וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך סולק, המלחמה תמה - ובנפאל יוצאים לבחירות היסטוריות

26.11.2017 / 13:06

לראשונה זה כמעט 20 שנה, אזרחי המדינה שבהרי ההימלאיה בוחרים פרלמנט חדש על בסיס החוקה שהתקבלה עם תום מלחמת האזרחים והפלת המונרכיה. ואולם, ארגון סורר שאחראי לשורת פיצוצים בתקופה האחרונה מדגיש את הסכנה ואת חוסר היציבות שממשיכים לאיים על המדינה הענייה

עריכה: יאיר דניאל

אזרחי נפאל מצביעים היום (ראשון) בבחירות לפרלמנט, ברקע כוננות גבוה של הצבא בעקבות סדרת פיצוצים שלטענתו בוצעו בידי ארגון מאואיסטי סורר, בתזכורת לאלימות ולחוסר היציבות שמהם רוצה להיפטר המדינה שבהרי ההימלאיה.

יותר מעשור לאחר תום מלחמת האזרחים בין המורדים המאואיסטים לבין כוחות הביטחון, נפאל מקווה שהבחירות – הראשונות לפרלמנט מאז 1999 – ישלימו את הדרך הארוכה שהיא עוברת ממונרכיה לרפובליקה פדרלית. שלב נוסף של הבחירות יתקיים ב-7 בדצמבר, וועדת הבחירות אמרה כי תוצאות סופיות ייוודעו רק בתום כמה ימים בשל הליך ספירת הקולות המסורבל.

דובר הצבא אמר כי ארגון מאואיסטי סורר אחראי לסדרת פיצוצים שאירוע בתקופה האחרונה וכי כוחות הביטחון נטרלו כ-30 מטענים מאולתרים מאז יום שישי. ואולם, למרות החשש הביטחוני, לא ידוע על תקריות משמעותיות בקלפיות.
"פרט לכמה תלונות קטנות, הבחירות בכל האזורים מתנהלות בצורה חלקה ושלווה", אמר איה שרמה, חבר בוועדת הבחירות.

אדם מצביע בבחירות לפרלמנט בנפאל בקלפי בסינדהופלצ'וק, 26 בנובמבר 2017. רויטרס
15 מיליון בעלי זכות בחירה. קלפי בסינדהופלצ'וק/רויטרס

סורש בלסמי היה המצביע הראשון בקלפי בקגטיגאון, שנמצאת במרחק של כשעה נסיעה בדרך מאובקת מהבירה קטמנדו. "הצבעתי למען השלום, הפיתוח והשגשוג של המדינה", אמר נהג האוטובוס בן ה-32, בזמן שמצביעים אחרים החלו לזרום לקלפי שהוצבה בבית ספר ציבורי המוקף עצי ארז.

המועמדים השונים השתמשו בכל דרך אפשרית – מפרדות ועד כלי טיס בלתי-מאוישים – כדי לנסות ולהגיע למצביעים באזורים המרוחקים והנידחים במדינה, שמנותקים מכל כביש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מצבעים ממתינים בתור בבחירות לפרלמנט בנפאל בקלפי בסינדהופלצ'וק, 26 בנובמבר 2017. רויטרס
תור מחוץ לקלפי בסינדהופלצ'וק/רויטרס

ב-2008 וב-2013 התקיימו בחירות לאסיפה מכוננת, ששימשה כמו פרלמנט, כדי שזו תנסח את החוקה החדשה של המדינה לאחר תום המלוכה, שנמשכה מאות שנים.

יותר מ-15 מיליון תושבים בעלי זכות הצבעה, והם יבחרו את 275 החברים של הפרלמנט, שיתכנס לראשונה מאז התקבלה החוקה החדשה בתום שנים של מאבק. במקביל, ייבחרו נציגים לשבעה פרלמנטים מחוזיים, לראשונה מאז ביטול המלוכה ב-2008.

מפלגת "הקונגרס הנפאלי" מהמרכז, שנחשבת לפרו-הודית, כרתה ברית רופפת עם מפלגות המייצגות את האזורים הדרומיים הגובלים עם הודו וכן עם מלוכנים לשעבר. מולם, ניצבת קואליציה של המורדים המאואיסטים ושל המפלגה הקומוניסטית, הקרובה יותר לסין.

בין דלהי לבייג'ינג

כשהיא לכודה בין הודו לסין, נפאל צריכה יחסים מאוזנים עם שתי המעצמות, אך התוצאות עלולות להכריע למי מביניהן תהיה את מרב ההשפעה על המדינה. שתיהן מחפשות להרוויח מהפוטנציאל של נפאל לשמש מקור לאנרגיה הידראולית.

נפאל, אחת המדינות העניות ביותר בעולם, תלויה בענף התיירות ובסיוע בינלאומי. יותר מחמישית מ-28 מיליון אזרחיה מתקיימים עם פחות מ-1.9 דולר ביום, וחלקים מהמדינה עדיין מתאוששים מרעידת האדמה הקטלנית ב-2015, שגרמה למותם של 9,000 איש.

מיליוני צעירים נפאלים עובדים בעיקר כפועלים במזרח התיכון, בקוריאה ובמלזיה.

אצבע של בוחר בקלפי בסינדהופלצ'וק, נפאל, מסומנת לאחר ההצבעה, 26 בנובמבר 2017. רויטרס
אצבע של בוחר בקלפי בסינדהופלצ'וק, נפאל, מסומנת לאחר ההצבעה, 26 בנובמבר 2017/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully