וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: טראמפ אמר שיפסיק לחמש את המורדים הכורדים בסוריה

שר החוץ מבלוט צ'בושואלו אמר כי נכח בחדר בזמן שיחה בין הנשיא האמריקני וארדואן, וכי טראמפ אמר בפירוש שהנחה להפסיק את משלוחי הנשק לכוחות הכורדיים בסוריה. לדבריו, טראמפ אמר כי "מזמן היה צריך לסיים את השטות הזו"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: הכוחות הכורדיים השתלטו על העיר א-רקה, בחודש יוני)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי ארצו תפסיק לספק נשק למורדים הכורדים בסוריה - כך אמר אמש (שישי) שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו. לדבריו הוא נכח בחדר בזמן ששני הנשיאים שוחחו בטלפון וטראמפ אמר לארדואן בפירוש כי נתן הנחיות להפסיק את משלוחי הנשק והתחמושת לכוחות המיליציה הכורדית (YPG). במסיבת עיתונאים שערך באנקרה טען צ'בושואלו כי טראמפ הוסיף ש"מזמן היה צריך לשים סוף לשטות הזו".

טורקיה רואה בכוחות הכורדים בסוריה טרוריסטים בגלל זיהויים עם המחתרת הכורדית הפועלת מזה עשורים בשטחה. אולם, ארצות הברית רואה ב-YPG בעלי ברית חשובים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) על אדמת סוריה. בחודש מאי האחרון הודיעה וושינגטון כי תעביר משלוחי תחמושת ונשק לכורדים לקראת תחילתה של המערכה לשחרור א-רקה מידי הארגון הקיצוני. ארדואן זעם אז על המהלך ואמר כי "אין מקום לארגוני טרור באזור שלנו בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
305 נהרגו בפיגוע בסיני: "המחבלים צעקו 'אללה אכבר', הילדים צרחו"
בעקבות קשרים עם ישראלים: מחזאי לבנוני מפורסם נעצר ונחקר
איראן על יורש העצר הסעודי שיצא נגד חמינאי: "ילדותי וחסר התחשבות"

כוחות של צבא ארה"ב בשיירה של הכורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה, 28 באפריל 2017. רויטרס
כלי רכב אמריקניים בשיירה של הכורדים בצפון סוריה/רויטרס
הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מודיעים על תחילת המבצע לשחרור א-רקה, סוריה, מדאעש, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות כורדיים בסוריה, בשנה שעברה/רויטרס

צ'בושואלו אמר כי טורקיה "שמחה מאוד" מהכוונה המסתמנת של האמריקנים. על אף שהכורדים לא צפויים לקבל את הבשורה בשמחה דומה, לא ברור כמה השפעה תהיה למהלך בפועל. גורם ביטחוני בארצות הברית אמר כי לא ידע על משלוחי נשק חדשים שאמורים להישלח לכורדים, גם לפני ההצהרה הטורקית. וושינגטון לא מסרה תגובה להצהרתו של צ'בושואלו, אך גורמים רשמיים בפנטגון ובמחלקת המדינה אמרו כי אינם מודעים לשינוי כלשהו במדיניות כלפי הכורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully