וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בממשלה: נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות

ראש הממשלה נועד עם ליצמן, דרעי וגפני לאחר שמוקדם יותר ביטל את ישיבת הקואליציה בשל כוונתם של דרעי וליצמן להיעדר ממנה, לאחר שהאחרון הגיש את התפטרותו. בישיבה משתתפים גם ח"כ גפני , השרים לוין ואלקין ויו"ר הקואליציה ביטן

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל היום (ראשון) את ישיבת ראשי הקואליציה על רקע כוונתם של ראשי הסיעות החרדיות - יו"ר ש"ס והשר אריה דרעי וח"כ משה גפני (יהדות התורה) -להיעדר ממנה במחאה על כך שחוקים שהם מקדמים למען שמירה על השבת אינם מתקדמים.

הקשחת עמדותיהם מגיעה לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן התפטר הבוקר מתפקידו בשל המשך העבודות של רכבת ישראל ביום שבת.

לאחר ביטול הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים לאורך היום שיחות פרטיות עם ראשי הקואליציה. שר הפנים דרעי נעדר גם מישיבת הממשלה הבוקר, שבה אמר נתניהו כי הוא מצר על החלטת ליצמן. הוא אמור לקיים שיחות בנפרד עם ראשי הסיעות. בשעה 16:30 תיערך פגישה בין נתניהו, ליצמן, דרעי וגפני כדי לדון במשבר השבת ובחוק המרכולים. בפגישה ישתתפו גם השרים יריב לוין וזאב אלקין ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.

לקריאה נוספת על המשבר בממשלה
ליצמן התפטר מהממשלה בעקבות משבר הרכבת: "הפרו את הסטטוס-קוו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/רויטרס

בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו, ששומר אצלו את תיק הבריאות בשלב זה, כי הוא "מצטער על החלטתו" של ליצמן וכי הוא "שר בריאות מצוין". לדבריו, "הממשלה הלאומית היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. כל חברי הקואליציה מעוניינים בקיומה. השבת חשובה לנו וגם הצורך של תחבורה בטוחה. מניח שנמצא פתרון מושכל, עובדים על זה וזה בהישג יד".

ביהדות התורה אין כוונה בשלב זה לפרוש מהקואליציה. גם ליצמן עצמו אינו מתכוון לצאת מהקואליציה, והתפטרותו נועדה להתנער מאחריותו המיניסטריאלית כשר לעבודות הרכבת שאישרה אותה ממשלה שבה הוא חבר. גורמים בכירים במפלגה אמרו כי אחת האפשרויות הנבחנות היא חקיקה לשינוי חוק יסוד הממשלה, כך שליצמן יוכל לחזור לכהן כסגן שר למרות פסיקת בג"ץ.

עם זאת, המשבר עלול להתקדם לעבר יתר הסיעות החרדיות בשל עיכוב של חוק המרכולים, שמקדם דרעי, וחוק שמקדם ח"כ גפני, ולפיו על שר הרווחה והעבודה להתחשב במסורת בבואו לתת היתרים לעבודה בשבת.

(עדכון ראשון: 13:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חברי הכנסת אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי, 16 בנובמבר 2014. אהרן ברוך ליבוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הודיעו כי לא יגיעו לישיבה. גפני ודרעי/מערכת וואלה! NEWS, אהרן ברוך ליבוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully