וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "מוכנים לשתף פעולה עם מצרים נגד הטרור"

בעקבות המתקפה במסגד בסיני, שבה נטבחו יותר מ-300 איש, אמר הגורם כי הקשר בין המדינות שטוף וכי "מדובר באיום ואתגר רציניים מצדם של אנשי חושך". נתניהו: "הטרור יובס מהר יותר אם יהיה שיתוף פעולה"

צלמים זמניים מורשים

מערכת הביטחון מוכנה לשתף פעולה עם מצרים במלחמתה בטרור – כך אמר היום (שבת) גורם ביטחוני, אחרי הפיגוע שאירע אתמול במסגד סופי בחצי האי סיני, שהיה הקטלני ביותר בתולדות מצרים. בין 25 ל-30 מחבלים, שלפי הרשויות בקהיר נשאו את דגל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), כיתרו מסגד בעיירה ממערב לאל-עריש, הפעילו מטען וטבחו במתפללים. 305 איש נהרגו ועוד יותר ממאה נפצעו.

לדברי הגורם, "הקשר בין מדינת ישראל למצרים שוטף, ולנו ברור היטב, זה תקופה ארוכה, שהמצרים מנהלים מלחמה נגד הטרור ונגד דאעש". הוא הוסיף כי "מדובר באיום ואתגר רציניים מצדם של אנשי חושך, שטובחים ללא הבחנה בילדים, במשפחות, במבוגרים ובזקנים. מערכת הביטחון הביעה את תנחומיה ותמיד הייתה מוכנה להושיט יד לכל מדינה במטרה להעניק סיוע במלחמה נגד טרור. כך במקרה זה וכך גם בעתיד".

לקריאה נוספת בנושא
305 נהרגו בפיגוע בסיני: "הילדים צרחו, כל מי שנשם נורה"
מתקפה משולבת בסיני: 235 הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע במסגד

זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
הפיגוע הקטלני בתולדות מצרים. זירת המתקפה/רויטרס

לאחר הפיגוע, פרסמו בישראל הודעות גינוי נחרצות. "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הנורא והנפשע שבוצע במסגד ליד אל-עריש ושולחת תנחומים בשם אזרחי ישראל לנשיא א-סיסי, לעם המצרי ולמשפחות ההרוגים", נמסר הערב מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ישראל שולחת איחולי החלמה מהירה לפצועים. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שוחח עם שגריר מצרים בישראל, חאזם חיירת, על הפיגוע, ו"הביע זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע הקשה". מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר כי "הוא ביקש להעביר את תנחומי הכנסת ועם ישראל - לעם, לפרלמנט ולממשל המצרי בימים קשים אלה".

בתוך כך, בצל האירועים, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, האמונה על הרשות לקידום מעמד האישה, תצא מחר לקהיר, שם תייצג את ישראל בכנס אזורי להעצמת נשים ולקידום השוויון המגדרי. את הכנס יזמו האיחוד האירופי וממשלת מצרים וישתתפו בו גם נציגים מירדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017/רויטרס

לאחר המתקפה, האחרונה בסדרת פיגועים קטלניים ברחבי המדינה, הבטיח הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ב"תגובה ברוטלית" והצבא הודיע כי פתח במבצע נרחב בצפון חצי האי סיני - בדומה להודעות דומות אחרי פיגועים קטלניים דומים בשנים האחרונות. עוד נטען כי חלק מהמעורבים בפיגוע חוסלו.

מפת הפיגוע במסגד במצרים. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS
מפת הפיגוע במסגד במצרים/מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה! NEWS

לפי התביעה הכללית, המחבלים התמקמו מול הכניסה הראשית למסגד ומול 12 חלונותיו, כשהם נושאים רובים אוטומטיים. חלקם היו רעולי פנים ולבשו מדים בסגנון צבאי ופתחו באש לעבר כ-500 מתפללים, בהם אלו המשתייכים לזרם הסופי וכאלו החברים בשורות כוחות הביטחון, אחרי שהפעילו מטען רב-עוצמה שגרם לבהלה רבה. לאחר מכן, המחבלים פתחו באש גם לעבר אמבולנסים שפינו את הפצועים, כשהם חוסמים את נתיבי הגישה לאזור באמצעות כלי רכב שהציתו.

זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
הפך לשדה קטל. המסגד שבו אירע הפיגוע/רויטרס

מאות חיילים, שוטרים ואזרחים נהרגו מאז החלה ההתקוממות האסלאמית בחצי האי סיני ב-2013, לאחר הדחת הנשיא מוחמד מורסי. עם זאת, בשנים האחרונות הפכה הלחימה לעזה יותר, עם התחזקות שלוחת דאעש המקומית, גלגול לשעבר של ארגון אנסאר בית אל-מקדס. בין הפיגועים הבולטים ביותר של הארגון היו הפלת המטוס הרוסי בדרום חצי האי סיני ב-2015 ופיגועים בשתי כנסיות של המיעוט הקופטי בתחילת השנה. בעקבות זאת, הכריז א-סיסי על מצב חירום, שכבר הוארך מאז, אולם הוא לא הצליח לבלום את הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully