי קצין בדרגת אל"מ ומעלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
דייגים מעזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully