וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילת מאבק דרום ת"א שנעצרה: "עלינו לנשיאת העליון על העצבים"

26.11.2017 / 14:57

שפי פז, שנעצרה מול בית נשיאת העליון אסתר חיות, סיפרה כי המפגינים כעסו על כמות השוטרים והמחסומים שהמתינו להם במקום ההפגנה. "הגענו לשם אוטובוס של זקנות, זה מה שהטריד את המשטרה?"

צילום: מתוך ערוץ ה-youtube הרשמי של Gilad Zwick, עריכה: יאיר דניאל

שפי פז, מובילת מאבק תושבי דרום תל אביב נגד מבקשי המקלט, סיפרה היום (ראשון) לוואלה! NEWS על ההפגנה שנערכה אמש מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בתל אביב, ועל מעצרה. "כבר 11 שבתות שאנחנו מפגינים ונמצאים ביחסים מאוד טובים עם המשטרה, אין התנגדויות, התחככויות, אבל ביום חמישי האחרון הודיעו שנגמרה החגיגה ושאנחנו צריכים לזוז הצידה, שאנחנו לא יכולים להיות יותר מול הבית של חיות אלא במרחק של 300 מטר משם", אמרה.

פז היא תושבת שכונת שפירא ואחת מראשי ארגון "עוטף התחנה המרכזית". בהפגנות דורשים תושבי דרום העיר שבג"ץ לא יתערב בהחלטת הממשלה לסגור את מתקן חולות ולגרש את מבקשי המקלט. לדברי פז, כשהגיעו להפגין אמש, גילו שהמשטרה סגרה את הרחוב שבו מתגוררת חיות. "זה היה מטורף לגמרי, סגרו את כל הרחוב, בנו שטח סטרילי סביב הבית שלה. פינו אותנו הצידה. המרחק פחות הפריע לנו, אלא הגדרות והמחסומים וכמות השוטרים והיס"מניקים שהיו שם. כולה הגענו לשם אוטובוס של זקנות, היינו איזה 150 איש ועוד חברים מבחוץ. זה מה שהטריד את המשטרה?".

לקריאה נוספת:
הפגנה מול ביתה של נשיאת העליון: "תנו לממשלה למלא את חלקה"
שרת החוץ של רואנדה: מוכנים לקלוט עשרת אלפים מבקשי מקלט מישראל
המאבק במבקשי המקלט: הממשלה אישרה את סגירת "חולות" בעוד 3 חודשים

תושבי דרום תל אביב מפגינים מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדרישה שבג"ץ לא יתערב בהחלטת הממשלה לסגור את מתקן חולות ולגרש את הזרים לרואנדה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"סגרו את כל הרחוב, בנו שטח סטרילי סביב הבית". פז בהפגנה מול ביתה של חיות, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

היא הוסיפה כי כמות השוטרים שהמתינו להם במקום הרגיזה את המפגינים. "לא הספקתי להגיד כלום למפגינים והם התנפלו על המחסומים, הנשים המבוגרות לא יכולות לשאת יותר שתוחמים אותן", אמרה והסבירה כי התחימה דומה בעיניה להשתלטות מבקשי המקלט על שכונות דרום תל אביב. "הן כל כך איבדו את חופש התנועה שלהן וגם ככה יש המון זעם שצריך לפרוק, ואז מצאנו את עצמנו קובצה של נשים בגיל 80-50 מול חבורה של יס"מניקים, כשבאמצע חוצצת בינינו גדר והם דוחפים אותנו. זה באמת היה מיותר כי אנחנו מפגינים שם כל הזמן, כנראה שהייתה הוראה מגבוה להזיז אותנו, לה (חיות – ד"י) כנראה עלה על העצבים וניתנה הוראה למשטרה להעיף אותנו, המעצר שלי היה חלק מזה".

בתום חקירתה שוחררה פז בתנאים מגבילים והורחקה משכונתה של חיות למשך 15 יום. פז רואה את המעצר דווקא באור חיובי, שכן בשל התנהלות המשטרה, ההפגנה שלהם קיבלה חשיפה יותר נרחבת. ביום חמישי הקרוב יסתיים הפרויקט שהקימו שפי וחבריה למימון הפעילות שלהם בעזרת מימון המונים. "הגענו ליעד, 420 אלף שקל, הרבה לפני הצפוי. אנחנו ממשיכים עם גיוס הכספים עד יום חמישי וכמה שייכנס ייכנס. הלוואי שנגיע לחצי מיליון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מעצרה של שפי פז בהפגנת תושבי דרום תל אביב מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדרישה שבג"ץ לא יתערב בהחלטת הממשלה לסגור את מתקן חולות ולגרש את הזרים לרואנדה. ללא קרדיט, צילום מסך
שוטרים עוצרים את פז, אמש/צילום מסך, ללא קרדיט

עד כה התקיימה הפעילות השוטפת בעזרת טובות של חברים ואזרחים, וכעת הם רוצים למסד את הפעילות, כפי שעושים ארגוני זכויות האדם. "כל הזמן קוששנו כספים, עכשיו יהיה לנו כסף לפעילות השוטפת", אמרה. "אנחנו רוצים לעשות יותר לובי בכנסת, יותר עתירות, לפעול בצורה יותר רצינית. אם היינו עד עכשיו מכולת עכשיו אנחנו רוצים להפוך למפעל".

על החוק שמקדמים השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי לסגירת מתקן חולות וגירוש מבקשי המקלט אמרה פז: "אל תשלו את עצמכם, הכיוון הוא נכון אבל מחכה לנו מבול של עתירות, הם התחילו בקמפיינים מטורפים בהם הם משווים את הגירוש לרואנדה לגירוש לאושוויץ, זה מטורף, כי אין בזה שום היגיון, ברואנדה לא הורגים אף אחד. מישהו צריך להיאבק בזה, יש פה מאבק מאוד קשה על דעת הקהל. מקדמים את החוק הזה לאט לאט, הוא מוגבל לכמות קטנה מדי של אנשים, אני חושבת שהעתירות עלולות לעצור אותו ולכן אנחנו צריכים להיות כוח נגד, אני לא יכולה לפרוש וללכת הביתה, עכשיו זה המאני טיים, עכשיו זו המלחמה על הפתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully