וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

305 נהרגו בפיגוע בסיני: "הילדים צרחו, כל מי שנשם נורה"

משרד התובע הכללי של מצרים מסר כי את הפיגוע, הקטלני בתולדות המדינה, ביצעו כ-30 מחבלים שנשאו עמם דגלי דאעש. עדי ראייה סיפרו על מראות מזוויעים: "מתפללים קפצו מהחלונות"

צילום: פייסבוק

מניין ההרוגים בפיגוע בצפון חצי האי סיני שבמצרים עלה היום (שבת) ל-305 – כך נמסר ממשרד התובע הכללי במדינה. בין ההרוגים גם 27 ילדים. 128 בני אדם נפצעו במתקפה המשולבת, שאירעה במסגד א-רוודא, שבביר אל-עבד, ממערב לעיר אל-עריש.

עוד נמסר כי את הפיגוע, הקטלני בתולדות המדינה, ביצעו 25 עד 30 מחבלים, שנשאו עמם את דגלי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). שלוחת הארגון בחצי האי טרם קיבלה אחריות למתקפה המשולבת, אולם היא נושאת סימני ההכר שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח הקטלני ביותר במצרים: א-סיסי לא מצליח לעצור את דאעש בסיני
טראמפ שוחח עם א-סיסי לאחר הפיגוע: "מתקפה מתועבת נגד מתפללים"

זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

פצועים מהפיגוע סיפרו על מראות מזוויעים ב-20 הדקות שבהן נמשכה המתקפה. לדבריהם, חלק מהמתפללים במסגד קפצו מהחלונות וילדים זעקו באימה.

עדי ראייה סיפרו כי המחבלים שהוציאו לפועל את המתקפה הגיעו בארבעה רכבי שטח, כיתרו את המבנה והפעילו מטען רב-עוצמה בסמוך אליו. אחרי הפיצוץ, המתפללים נמלטו מהמקום והמחבלים טבחו בהם, ואף העלו באש כלי רכב של מתפללים וחסמו באמצעותם את נתיבי הגישה לאזור.

עוד באותו נושא

מתקפה משולבת בסיני: מאות הרוגים ויותר ממאה פצועים בפיגוע במסגד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הירי הפך מאקראי למחושב". גופות זירת הפיגוע בסיני, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנסור, פועל בן 38 שעובד במפעל סמוך ונפצע בפיגוע, אמר כי עבר לגור בביר אל-עבד לאחר שנמלט מהלחימה ומשפיכות הדמים באזור אחר בצפון סיני.

"כולם שכבו על הרצפה והורידו את ראשיהם, כי ידעו שאם ירימו את הראש, יירו בהם", סיפר. "הירי היה אקראי והיסטרי בהתחלה, ואחר כך הפך להיות מחושב – כל מי שהם חשבו שעדיין נושם – נורה למוות". לדבריו, "המחבלים צעקו 'אללה אכבר' והילדים צרחו".

"ידעתי שנפצעתי, אבל הייתי במצב שהיה הרבה יותר מפחיד מהפציעה. שניות ספורות ממוות ודאי", הוסיף מנסור. לדבריו, בזמן הירי נשאו הרבה מהקורבנות את תפילותיהם האחרונות.

זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017/רויטרס
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully