וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי במסר לחיזבאללה: "לא אסכים שיתערב במדינות אחרות"

25.11.2017 / 18:40

ראש ממשלת לבנון, שחזר בו מהתפטרותו כדי לאפשר את פתרון המשבר, דחק בארגון השיעי לחדול מלקחת צד בסכסוך האזורי בין איראן לסעודיה. חיזבאללה: "מוכנים לדו-שיח אמיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי אמר היום (שבת) כי לא יסכים שחיזבאללה יפעל בצורה "שתשפיע על אחינו הערבים או תפגע בביטחון או ביציבות של מדינותיהם". בהודעה שנמסרה מלשכתו לא פורטו המדינות שאליהן התכוון אל-חרירי, שהשעה השבוע את התפטרותו עם שובו לביירות, אחרי הודעה דרמטית שהכריז בתחילת החודש מערב הסעודית.

חיזבאללה השיעי, הנתמך בידי איראן, מסייע לנשיא סוריה בשאר אסד במלחמתו הממושכת, ומדינות המפרץ מאשימות אותו בכך שהוא מסייע גם לחות'ים השיעים בתימן וכן לארגונים שיעיים חמושים בבחריין. בחיזבאללה מכחישים זאת, אך בערב הסעודית – יריבתה האזורית של איראן – טוענים כי ארגונו של חסן נסראללה שולט במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: הנשק של חיזבאללה - להגנת לבנון מפני האויב הישראלי
מזכ"ל האו"ם: משלוחי הנשק לחיזבאללה מגבירים הסיכוי לעימות עם ישראל

ראש ממשלת לבנון אל-חרירי עם תומכיו בביירות, 22 בנובמבר 2017. רויטרס
חזר בו מהתפטרותו. אל-חרירי עם תומכיו, ביום רביעי/רויטרס

אל-חרירי, שהכריז על כך שהוא נשאר בתפקידו בשלב זה במהלך יום העצמאות של לבנון ביום רביעי, הסביר זאת היום בכך שהוא רוצה להעניק הזדמנות לקיים דיון מעמיק שיאפשר ללבנון להיות עצמאית וניטרלית ולא מעורבת בסכסוכים האזוריים.

בתגובה, אמר האחראי על היחסים הבינלאומיים של חיזבאללה עמר מוסוואי הארגון מוכן להגיע להבנות עם "השותפים שלנו" וכי הוא פתוח לדו-שיח אמיתי ולשיתוף פעולה עם כל הגורמים. הוא הוסיף כי התפטרותו של אל-חרירי, שלדבריו הוכרח לעשות על ידי ריאד, הייתה "ניצוץ" שנועד להצית את לבנון. הממלכה הסונית והפוליטיקאי הסוני הבכיר הכחישו את הדיווחים.

ווליד ג'ונבלאט, הפוליטיקאי הדרוזי הבכיר ביותר במדינה, קרא לערב הסעודית לפתוח בדו-שיח עם איראן ואמר כי הרפורמות של הממלכה לא יכולות להצליח כל עוד היא מעורבת במלחמה בתימן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כרזה של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה בכפר בדרום לבנון, 7 בנובמבר 2017. רויטרס
כרזה של נסראללה בכפר בדרום לבנון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully