וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בכל שלושה ימים: צרפת יוצאת למאבק באלימות נגד נשים

25.11.2017 / 17:52

אחרי ש-126 נשים נרצחו בידי בני זוגן בשנה שעברה, הציג מקרון צעדים חדשים למלחמה בתופעה. "זאת בושה לצרפת", אמר הנשיא שאחת מהבטחות הבחירות שלו הייתה להשיג שוויון מגדרי. בין ההצעות - חינוך מיני מגיל מוקדם והקלה על הדרך להגשת תלונות במשטרה על פגיעה מינית

נשיא צרפת מקרון בנאום על אלימות נגד נשים בארמון האליזה, 25 בנובמר 2017. רויטרס
מקרון מכריז על הצעדים למלחמה באלימות נגד נשים, היום/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון חשף היום (שבת) צעדים חדשים למאבק באלימות נגד נשים ולשיפור הטיפול של המשטרה בקורבנות. במהלך קמפיין הבחירות שלו, הבטיח מקרון לטפל באי-השוויון המגדרי, שאותו הגדיר משימה לאומית לחמש שנות כהונתו.

שערוריית ההטרדות המיניות שהחלה לאחר תחילת פרשת הארווי ויינסטין בארצות הברית האיצה את השיח בצרפת ביחס להטרדות מיניות, במדינה שמציגה את עצמה כארץ הפיתוי והרומנטיקה.

"עלינו ליצור ברית של שוויון בין גברים לנשים", אמר מקרון בנאום שנשא לציון היום הבינלאומי למיגור האלימות נגד נשים. הוא אמר כי האלימות נגד נשים היא "בושה לצרפת", וציין דקת דומייה לזכרן של 123 הנשים שנהרגו בידי בני זוגם או בני זוגם לשעבר בשנה שעברה.

עוד ידיעות מהעולם
305 נהרגו בפיגוע בסיני: "המחבלים צעקו 'אללה אכבר', הילדים צרחו"
טורקיה: טראמפ אמר שיפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה

מחאה נגד אלימות כלפי נשים במארסיי, צרפת, אוקטובר 2017. רויטרס
בצרפת, אין גיל הסכמה ליחסי מין. הפגנה נגד אלימות כלפי נשים במארסיי, בחודש שעבר/רויטרס

בין הצעדים שעליהם הכריז הנשיא הצעיר, שנבחר במאי האחרון, היו להסביר לילדי בתי ספר על פורנו וכן להקל על הדרך שבה קורבנות אונס ופגיעה מינית מדווחים על כך למשטרה.

הצעות נוספות שעשויות להיכלל בחוק שיקודם בשנה הבאה הן הפיכת הטרדות רחוב לעבירה פלילית וכן הארכת משך זמן ההתיישנות על אונס קטינים מ-20 שנה ל-30 שנה. מקרון גם אמר כי הוא סבור שיש לקבוע את גיל ההסכמה ליחסי מין ל-15. כיום, אין בצרפת גיל מינימום ליחסי מין.

בנוסף לכך, קורבנות פגיעה מינית יוכלו להתלונן באינטרנט, בטרם יצטרכו להגיע לתחנת המשטרה, ונשים יוכלו לעצור אוטובוסים בכל מקום במהלך הלילה כדי שיוכלו להגיע בבטחה לבתיהן.

הארגון הפמיניסטי "אוסה לה פמיניזם" מסר כי הצעדים שהוצעו הם הכיוון הנכון, אולם עליהם להיות מלווים במימון הולם. "ללא מימון, כל התכניות יהיו חסרות תועלת", נמסר בהודעת הארגון.

בשנים האחרונות עלה כמה פעמים לכותרות נושא הניצול המיני מצד בעלי השררה בעקבות שערוריות מין של פוליטיקאים צרפתים, בראשם זה של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית דומיניק סטרוס-קהאן, שנאלץ להתפטר בעקבות זאת מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully